Τρίτη 05 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Miele: Μια οικογενειακή επιχείρηση στην κορυφή της καινοτομίας εδώ και πάνω από 120 χρόνια

Miele: Μια οικογενειακή επιχείρηση στην κορυφή της καινοτομίας εδώ και πάνω από 120 χρόνια

Η εταιρεία, που εδώ και 52 χρόνια έχει σταθερή παρουσία και στην χώρα μας, καταφέρνει σταθερά να ξεχωρίζει για την ποιότητα και τη βιωσιμότητα των συσκευών της

Έχουν περάσει περισσότερα από 120 χρόνια από όταν ο επιχειρηματίας Reinhard Zinkann και ο μηχανικός Carl Miele ίδρυσαν μια οικογενειακή επιχείρηση, με μόλις 11 υπαλλήλους, τέσσερις τόρνους και μια μηχανή διάτρησης, για να κατασκευάσουν έναν διαχωριστή γάλακτος-κρέμας, στο Herzebrock, το 1899. Σύντομα, η Miele, όπως την ονόμασαν, θα επεκτεινόταν σε όλο το φάσμα των οικιακών και επαγγελματικών συσκευών, αλλά και σε ολόκληρο τον πλανήτη, χωρίς να χάσει τον οικογενειακό χαρακτήρα της. Και το όνομά της θα ταυτιζόταν με την κατασκευαστική τελειότητα για εκατομμύρια καταναλωτές σε όλο τον κόσμο, επιβεβαιώνοντας την κατευθυντήρια αρχή της που παραμένει σταθερή παρά την τεράστια διεύρυνση: Immer Besser, δηλαδή «πάντα καλύτερα».

.

Μια (πολύ) μεγάλη οικογένεια

Πώς μπορεί να παραμείνει «οικογενειακή» μια εταιρεία που το 2021 απασχολούσε 21.921 άτομα σε όλο τον κόσμο και είχε κύκλο εργασιών 4,84 δισ. ευρώ παγκοσμίως; Στην περίπτωση της Miele οι απαντήσεις είναι πολλές, όμως η πιο προφανής αφορά την ιδιοκτησία της, που παραμένει μέχρι και σήμερα στις οικογένειες Miele και Zinkann, οι οποίες και συμμετέχουν στη λειτουργική διαχείριση της εταιρείας, μαζί με τέσσερα μέλη του διοικητικού συμβουλίου που δεν ανήκουν στην οικογένεια, έχουν όμως το καθένα, το δικό του πλούσιο χαρτοφυλάκιο.

Δεν περιορίζεται όμως εκεί. Σε κάθε χώρα όπου επεκτείνει τις δραστηριότητές της, η Miele δημιουργεί νέες οικογένειες, επενδύοντας στους ανθρώπους της. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Miele Hellas, για να χρησιμοποιήσουμε και ένα παράδειγμα που μας αφορά άμεσα, κατέχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης – 79% εντός του Ομίλου Miele –, υπερβαίνοντας κατά 7p.p τη βαθμολογία των εταιρειών με τις υψηλότερες επιδόσεις του κλάδου στην Ευρώπη*.

.

Από μια οικογένεια που πρωτοπορεί, στη δική μας άνετη καθημερινότητα

Ο οικογενειακός χαρακτήρας της Miele μεταφράζεται και σε άλλον ένα κρίσιμο άξονα της φιλοσοφίας της. Η εταιρεία δεν σκέφτεται σε χρόνια, αλλά σε γενιές – και θέλει τα προϊόντα της να μην είναι απλώς καταναλωτικά αγαθά, αλλά συσκευές που θα μείνουν μαζί μας για μια ζωή. Αυτός είναι σίγουρα και ένας από τους κυριότερους λόγους που η Miele έχει ψηφιστεί επανειλημμένα ως «η πιο αξιόπιστη μάρκα» από τους αναγνώστες του Readers Digest, ενώ το 90% των πελατών της στη Γερμανία παραμένουν πιστοί στα προϊόντα της και τα συνιστούν και σε άλλους. Άλλωστε, στη γερμανική αγορά η Miele έχει ψηφιστεί ως η «Καλύτερη Επωνυμία» σε όλους τους τομείς προϊόντων και έχει βραβευτεί αρκετές φορές με την πρώτη θέση για την καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών από το γερμανικό Kundenmonitor, αντανακλώντας την εμπιστοσύνη υψηλού επιπέδου των καταναλωτών.

Για να αποκτήσει η οικογένειά μας οικιακές συσκευές που να αξίζουν την εμπιστοσύνη της, η Miele δεν αφήνει τίποτα στη σφαίρα του τυχαίου. Αρκεί να αναφέρουμε ότι η εταιρεία σφυρηλατεί το δικό της σίδερο (!) και κατασκευάζει ακόμη και τα μηχανήματα που… κατασκευάζουν τις συσκευές της. Η ίδια παράγει και πάνω από το 70% των ανταλλακτικών της, εξασφαλίζοντας πως τα προϊόντα της θα μπορούν να επισκευαστούν με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα αν, αλλά και όποτε χρειαστεί, αφού εκτός των άλλων, είναι και η μοναδική εταιρεία που διατηρεί απόθεμα ανταλλακτικών για συσκευές τουλάχιστον 15 χρόνια μετά την διακοπή της παραγωγής τους.

.

Η επιμονή της στην παραγωγή προϊόντων που θα μας συνοδεύουν κυριολεκτικά για μια ζωή, αποδεικνύεται και από έναν ακόμη εντυπωσιακό αριθμό: το 30% του χρόνου παραγωγής αφιερώνεται στη δοκιμή των προϊόντων της, ενώ ποιοτικοί έλεγχοι διενεργούνται σε όλο το φάσμα της παραγωγής του τελικού προϊόντος, ώστε να μπορεί να εγγυηθεί την 20ετή ζωή των προϊόντων της.

Για τον ίδιο σκοπό, έχει αναπτύξει και συνεχίζει να αναπτύσσει Τεχνικές Υπηρεσίες για τα προϊόντα της, με δικούς της εξειδικευμένους υπαλλήλους. Το 2022 απασχολούσε στο service 2.735 εργαζομένους, τους οποίους και στοχεύει να αυξήσει κατά 6% στη διάρκεια του 2023. Παράλληλα, η Miele επενδύει στη συνεχή ανατροφοδότηση δεδομένων χρήσης από τις αγορές και στη συνέχεια αξιοποιεί τα συμπεράσματα που αντλεί για την περαιτέρω βελτίωση των προϊόντων της. Όλα αυτά της επιτρέπουν να έχει τόσο μεγάλη εμπιστοσύνη στις συσκευές που αναπτύσσει και παράγει, ώστε να είναι η μοναδική εταιρεία που παρέχει 10 χρόνια εγγύηση σε ολόκληρη την εκάστοτε συσκευή και όχι σε μέρη της.

.

Η ελληνική οικογένεια της Miele

Εδώ και 52 χρόνια, η εταιρεία με τις 50 θυγατρικές που αφορούν 100 χώρες δραστηριότητας σε όλο τον κόσμο, έχει σταθερή παρουσία στην Ελλάδα μέσα από τη Miele Hellas, η οποία παρέμεινε στην χώρα σε όλη τη διάρκεια των δύσκολων ετών της κρίσης. Εξάλλου, η εταιρεία αντιμετωπίζει την Ελλάδα όχι απλώς ως μεμονωμένη αγορά, αλλά ως κόμβο για την Κύπρο, την Αλβανία, το Κόσοβο και τη Βόρεια Μακεδονία και απασχολεί συνολικά 100 εργαζομένους στη χώρα μας και την Κύπρο. Σε όλη την Ελλάδα λειτουργούν 21 καταστήματα Miele σε 14 πόλεις, ενώ περισσότεροι από 110 συνεργάτες της εταιρείας διαθέτουν τα προϊόντα της σε πάνω από 310 σημεία πώλησης. Ακόμη, στην Ελλάδα λειτουργούν 2 Miele Experience Centers (υπάρχει και ένα ακόμη στην Κύπρο), ενώ η εταιρεία έχει κατορθώσει να κατακτήσει τον τίτλο της Νο1 Επιθυμητής Μάρκας**.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της εταιρείας, το 2023 αναμένεται ακόμη καλύτερο, αφού το σχέδιο ανάπτυξης αναμένεται να την οδηγήσει σε διψήφιο ρυθμό αύξησης του κύκλου εργασιών σε σχέση με το 2022, σε όλες τις κατηγορίες προϊόντων και σε όλα τα διαθέσιμα κανάλια πωλήσεων (ιδιόκτητα καταστήματα, ηλεκτρονικό κατάστημα, δίκτυο συνεργατών), κάνοντας πράξη για άλλη μια φορά το περίφημο «Immer Besser» που δεν θα μπορούσε παρά να περιλαμβάνει και τη σταθερή, βιώσιμη ανάπτυξη όλων των κρίσιμων οικονομικών μεγεθών και δεικτών της. Όραμα της Miele είναι να τριπλασιάσει την επιχειρηματική της δραστηριότητα μέχρι το 2030 και να αυξήσει εκθετικά το μερίδιο αγοράς της στις πέντε χώρες που δραστηριοποιείται.

.

Φροντίζοντας το κοινό μας σπίτι

Κρίσιμος πυλώνας στη φιλοσοφία της Miele είναι και η αντίληψη ότι η ευθύνη της δεν τελειώνει στην πύλη του εργοστασίου της. Για αυτό και εργάζεται συνεχώς για τη βιωσιμότητα σε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής των προϊόντων και των υπηρεσιών της, αλλά και σε όλες τις αλυσίδες διανομής και τα σπίτια των καταναλωτών της. Τελικός στόχος η επίτευξη 100% ουδέτερου ανθρακικού αποτυπώματος, αλλά και η δημιουργία μιας κυκλικής αλυσίδας αξίας, με μηδενικά απόβλητα από τα υλικά που χρησιμοποιούνται στις συσκευές Miele.

Ήδη, η εταιρεία έχει στο χαρτοφυλάκιό της ένα πλήθος από smart home εφαρμογές, αλλά και συσκευές που μπορούν να ενσωματωθούν σε έξυπνα συστήματα διαχείρισης ενέργειας για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2017 η εταιρεία λάνσαρε την αποκλειστική καινοτομία φούρνου Dialog, ο οποίος δημιουργεί έναν «διάλογο με το φαγητό» χάρη στην τεχνολογία M-Chef, μαγειρεύοντας έτσι διαφορετικά είδη φαγητού ταυτόχρονα και βοηθώντας μας να εξοικονομήσουμε χρόνο και ενέργεια.

.

Σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας επιτυγχάνουν και τα ψυγεία, οι εφαρμογές Smart Home, τα πλυντήρια και τα πλυντήρια πιάτων της εταιρείας – με τα δυο τελευταία να διαθέτουν επίσης προηγμένα συστήματα για την εξοικονόμηση απορρυπαντικού – ενώ εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι χάρη στην επιμονή της Miele στην κατασκευή στεγνωτηρίων με ελάχιστη βαθμολογία Α++ και τη δημοτικότητα των προϊόντων της στους καταναλωτές, εκτιμάται ότι κάθε χρόνο εξοικονομείται ενέργεια περίπου δυο ανεμογεννητριών (ή 9000MWh).

*Πηγή: Miele Employee Survey, Δεκ 2021, Korn Ferry

**Πηγή: Brand Health Check 2022, Insites Consulting

inView

«Το 2100 η Ελλάδα θα έχει λιγότερο πληθυσμό από ό,τι το 1950»

«Θα πρέπει να επανεξετάσουμε το μοντέλο ανάπτυξής μας και να το προσαρμόσουμε στους οικονομικούς μας θεσμούς» λέει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής Υγείας και Γεωγραφίας του Πληθυσμού στη Σχολή Δημόσιας Υγείας T.H. Chan του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 05 Νοεμβρίου 2024