Στροφή E.E προς τα συνθετικά καύσιμα προκειμένου να κάμψει τις γερμανικές αντιδράσεις
Η Ε.Ε φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες να επιτρέψει τα e-fuels και μετά το 2035 προκειμένου να αποσπάσει την συγκατάθεση της Γερμανίας για την απαγόρευση πώλησης συμβατικών αυτοκινήτων που κινούνται με συμβατικά καύσιμα από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Πώς διαμορφώνονται οι τιμές από το χωράφι στο ράφι
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
- Ο Τραμπ διορίζει τον παραγωγό του «Apprentice», ως ειδικό απεσταλμένο στη Μεγάλη Βρετανία
Στις 7 Μαρτίου, θα ψηφιζόταν από το ευρωπαϊκό συμβούλιο η ιστορική απόφαση της απαγόρευσης διάθεσης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035 και εφεξής. Η ολοκλήρωση της ψηφοφορίας και η υπερψήφιση της πρότασης θεωρούνταν μια τυπική διαδικασία μέχρι που η Γερμανία, αποφάσισε κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή να εκφράσει ενστάσεις, ανατρέποντας ουσιαστικά τα δεδομένα, μιας και μια ενδεχόμενη αρνητική ψήφος της θα έριχνε στον κάλαθο των αχρήστων την πρόοδο που είχε σημειωθεί σε ό,τι αφορά την προώθηση της απαγόρευσης και του στόχου του 2035.
Να σημειωθεί ότι εκτός από τη Γερμανία, ενστάσεις έχει εκφράσει και η Ιταλία ενώ προσφάτως αποκαλύφθηκε ότι με πρωτοβουλία της Τσεχίας, συγκλήθηκε συνάντηση υπουργών μεταφορών της Ε.Ε από 12 χώρες (Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιταλία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβενία, Σλοβακία και Ισπανία και, φυσικά, Τσεχία) με αντικείμενο συζήτησης και διαβούλευσης τόσο τις προδιαγραφές Euro 7 όσο και τις αποφάσεις για το 2035.
Με τα παραπάνω δεδομένα, σε μια κίνηση που αποσκοπεί στην κάμψη των ενστάσεων της Γερμανίας, η Ε.Ε. φέρεται ότι θα προσφέρει δεσμεύσεις στη γερμανική πλευρά και στην αυτοκινητοβιομηχανία της η οποία αποτελεί το σημαντικότερο τομέα εσόδων της γερμανικής οικονομίας (411 δις ευρώ) για την συμπερίληψη των συνθετικών καυσίμων (e-fuels). Αυτό σημαίνει ότι η πώληση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης ενδέχεται να επιτραπούν και μετά το 2035 με την προϋπόθεση ότι κινούνται με e-fuels αν επιβεβαιωθούν τα σενάρια. Ωστόσο, τα νέα σχέδια της Ε.Ε. σε σχέση με την συγκεκριμένη πρόταση δεν θα οριστικοποιηθούν σύντομα καθώς με δεδομένες τις κοντινές σχετικά ευρωεκλογές που θα πραγματοποιηθούν το 2024, δεν υπάρχει πλέον χρόνος προκειμένου να ξαναγραφτούν τα νομοσχέδια και να επαναληφθούν οι διαδικασίες. Κατ΄επέκταση το ζήτημα της απαγόρευσης του 2035 και οι όποιες τροποποιήσεις αναμένεται να μετατεθούν για μετά τις ευρωεκλογές.
Πηγές προσκείμενες στη γερμανική πλευρά πάντως δεν προεξοφλούν την συγκατάθεση της Γερμανίας ακόμα και με την συγκεκριμένη τροποποίηση και την παράταση ζωής για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης που θα σημάνει η συμπερίληψη των συνθετικών καυσίμων στα σχέδια της ΕΕ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πολλές εταιρείες δραστηριοποιούνται ήδη στην εξέλιξη και στην παραγωγή e-fuels τα οποία αποτελούν ένα ολοένα διευρυνόμενο πεδίο έρευνας και εξέλιξης. Ένα από τα πιο πρόσφατα εγχειρήματα στον τομέα είναι αυτό της Porsche η οποία έχει κατασκευάσει εργοστάσιο στην Χιλή για την παραγωγή του συγκεκριμένου είδους καυσίμου. Τα e-fuel της Porsche προκύπτουν από τον διαχωρισμό νερού σε οξυγόνο και υδρογόνο και στη συνέχεια, στον συνδυασμό του τελευταίου με διοξείδιο του άνθρακα από την ατμόσφαιρα προκειμένου να παραχθεί e-μεθανόλη η οποία είναι συμβατή με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Τα e-fuels έχουν επίσης μεγάλες προοπτικές στον κόσμο της αεροπλοΐας και της ναυσιπλοΐας ενώ, ανεξαρτήτως πολύπλοκων χημικών τύπων και τρόπων παραγωγής τους, η βασική ιδέα πίσω τους είναι η παραγωγή καυσίμου χωρίς την εμπλοκή πετρελαιοειδών και ορυκτών καυσίμων, ενώ η ενέργεια για την διαδικασία παραγωγής τους να προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές. Με αυτόν τον τρόπο αν και τα συγκεκριμένα καύσιμα εκλύουν εκπομπές ρύπων κατά την καύση τους, αυτές αντισταθμίζονται ουσιαστικά από τον τρόπο παραγωγής τους.
Βέβαια, οι επικριτές τους ισχυρίζονται ότι αφενός η διαδικασία παραγωγής τους είναι ιδιαιτέρως ακριβή και αφετέρου ότι απαιτεί τεράστιες ποσότητες ενέργειας η οποία αν και ανανεώσιμη, θα μπορούσε να διοχετευθεί διαφορετικά.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις