Τέμπη: Ο σταθμός Λάρισας έχει τηλεδιοίκηση αλλά ο σταθμάρχης δεν τη χρησιμοποίησε
Νέα αποκαλυπτικά στοιχεία.
Όλο και περισσότερα στοιχεία έρχονται στο φως της δημοσιότητας όσον αφορά τη μαύρη νύχτα της τραγωδίας στα Τέμπη που οδήγησε στον θάνατο 57 άτομα.
Σύμφωνα με νέες πληροφορίες, στον σταθμό Λάρισας, είχε εγκατασταθεί πρόσφατα σύστημα τηλεδιοίκησης. Ωστόσο ο προφυλακισθείς σταθμάρχης φαίνεται να μην το χρησιμοποίησε αλλά να βασίστηκε αντ’ αυτού στο παλιό σύστημα.
Δεν είναι ξεκάθαρο αν ο σταθμάρχης δεν γνώριζε πώς να χρησιμοποιήσει το νέο σύστημα ή απλώς επέλεξε να βασιστεί στο παλιό. Το σίγουρο είναι όμως ότι ξέχασε σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά και έστειλε την αμαξοστοιχία Intercity 62 στο ρεύμα καθόδου, όπου όμως κινούνταν με αντίθετη πορεία η εμπορική αμαξοστοιχία.
Όσον όμως αφορά τους συναδέλφους, που δούλευαν εκείνη τη βάρδια μαζί του, εκείνοι χρησιμοποίησαν το αυτοματοποιημένο σύστημα ηλεκτρονικής χάραξης της διαδρομής, όμως εγκατέλειψαν νωρίτερα το πόστο τους, σύμφωνα με ρεπορτάζ της «Καθημερινής». Όλα αυτά προκύπτουν από το «μαύρο κουτί» του συστήματος τηλεδιοίκησης, τον πίνακα καταγραφής συμβάντων, που λειτουργεί στον σταθμό Λάρισας.
Τι κατέγραψε το «μαύρο κουτί»
Το σύστημα έχει καταγράψει όλες οι κινήσεις των σταθμαρχών από τις 9.50 το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου έως τις 2.39 το ξημέρωμα της 1ης Μαρτίου, περίπου τρεις ώρες μετά το δυστύχημα.
Από τις 9.50 και για τα επόμενα 22 λεπτά οι σταθμάρχες προχωρούν στη χάραξη διαδρομών μέσω του αυτοματοποιημένου συστήματος.
Στον πίνακα συμβάντων αναφέρεται πως από τις 21.50.36 έως τις 21.51.15 ο σταθμάρχης προέβη μέσω του συστήματος τηλεδιοίκησης σε χειρισμούς για τη «διέλευση συρμού με χάραξη προς Θεσσαλονίκη».
Στο διάστημα αντίστοιχα από τις 21.50.49 έως τις 22.07.05 το σύστημα έχει καταγράψει «χάραξη διαδρομής από το Φωτόσημο 2, είσοδο της Λάρισας». Μέχρι τις 22.12.50 μεσολαβούν ακόμη τρεις χειρισμοί που έχουν καταγραφεί στο αυτοματοποιημένο σύστημα.
Οι διορθώσεις με μπλάνκο
Ο σταθμάρχης και ο -υπεύθυνος για τις βάρδιες- επιθεωρητής κατέθεσαν ότι οι δύο αρχαιότεροι σταθμάρχες αποχώρησαν πριν από τη λήξη της βάρδιας τους στις 11 μ.μ. Πρόσθεσε, μάλιστα, πως μετά το δυστύχημα είδε το βιβλίο παράδοσης-παραλαβής που βρίσκεται στο γραφείο του σταθμάρχη να έχει διορθωθεί με μπλάνκο.
Η απουσία των δύο αρχαιότερων συναδέλφων του και η εγκατάλειψη του αυτοματοποιημένου συστήματος χάραξης διαδρομής «φαίνεται» και στο μαύρο κουτί της τηλεδιοίκησης του σταθμού. Κι αυτό γιατί μετά τις 10.12 μ.μ. δεν καταγράφεται κανένας χειρισμός, με τον 59χρονο να προσπαθεί να συντονίσει τις κινήσεις των συρμών μέσω του παλιού πίνακα ελέγχου.
«Η τηλεδιοίκηση επαναλειτούργησε περίπου μία ώρα μετά το δυστύχημα, στις 1.39 μ.μ., όταν τα στελέχη του ΟΣΕ θέλησαν να ελέγξουν εάν η σύγκρουση των τρένων επήλθε συνεπεία βλάβης του συστήματος τηλεδιοίκησης ή από λάθος του σταθμάρχη», τονίζεται στο δημοσίευμα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις