Τέμπη: Νέο βίντεο ντοκουμέντο λίγο πριν τη σύγκρουση των τρένων
Τα 12 λεπτά του τρόμου και τα αγωνιώδη τηλεφωνήματα.
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- Πρόστιμα 5,5 εκατ. για αισχροκέρδεια σε 8 πολυεθνικές - Για ποιες εταιρείες χτυπάει η καμπάνα
- Το Λονδίνο καταδικάζει τις «απειλές» Μεντβέντεφ – Είπε ότι δημοσιογράφοι των Times είναι «νόμιμοι στρατιωτικοί στόχοι»
Αποκαλυπτικές λεπτομέρειες βλέπουν καθημερινά το φως της δημοσιότητας από το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη.
Λεπτομέρειες για τους χειρισμούς του σταθμάρχη της Λάρισας, τις επικοινωνίες που είχε με τον μηχανοδηγό του Intercity στις οποίες φαίνεται πως δεν μπορεί να τον καθοδηγήσει σωστά. Στο βίντεο ντοκουμέντο που παρουσίασε το Star φαίνεται το εμπορικό τρένο να περνάει έξω από τη Λεπτοκυαριά. Το ρολόι έδειχνε 22:55. Περίπου είκοσι λεπτά μετά έγινε η σύγκρουση με το Intercity 62.
Τα 12 λεπτά του τρόμου και τα αγωνιώδη τηλεφωνήματα
Ο μηχανοδηγός Γ.Κ. ανέβηκε στην επιβατική αμαξοστοιχία από το σταθμό του Παλαιοφάρσαλου με προορισμό τη Θεσσαλονίκη. Δεν του πήρε παρά μόνο ελάχιστα λεπτά για να καταλάβει πως κάτι δεν πήγαινε καλά, πως κάτι κακό θα συμβεί.
Αμέσως έπιασε τον ασύρματο και προσπάθησε να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη Λάρισας, ο οποίος δεν απάντησε αμέσως στις αγωνιώδεις εκκλήσεις του.
Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: ( δεν απαντά )
Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: ( δεν απαντά )
Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει; Πάω καλά;
Σταθμάρχης: Αφού σου είπα Νέους Πόρους.
Ο έμπειρος μηχανοδηγός του Intercity επέμενε. Περίμενε από τον σταθμάρχη σαφείς οδηγίες, καθώς μέσα στα επόμενα δύο λεπτά κατάλαβε πως είχε μπει αντίθετα στη γραμμή. Ο σταθμάρχης του απάντησε, αρκετά εκνευρισμένος.
Μηχανοδηγός: Λάρισα ακούει;
Σταθμάρχης: Ακούει με αριθμό 47 περνάτε Ερυθρό εξόδου γραμμή ελεύθερη μέχρι φωτόσημο εισόδου Νέων Πόρων.
Μηχανοδηγός: Τι κάνει το 62;
Σταθμάρχης: Αφού σου είπα για Νέους Πόρους.
Όμως, και πάλι ο άτυχος μηχανοδηγός δεν μπορούσε να καταλάβει από την απάντηση του σταθμάρχη εάν στη γραμμή προς Θεσσαλονίκη υπήρχε και άλλη αμαξοστοιχία.
Η μοιραία σύγκρουση των δύο τρένων
Τα μεσάνυχτα πια, μετά τη μοιραία σύγκρουση, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων επιβεβαίωσε αυτό που προσπαθούσε να μάθει τα 12 λεπτά του τρόμου ο άτυχος μηχανοδηγός.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Βασίλη τι έχει συμβεί;
Σταθμάρχης Λάρισας: Έγινε τράκα
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ναι, πώς έγινε τράκα;
Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω, ό,τι και να σου πω Ελένη, θα σου πω ψέματα… Τώρα πώς έγινε και μπήκε στην κάθοδο αυτό το τρένο… Δεν ξέρω. Κλείσε.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Εντάξει.
Ο ρόλος της σταθμάρχη Νέων Πόρων
Στο σιδηροδρομικό σταθμό των Νέων Πόρων όπως φαίνεται στις αποκλειστικές εικόνες, οι υπολογιστές στο γραφείο του σταθμάρχη έχουν παραμείνει ανοιχτοί με το μήνυμα της έκτακτης ανάγκης.
Επίσης, στο σταθμαρχείο είναι αναρτημένο το νέο ωράριο λειτουργίας τριών συγκεκριμένων σταθμών. Από 1η Φεβρουαρίου οι σταθμοί Λιτοχώρου και Παλαιοφάρσαλου θα δουλεύουν 24ωρο και ο σταθμός των Νέων Πόρων 13.00 με 21.00.
Την ημέρα της τραγωδίας η σταθμάρχης των Νέων Πόρων δεν σχόλασε στην ώρα της, παρέμεινε στο πόστο της μέχρι να περάσουν όλα τα τρένα.
«Έδιωξα την εμπορική αμαξοστοιχία από Νέους Πόρους κανονικά. Λίγο αργότερα με ενημέρωσαν ότι έγινε σύγκρουση με το επιβατικό. Ήμουν σε σοκ, τρόμαξα. Δεν πίστευα ότι είχε συμβεί κάτι τέτοιο. Ρωτούσα διαρκώς «για ποιον λόγο, τι είχε συμβεί λάθος»;», έλεγε η σταθμάρχης Νέων Πόρων.
Είναι η ίδια σταθμάρχης, η οποία απέτρεψε μία μεγαλύτερη τραγωδία, καθώς δεν έδωσε προτεραιότητα στον προαστιακό που κατέβαινε από Θεσσαλονίκη με καθυστέρηση. Ο μηχανοδηγός του τρένου είπε πως οι 50 επιβάτες είχαν άγιο εκείνη την ημέρα:
«Επειδή είχαμε καθυστέρηση προχώρησε η εμπορική αμαξοστοιχία μπροστά από εμάς. Τα 20 λεπτά που είχαμε καθυστέρηση έγινε το συμβάν με την εμπορική αμαξοστοιχία. Δεν πίστευα ότι θα γίνει ποτέ τέτοιο πράγμα, μετωπική. Δεν περίμενα να γίνει μετωπική με τίποτα. Ήταν το τελευταίο πράγμα που περνούσε από το μυαλό μου. Η αμαξοστοιχία είχε μέσα 50 άτομα. Ακόμα μου τηλεφωνούν τα παιδιά των μηχανοδηγών και θέλουν να μάθουν πως έγινε το δυστύχημα, πως χάθηκαν οι πατεράδες τους».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις