Επενδύσεις ύψους 180 δις ευρώ με κατεύθυνση την ηλεκτροκίνηση από τον όμιλο VW
Νέα εργοστάσια κατασκευής μπαταριών στην Ευρώπη αλλά και στον Καναδά, ενίσχυση της παρουσίας του ομίλου στις ΗΠΑ αλλά και στην Κίνα με έμφαση στην ηλεκτροκίνηση προβλέπει το νέο πενταετές πλάνο του γερμανικού ομίλου
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
O γερμανικός όμιλος ανακοίνωσε το σχέδιά του για την επόμενη πενταετία που όπως εύκολα υποθέτει κανείς έχουν ηλεκτρικό πρόσημο, δρομολογώντας επενδύσεις ύψους 180 δισεκατομμυρίων ευρώ που θα διοχετευθούν σε τρεις τομείς: την κατασκευή νέων εργοστασίων κατασκευής μπαταριών, για την ψηφιοποίηση στην αγορά της Κίνας αλλά και την επέκταση των δραστηριοτήτων της στις ΗΠΑ και την ενίσχυση της παρουσίας της στην τοπική αγορά.
Πλέον των 2/3ων της συνολικής επένδυσης θα αφιερωθεί στην ηλεκτροκίνηση και στην ανάπτυξη του απαιτούμενου λογισμικού, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι στο προηγούμενο αντίστοιχο πλάνο οι συγκεκριμένες επενδύσεις αντιστοιχούσαν στο 56% του συνολικού ποσού. Ταυτόχρονα περίπου 15δισεκατομμύρια θα διοχετευθούν στην κατασκευή νέων εργοστασίων κατασκευής μπαταριών και σε συμφωνίες που αφορούν την προμήθεια πρώτων υλών για το συγκεκριμένο πολύτιμο «εξάρτημα» της ηλεκτροκίνησης.
Εκτός από την προφανή στόχευση στην ηλεκτροκίνηση, το πενταετές πλάνο του γερμανικού ομίλου αποκαλύπτει και μια άλλη πτυχή άρρηκτα συνδεδεμένη με τα ηλεκτρικά σχέδια της VW. Αυτή έγκειται στην μείωση των επενδύσεων που αφορούν την εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2025 και μετά, στο πλαίσιο της προδιαγεγραμμένης ισχύος των αυστηρότερων προδιαγραφών Euro 7 καθώς και σε συνάρτηση με τον στόχο του ομίλου να μεταβάλλει το μείγμα των πωλήσεων του έως το 2030, οι οποίες, σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα αφορούν κατά το ήμισυ ηλεκτροκίνητα οχήματα, έως το τέλος της δεκαετίας.
Σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο ο όμιλος VW ανακοίνωσε την κατασκευή τριών εργοστασίων μπαταριών στην Ευρώπη με στόχο την παραγωγή συστοιχιών 240 GWh έως το 2028. Αν και πέρυσι την άνοιξη ο όμιλος είχε ανακοινώσει έξι εργοστάσια για την Ευρώπη, προσφάτως και με φόντο την αμερικανική Inflation Reduction Act η οποία προβλέπει επιδοτήσεις ύψους έως και 369 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συνολικά, για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων και άλλων εναλλακτικών, «πράσινων» τεχνολογιών που θα παράγουν προϊόντα στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού, ο όμιλος ανακοίνωσε την κατασκευή εργοστασίου στο Οντάριο του Καναδά μέσω της θυγατρικής του PowerCo.
Aν και η VW δεν ανακοίνωσε τα οικονομικά μεγέθη του καναδικού εγχειρήματος ο στόχος είναι το εργοστάσιο μπαταριών, το πρώτο του είδους του για την VW που θα βρίσκεται εκτός Ευρώπης, να λειτουργήσει το 2027. Να σημειωθεί επίσης ότι ο όμιλος στο πλαίσιο της αναβίωσης της Scout ως μιας φίρμας με ηλεκτρικό «αντικείμενο» και κύρια στόχευση τη Βόρεια Αμερική, θα κατασκευάσει επίσης ένα νέο εργοστάσιο στην Νότια Καρολίνα επενδύοντας δύο δισεκατομμύρια ευρώ.
Επιστρέφοντας στα ευρωπαϊκά σχέδια κατασκευής εργοστασίων που θα παράγουν μπαταρίες, το πρώτο θα φιλοξενηθεί σε γερμανικό έδαφος και συγκεκριμένα στο Salzgitter με τις εργασίες να έχουν ήδη ξεκινήσει και την λειτουργία του να προσδιορίζεται χρονικά στο 2025. Το δεύτερο βρίσκεται στην Σουηδία και πρόκειται για το εργοστάσιο της Northvolt στην Skelleftea της Σουηδίας όπου η VW είναι από τους μεγαλύτερους επενδυτές και βρίσκεται σε φάση επέκτασης ενώ το τρίτο θα κατασκευαστεί στην ισπανική Valencia με την προοπτική να λειτουργήσει από το 2026.
Σε ό,τι αφορά τα τρία ακόμα εργοστάσια μπαταριών που η VW είχε αναγγείλει για την Ευρώπη, όπως σημείωσε κατά την παρουσίαση του πενταετούς πλάνου ο επικεφαλής του σχετικού τμήματος, Thomas Schmall: «Προς το παρόν εμμένουμε στον στόχο παραγωγής μπαταριών 240 GWh. Το κατά πόσο για να επιτευχθεί θα χρειαστούν πέντε ή έξι εργοστάσια θα καθοριστεί από τα εκάστοτε κρατικά κίνητρα που θα δοθούν. Είναι κάτι που όμως δεν έχει αποφασιστεί ακόμα». Αν και όπως συμπλήρωσε ο ίδιος η εντύπωση ότι ο όμιλος VW διαφοροποίησε τα σχέδια του για την Ευρώπη είναι «λανθασμένη», υπογράμμισε ότι ο όμιλος θα περιμένει τις κινήσεις της Ευρώπης έναντι της παραπάνω Inflation Reduction Act για να προχωρήσει.
Σε κάθε περίπτωση, η θυγατρική PowerCo μέσω της οποίας θα γίνουν οι επενδύσεις που αφορούν την παραγωγή μπαταριών και την εξασφάλιση των απαιτούμενων πρώτων υλών για τον όμιλο VW, θα στοχεύσει σε πωλήσεις που θα ξεπερνούν τα 20 δισεκατομμύρια ευρώ έως το τέλος της δεκαετίας.
Υψηλές επενδύσεις θα πραγματοποιηθούν και στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά της VW με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των μοντέλων που διατίθενται στην τοπική αγορά και την ανάσχεση της μείωσης του μεριδίου αγοράς του ομίλου στην ηλεκτρική κατηγορία που «πλήττεται» από την εξαιρετικά έντονη δραστηριοποίηση των τοπικών κατασκευαστών.
«Έχουμε θέσει ξεκάθαρους και φιλόδοξους στόχους και έχουμε πάρει τις κατάλληλες αποφάσεις για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών. Το 2023 θα αποτελέσει μια χρονιά καθοριστική για την υλοποίηση των στρατηγικών μας στόχο και την επιτάχυνση της προόδου για όλες τις αυτοκινητοβιομηχανίες του ομίλου», αναφέρει σε ανακοίνωσή του για τις νέες επενδύσεις και το νέο πλάνο που ανακοινώθηκε, ο επικεφαλής του ομίλου VW, Oliver Blume ο οποίος υπενθυμίζεται ότι ανέλαβε την ηγεσία του γερμανικού Group τον Σεπτέμβριο του 2022 με την αποστολή, αρχικά να εξορθολογίσει το προβληματικό τμήμα ανάπτυξης λογισμικού και να αναθεωρήσει τα σχέδια του ομίλου που αποδεικνύονταν πιο κοστοβόρα (π.χ Trinity Project) από ότι επιτρέπει η πάση δυνάμει στόχευση στην ηλεκτροκίνηση.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις