Η βραδιά των Όσκαρ είναι μία από τις μεγαλύτερες της show business. Μια στιγμή για να γιορτάσουμε το καλύτερο ταλέντο στον κινηματογράφο, τη σκηνοθεσία και τον ήχο. Μια βραδιά για να γελάσουμε, να κλάψουμε και να ζητωκραυγάσουμε με τις πιο αξέχαστες ομιλίες παράδοσης-παραλαβής των αγαλματιδίων.

Μια στιγμή για ηθοποιούς όπως ο Riz Ahmed να φτιάχνει αξιολάτρευτα τα μαλλιά της συζύγου του Fatima Farheen Mirza στο κόκκινο (μπεζ σαμπανί φέτος) χαλί, ο Benedict Cumberbatch να φωτογραφίζει τους U2 μετά από ένα σφηνάκι βότκα, ευγενική προσφορά της Ellen DeGeneres, ή ίσως για τον Will Smith να δείξει πόσο τα έχει παίξει χαστουκίζοντας τον Chris Rock στη σκηνή…

Φέτος, μετά τις σημαντικά μειωμένες εκδηλώσεις των χρόνων της πανδημίας, τα 95α Βραβεία Όσκαρ επιστρέφουν σε όλο τους το μεγαλείο – και θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 12 Μαρτίου στο Dolby Theatre.

Τα Όσκαρ διοργανώνονται σε αυτόν τον εμβληματικό χώρο στο κέντρο Hollywood & Highland του Λος Άντζελες για περισσότερα από είκοσι χρόνια.

Ανακοινώθηκε επίσης ότι την τελετή απονομής των βραβείων το 2023 θα παρουσιάσει για τρίτη φορά ο Jimmy Kimmel (ο παρουσιαστής της βραδινής τηλεόρασης είχε ήδη φιλοξενήσει την εκδήλωση το 2017 και το 2018).

Πάμε να δούμε τι έχουμε

Αφού κέρδισε όλα τα κορυφαία βραβεία της βιομηχανίας, η κωμωδία επιστημονικής φαντασίας «Τα Πάντα Όλα» καταφτάνει στη βραδιά των Όσκαρ σαν ένα πολυσυμπαντικό τέρας, με 11 υποψηφιότητες και απίθανη δυναμική.

Φαίνεται ότι θα είναι μόλις η τρίτη ταινία στην ιστορία που θα κερδίσει τρεις κατηγορίες υποκριτικής, ενώ το «Τα Πάντα Όλα» είναι ξεκάθαρο φαβορί για την καλύτερη ταινία.

Η Ακαδημία πιθανότατα δεν θα αγκαλιάσει το απόλυτο χάος, αλλά ίσως έχει μια ή δύο εκπλήξεις στο μανίκι της.

Ακολουθούν κάποιες προβλέψεις για όλες τις μεγάλες κατηγορίες:

  • Καλύτερη ταινία

«Όλα ήσυχα στο Δυτικό Μέτωπο»

«Avatar: Ο δρόμος του νερού»

«Τα Πνεύματα του Ινισέριν»

«Elvis»

«Τα Πάντα Όλα»

«The Fabelmans»

«Tár»

«Top Gun: Maverick»

«Το Τρίγωνο της Θλίψης»

«Women Talking»

Θα κερδίσει: «Τα πάντα Όλα»

Θα έπρεπε να κερδίσει: «Τα Πάντα Όλα» αλλά και τα «Πνεύματα του Ινισέριν»

Μέχρι στιγμής αυτή τη σεζόν των βραβείων, το «Τα Πάντα Όλα» είναι το μεγάλο στοίχημα για να κερδίσει και την τελική μάχη. Το γοητευτικά αλλόκοτο φιλμ κέρδισε από νωρίς καρδιές και μυαλά, και η ταινία έχει κολλήσει στο κοινό όπως τα «Παράσιτα» πριν από τρία χρόνια.

  • Καλύτερη ηθοποιός

Άνα Ντε Αρμάς για την ταινία «Blonde»

Κέιτ Μπλάνσετ για την ταινία «Tár»

Άνρια Ράιζμπορο για την ταινία «To Leslie»

Μισέλ Γουίλιαμς για την ταινία «The Fabelmans»

Μισέλ Γιο  για την ταινία «Τα Πάντα Όλα»

Θα κερδίσει/θα πρέπει να κερδίσει: Η ηθοποιός που θα κερδίσει: Μισέλ Γιο

Ένας διαγωνισμός δύο γυναικών, μεταξύ της Blanchett που υποδύεται μια δυναμικά ελαττωματική μαέστρο ορχήστρας και της Yeoh που σώζει το πολυσύμπαν, που έχει πλυντήριο και είναι σύζυγος και μητέρα. Μετά από μια σημαντική νίκη στα Screen Actors Guild Awards, το Όσκαρ είναι εκεί για να το πάρει η Yeoh – αλληλούια!. Μετά από μια μακρά καριέρα – μεταξύ άλλων και ως παγκόσμιο είδωλο των ταινιών δράσης – η Yeoh έχει επιτέλους την ευκαιρία σε έναν ρόλο που την αφήνει να δείξει κάθε πτυχή του ταλέντου της, μερικές φορές ακόμη και με δάχτυλα χοτ ντογκ. Το mainstream κοινό χρειάστηκε λίγο χρόνο για να καταλάβει πόσο πολύ σαρωτική είναι.

  • Καλύτερος ηθοποιός

Όστιν Μπάτλερ για την ταινία «Elvis»

Κόλιν Φάρελ για την ταινία «Τα Πνεύματα του Ινισέριν»

Μπρένταν Φρέιζερ για την ταινία «Η Φάλαινα»

Πολ Μέσκαλ για την ταινία «Aftersun

Μπιλ Νάι για την ταινία «Living»

Θα κερδίσει/θα πρέπει να κερδίσει: Ο ηθοποιός που θα κερδίσει: Μπρένταν Φρέιζερ

Όταν ανακοινώθηκαν οι υποψηφιότητες, η κούρσα ήταν τριπλή μεταξύ των νικητών της Χρυσής Σφαίρας Μπάτλερ και Φάρελ καθώς και του Φρέιζερ, αλλά τις τελευταίες εβδομάδες ο τελευταίος απομακρύνεται. Ο Φρέιζερ κέρδισε το βραβείο SAG (το οποίο έχει χάσει την ταύτιση με τον τελικό νικητή του Όσκαρ μόνο δύο φορές από το 2004) και έχει έναν τόνο καλής θέλησης με το μέρος του, αλλά και ανέβασε την υποκριτική του σε ένα απρόβλεπτο επίπεδο στο «The Whale». Ως ένας δάσκαλος γραφής 600 κιλών που ελπίζει να επανασυνδεθεί με την έφηβη κόρη του πριν από τον θάνατό του, ο Fraser δίνει μια σπαρακτική, ενσυναισθητική απεικόνιση ενός ανθρώπου που βλέπει το καλό στους ανθρώπους, ενώ παλεύει με τις δικές του ατέλειες και λάθη, υπενθυμίζοντας στο Χόλιγουντ ότι εξακολουθεί να είναι ένας φοβερός πρωταγωνιστής.

  • Καλύτερη ηθοποιός δεύτερου γυναικείου ρόλου

Άντζελα Μπάσετ για την ταινία «Black Panther: Wakanda Forever

Χονγκ Τσάου για την ταινία «Η φάλαινα»

Κέρι Κόντον για την ταινία «Τα Πνεύματα του Ινισέριν»

Τζέιμι Λι Κέρτις για την ταινία «Τα Πάντα όλα»

Στέφανι Χσου για την ταινία  «Τα Πάντα Όλα»

Θα κερδίσει: Τζέιμι Λι Κέρτις

Θα έπρεπε να κερδίσει: Κέρι Κόντον

Η πιο ταραχώδης κατηγορία υποκριτικής στο φετινό οσκαρικό πρόγραμμα, με την Μπάσετ να κερδίζει στις Χρυσές Σφαίρες την Κέρτις να παίρνει το SAG και την Κόντον να νικάει στα βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

  • Καλύτερος ηθοποιός δεύτερου ρόλου

Μπρένταν Γκλίσον για την ταινία «Τα Πνεύματα του Ινισέριν»

Τζουντ Χιρς για την ταινία «The Fabelmans»

Μπράιαν Ταϊρί Χένρι για την ταινία «Το Πέρασμα»

Μπάρρυ Κιόγκαν για την ταινία «Τα Πνεύματα του Ινισέριν»

Τζόναθαν Κι Κουάν  για την ταινία «Τα Πάντα Όλα»

Θα κερδίσει/θα έπρεπε να κερδίσει: Τζόναθαν Κι Κουάν

Όλες αυτές οι εξαιρετικές ερμηνείες είναι άξιες για Όσκαρ, αλλά ο Κουάν έχει λατρευτεί από κοινό και κριτικούς. Ενώ είναι φανταστικός στον πολυσχιδή ρόλο του συζύγου της Μισέλ Γιο στην οθόνη – και στις διάφορες εναλλακτικές εκδοχές του στην πραγματικότητα – ο Κουάν είναι επίσης ένα παιδί που επιστρέφει με μια ιστορία Σταχτοπούτας. Αφού απέκτησε φήμη ως παιδικός κινηματογραφικός αστέρας της δεκαετίας του 1980 στα «Γκούνις» και στον «Ιντιάνα Τζόουνς και ο ναός του χαμένου θησαυρού» εξαφανίστηκε από το κοινό για δεκαετίες, επέστρεψε με μια χορταστική ερμηνεία.

  • Καλύτερος σκηνοθέτης

Τοντ Φιλντ για την ταινία «Tár»

Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σέινερτ για την ταινία «Τα Πάντα Όλα»

Μάρτιν ΜακΝτόνα για την ταινία «Τα Πνεύματα του Ινισέριν»

Ρούμπεν Έστλουντ για την ταινία «Το Τρίγωνο της Θλίψης»

Στίβεν Σπίλμπεργκ για την ταινία «The Fabelmans¬

Θα κερδίσει/θα έπρεπε να κερδίσει: Ντάνιελ Κουάν και Ντάνιελ Σέινερτ

Θα χρειαζόταν εντυπωσιακή προσπάθεια για να νικήσει κανείς έναν θρύλο όπως ο Σπίλμπεργκ που παρουσίασε την ιστορία της ζωής του στην οθόνη, αν και αυτό ακριβώς παίζει με τους δύο σκηνοθέτες του «Τα Πάντα Όλα» που ανακατέψουν τα μυαλά των ανθρώπων πριν τους βάλουν κατευθείαν στο συναίσθημα. Το πιο σημαντικό είναι ότι φέρνουν στο προσκήνιο τη φρέσκια (και πολύ παράξενη, με την πιο γοητευτική έννοια) κινηματογραφική ματιά τους.

Δείτε ένα βίντεο της Ακαδημίας των Όσκαρ