Τέμπη: Νέοι διάλογοι σοκ από το μοιραίο βράδυ – «Γνωρίζετε ότι έχουμε εκτροχιασμό;» – «Αμάν»
Οι επικοινωνίες του σταθμάρχη Λάρισας με την Πυροσβεστική και την αστυνομία λίγα λεπτά μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
- Georgina Cooper: Το cool kid των ’90s πέθανε στα 46 της χρόνια κάνοντας μια νέα αρχή σε ελληνικό νησί
- Αυτό το τρομακτικό βίντεο… «γκρεμίζει» όλα όσα πιστεύαμε για τα ταξίδια με κρουαζιερόπλοια
- Eλεύθερη η 30χρονη που παρέσυρε τον 12χρονο με πατίνι - Παρέδωσε το δίπλωμά της
- Η Μάρθα Στιούαρτ παραδέχεται ότι είχε εξωσυζυγικές σχέσεις – Τόσο αυτή όσο κι ο πρώην άντρας της
Σοκ προκαλούν οι νέοι διάλογοι ανάμεσα στον μοιραίο σταθμάρχη και την Πυροσβεστική και την Αστυνομία αλλά και μεταξύ σταθμαρχών το μοιραίο βράδυ της σύγκρουσης των τρένων στα Τέμπη.
Όπως φαίνεται από τις επικοινωνίες εκείνο το βράδυ, ο σταθμάρχης Λάρισας, που έχει προφυλακιστεί αντιμετωπίζοντας βαρύτατες κατηγορίες, δεν έχει αντιληφθεί τι πραγματικά έχει συμβεί, αρκετά λεπτά μετά το δυστύχημα.
Οι απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το «Πρώτο Θέμα», δείχνουν πως ο 59χρονος σταθμάρχης ενημερώθηκε για το δυστύχημα από την πυροσβεστική υπηρεσία.
«Γνωρίζετε ότι έχουμε εκτροχιασμό;» – «Αμάν»
Πυροσβεστική: Ναι, γειά σας. Το γνωρίζετε; Έχουμε εκτροχιασμό τρένου κοντά στο μνημείο του ΠΑΟΚ
Σταθμάρχης: Αμάαν
Πυροσβεστική: Ναι πρέπει να κλείσετε ρεύματα, οτιδήποτε, δεν ξέρω κι εσείς τι πρέπει να κάνετε, στέλνω δυνάμεις εγώ
Σταθμάρχης: Έχει εκτροχιασμό τρένου εκεί;
Πυροσβεστική: Ναι
Σταθμάρχης: Καλώς
Πυροσβεστική: Είναι στο ρεύμα προς Θεσσαλονίκη και προς τη θάλασσα για λίγο, δείτε λίγο, δείτε τα δρομολόγια λίγο, εντάξει;
Σταθμάρχης: Ναι, ναι, έγινε εντάξει
«Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο;» – «Λογικά όχι»
Η αστυνομία προσπαθεί να συλλέξει και αυτή με τη σειρά της πληροφορίες για το δυστύχημα. Για άλλη μια φορά, ο 59χρονος δηλώνει άγνοια.
Αστυνομία: Ναι από το 100 με ακούτε;
Σταθμάρχης: Ναι σας ακούω
Αστυνομία: Έχετε εικόνα τι ακριβώς έχει συμβεί;
Σταθμάρχης: Δεν ξέρω, ό,τι και να σας πω δεν ξέρω. Τώρα με πήρε και η πυροσβεστική τηλέφωνο ότι έγινε εκτροχιασμός. Τώρα ήταν ένα τρένο που ανέβαινε πάνω και ένα που κατέβαινε. Τώρα πιο από τα δύο, δεν ξέρω εγώ τίποτα. Ούτε με ενημέρωσαν
Αστυνομία: Δεν ξέρετε τι είναι;
Σταθμάρχης: Γιατί τους φωνάζουμε και στο ραδιοτηλέφωνο και δεν ακούγονται. Και τώρα προσπαθούμε να μάθουμε τα τηλέφωνα από τους μηχανοδηγούς για να δούμε τι γίνεται
Αστυνομία: Υπάρχει περίπτωση να είναι τρένο με τρένο δηλαδή;
Σταθμάρχης: Λογικά, δεν ξ… Λογικά όχι
Αστυνομία: Καλώς. Μόλις έχετε μία εικόνα πάρτε μας ένα τηλέφωνο
Ο 59χρονος δεν έχει καταλάβει το μέγεθος της τραγωδίας. Αυτό φαίνεται και στο πώς αντιδρά στην επικοινωνία που έχει με την σταθμάρχη των Νέων Πόρων.
Η σταθμάρχης επικοινωνεί σοκαρισμένη με τον 59χρονο και με οργή που ελάχιστα κρύβει τον ρωτά «γιατί» έγινε η σύγκρουση. «Δεν ξέρω, Ελένη, δεν ξέρω, ό,τι και να σου πω θα σου πω ψέματα», απαντά εκείνος.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Βασίλη τι έχει συμβεί;
Σταθμάρχης Λάρισας: Έγινε τράκα.
Σταθμάρχης Νέων Πόρων: Ναι πώς έγινε τράκα;
Σταθμάρχης Λάρισας: Δεν ξέρω. Ό,τι και να σου πω Ελένη… θα σου πω ψέματα.
Η εκπαίδευση από τον σταθμάρχη Παλαιοφαρσάλων λίγες ώρες πριν τη φονική σύγκρουση
Σχεδόν από την έναρξη της βάρδιάς του ο 59χρονος έδειχνε να μη λειτουργεί με τον προβλεπόμενο τρόπο. Μάλιστα, ο εμπειρότερος σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων, λίγες ώρες πριν το δυστύχημα, εκπαίδευε μέσω ραδιοτηλεφώνου τον 59χρονο.
Σταθμάρχης: Με 41 νούμερο, αμαξοστοιχία 63, αγγέλλω
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: 63 αγγέλλεις
Σταθμάρχης: Ναι, 63 αγγέλλω, ναι 22:13.
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: Αφικνούμενης 62
Σταθμάρχης: Όχι ρε. Ναι αμαξοστοιχία 63 και την αγγέλλω 22:13.
Σταθμάρχης Παλαιοφαρσάλων: Βασίλη, αγγέλλεις αμάξι 63, αφικνούμενης 62.
Σταθμάρχης: Αφικνούμενης, ναι, δεν τη δήλωσα. Χα, γι’ αυτό.
«Να πάνε να γαμ@@ουν όλοι, θα τα παρατήσω»
Η μεγάλη κίνηση του σταθμού της Λάρισας, τα προβλήματα στο δίκτυο αλλά και οι ελλείψεις σε προσωπικό και μέτρα ασφάλειας, οδήγησαν τον πιο έμπειρο σταθμάρχη στη Λάρισα, που είχε βάρδια την ίδια μέρα, να ξεσπάσει μέσω ασυρμάτου.
«Μη βιάζεσαι θα μας γράψουν οι εφημερίδες. Δεν ξανά ασχολούμαι με τίποτα, θα τα παρατήσω όλα, μα την Παναγία. Να πάνε να γαμ@$% όλοι. Θα τα παρατήσω όλα, θα πάω στο Λιανοκλάδι εγώ για δουλειά, δεν κάθομαι άλλο εδώ».
Μάλιστα, σε συνομιλία τους, δύο σταθμάρχες σχολιάζουν το προβληματικό σύστημα φωτοσήμανσης του δικτύου το οποίο δεν εμπιστεύονται.
Σταθμάρχης 1: Θες να το στείλεις, στείλ΄το.
Σταθμάρχης 2: Να τ΄ αφήσω; Είσαι καλά; Με τα σήματα…
Σταθμάρχης 1: Στ’ αρχ@^& σου. Ναι, αυτά πάλι δουλεύουν σωστά…
Σταθμάρχης 2: Γιατί δε δουλεύουν; Μια χαρά δουλεύουν. Εσύ δε δουλεύεις φωτόσημα;
Σταθμάρχης 1: Ε;
Σταθμάρχης 2: Εσύ φωτόσημα δε δουλεύεις;
Σταθμάρχης 1: Τι εννοείς «δουλεύω με φωτόσημα»; Ξέρεις αν θα ανάψει το κόκκινο εκεί; Τα ελέγχει κανένας;
Όλες οι απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες βρίσκονται στα χέρια της εισαγγελίας αλλά και της επιτροπής των εμπειρογνώμων.
Πόρισμα-«φωτιά» για την αναρρωτική στον επιθεωρητή – «Ο γιατρός δεν τον εξέτασε καν
Εκδόθηκε το πόρισμα της ΕΔΕ σχετικά με την αναρρωτική άδεια που χορηγήθηκε στον επιθεωρητή της Λάρισας, ο οποίος, επικαλούμενος προβλήματα με τη μέση του, λίγες ώρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη, έσπευσε να διαχωρίσει τη θέση του ως προς τα αίτια του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος.
Σύμφωνα με το πόρισμα, ο γιατρός, που υπέγραψε την αναρρωτική άδεια στον επιθεωρητή, δεν τον εξέτασε, αλλά έδρασε «εξυπηρετώντας» τον προϊστάμενό του και δρώντας κατόπιν εντολής του.
Την ίδια στιγμή, ο διευθυντή της Νευροχειρουργικής του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου, Νικόλαος Χαυτούρας, παραδέχτηκε την γνωριμία του με τον επιθεωρητή του ΟΣΕ, ωστόσο, όπως κατέθεσε, δεν γνώριζε την ιδιότητά του.
Μάλιστα, ο κ. Χαυτούρας, μετά τον ντόρο που προκλήθηκε, τέθηκε εκτός των ψηφοδελτίων του ΠΑΣΟΚ, με το οποίο θα ήταν υποψήφιος στις ερχόμενες εκλογές.
Το πόρισμα
«Από την ένορκη εξέταση του μάρτυρα Α. Μ. προκύπτει ότι δεν εξέτασε καθόλου τον ασθενή και χορήγησε αναρρωτική άδεια, χωρίς τη διενέργεια εργαστηριακών εξετάσεων κατόπιν εντολής του προϊσταμένου του.
»Από την ένορκη εξέταση του μάρτυρα Νικόλαου Χαυτούρα προκύπτει ότι ο επιθεωρητής του ΟΣΕ ήταν γνωστός του, αλλά επικαλείται ότι δεν γνώριζε την ιδιότητά του».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις