Τέμπη: Νέα στοιχεία για την… αδικαιολόγητη φωτιά στο τρένο – «Μη φυσιολογικές οι θερμοκρασίες»
Πρέπει να ελεγχθεί η πυρασφάλεια και τα έλαια μετασχηματιστών στη μοιραία επιβατική αμαξοστοιχία που συγκρούστηκε στα Τέμπη.
- Ποιοι ηγέτες της Σίλικον Βάλεϊ μετακομίζουν με τον Ντόναλντ Τραμπ στην Ουάσινγκτον
- Η ζαριά της… ευτυχίας - Το χρήμα και ένα αιώνιο δίλημμα
- Σαλαμίνα: Πέθανε ενώ έκανε ναρκωτικά με την παρέα του και αυτοί πέταξαν μετά τη σορό στο δάσος
- Σε νέες αγορές ποντάρει ο ελληνικός τουρισμός για το 2025 – Τα μηνύματα
Νέα στοιχεία για τη φωτιά που ξέσπασε μετά τη φονική σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη βλέπουν το φως της δημοσιότητας, την ώρα που η χώρα θρηνεί 57 νεκρούς και τα αίτια της τραγωδίας παραμένουν αναπάντητα.
Σύμφωνα με τον Κώστα Λακαφώση, μηχανολόγο και αεροναυπηγό μηχανικό, δεν δικαιολογούνται τόσο υψηλές θερμοκρασίες, όσο έχει γίνει γνωστό ότι αναπτύχθηκαν, σε ηλεκτροκίνητο τρένο.
Αναπάντητα παραμένουν τα ερωτήματα σχετικά με το τι θα μπορούσε να προκαλέσει το ηλεκτρικό τόξο που δημιουργήθηκε από την έκρηξη.
Μία φωτογραφία απεικονίζει την περιοχή που έγινε η σύγκρουση των τρένων αρκετή ώρα μετά το δυστύχημα και γίνεται αντιληπτό πόσο μικρή και συγκεντρωμένη είναι η φωτιά.
Σύμφωνα με τον κ. Λακαφώση, που μίλησε στο «Live News» πρέπει να ελεγχθεί η πυρασφάλεια και να ερευνηθεί τι είδους έλαια μετασχηματιστών χρησιμοποιούσε. Εάν είναι από ορυκτά καύσιμα, φυσικά έλαια ή 100% συνθετικά με βάση το πυρίτιο.
Ο σταθμός Λάρισας έχει τηλεδιοίκηση αλλά ο σταθμάρχης δεν τη χρησιμοποίησε
Σύμφωνα με νέες πληροφορίες, στον σταθμό Λάρισας, είχε εγκατασταθεί πρόσφατα σύστημα τηλεδιοίκησης. Ωστόσο ο προφυλακισθείς σταθμάρχης φαίνεται να μην το χρησιμοποίησε αλλά να βασίστηκε αντ’ αυτού στο παλιό σύστημα.
Δεν είναι ξεκάθαρο αν ο σταθμάρχης δεν γνώριζε πώς να χρησιμοποιήσει το νέο σύστημα ή απλώς επέλεξε να βασιστεί στο παλιό. Το σίγουρο είναι όμως ότι ξέχασε σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά και έστειλε την αμαξοστοιχία Intercity 62 στο ρεύμα καθόδου, όπου όμως κινούνταν με αντίθετη πορεία η εμπορική αμαξοστοιχία.
Όσον όμως αφορά τους συναδέλφους, που δούλευαν εκείνη τη βάρδια μαζί του, εκείνοι χρησιμοποίησαν το αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής χάραξης της διαδρομής, όμως εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής». Όλα αυτά προκύπτουν από το «μαύρο κουτί» του συστήματος τηλεδιοίκησης, τον πίνακα καταγραφής συμβάντων, που λειτουργεί στον σταθμό Λάρισας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις