Mercedes-Benz GLC Coupe: Στη διάσταση της γοητείας
Η γερμανική φίρμα αποκαλύπτει την coupe παραλλαγή της GLC η οποία μιμείται τις τεχνολογικές προδιαγραφές της SUV έκδοσης αλλά υπόσχεται αυξημένη γοητεία
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
H πιο γοητευτική όσο και δυναμική παραλλαγή της GLC αποκαλύπτεται, προτάσσοντας τις ίδιες τεχνολογίες αιχμής που σύστησε η παραδοσιακή SUV εκδοχή του μοντέλου η οποία παρουσιάστηκε πέρυσι το καλοκαίρι σε συνδυασμό με μια διαφορετική προσέγγιση στην σχεδίαση με κυρίαρχο στοιχείο την coupe χάραξη της οροφής, απεθυνόμενη σε ένα πιο αισθητικά ενσυνείδητο κοινό που προτεραιοποιεί το στυλ έναντι της πρακτικότητας.
Πλην του προφανούς, της διαφορετικής χάραξης της οροφής η GLC Coupe έχει μεγαλύτερο κατά 4,7 εκ. μήκος από το SUV ομώνυμο μοντέλο, φτάνοντας τα 4,763 μέτρα. Όπως ισχύει και για την GLC SUV, η Coupe διαθέτει μεγαλύτερα μετατρόχια σε σχέση με την προηγούμενη γενιά την οποία υπερβαίνει και σε όρους πρακτικότητας με τον χώρο του πορτ μπαγκάζ να ξεκινά από τα 545 λίτρα (+45) και να φτάνει τα 1.490 λίτρα για τις mild hybrid εκδόσεις και από 390 έως 1.335 λίτρα για τις plug-in υβριδικές.
Αν και τα συγκεκριμένα μεγέθη είναι μειωμένα σε σχέση με την GLC SUV, αυτό είναι το τίμημα του coupe αμαξώματος το οποίο εξωραΐζεται ως ένα βαθμό από την standard παρουσία του συστήματος Easy-Pack που επιτρέπει το άνοιγμα ή το κλείσιμο της θύρας αποσκευών με το πάτημα ενός κουμπιού. Στα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης διαμόρφωσης αμαξώματος εκτός από την αισθητική συγκαταλέγεται και ο αεροδυναμικός συντελεστής ο οποίος προσδιορίζεται σε 0.27 έναντι 0.30 στην αντίστοιχη έκδοση της προηγούμενης γενιάς. Να σημειωθεί ότι η νέα GLC Coupe περιλαμβάνει στις επιλογές για πρώτη φορά και μια πανοραμική ηλιοροφή.
Φυσικά το εσωτερικό της GLC Coupe δεν διαφέρει από αυτό της SUV έκδοσης με κυρίαρχη την νεότερη εκδοχή του συστήματος MBUX το οποίο φιλοξενείται σε δύο οθόνες 12,3 και 11,9 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα infotainment αντίστοιχα. Υπενθυμίζεται ότι στις βελτιώσεις της νεότερης εκδοχής συγκαταλέγονται αναβαθμισμένη λειτουργία φωνητικών εντολών, η δυνατότητα streaming μουσικής, ασύρματη σύνδεση και φόρτιση για smartphones καθώς και απομακρυσμένη πρόσβαση για σύστημα smarthome μέσω σχετικής εφαρμογής.
Στις προδιαγραφές της GLC Coupe ανήκει η σπορ ανάρτηση η οποία αποτελείται από διάταξη πολλαπλών συνδέσμων τόσο μπροστά όσο και πίσω ενώ οι plug-in υβριδικές εκδόσεις εφοδιάζονται ως standard από αερανάρτηση. Παράλληλα με την επιλογή του Tech Package το οποίο συμπεριλαμβάνει αυτόματα ρυθμιζόμενη αερανάρτηση, προστίθεται και το σύστημα τετραδιεύθυνσης το οποίο μπορεί να στρέψει τους πίσω τροχούς έως και κατά 4,5 μοίρες, αυξάνοντας την ευελιξία του μοντέλου σε συνθήκες πόλης και κυρίως, στάθμευσης καθώς μειώνει τον κύκλο στροφής σε 10,9 μέτρα ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες ενισχύει τη δυναμική ευστάθεια του μοντέλου. Να σημειωθεί ότι χάρη στο σύστημα διεύθυνσης μεταβλητού λόγου το οποίο αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού, συνδυαστικά με το σύστημα τετραδιεύθυνσης μειώνουν και τον κύκλο περιστροφής του τιμονιού.
Στις προαιρετικές επιλογές συγκαταλέγονται επίσης το πακέτο Parking που περιλαμβάνει κάμερες περιμετρικής θέασης 360 μοιρών και το ενεργό σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης Parktronic. Στις επιλογές περιλαμβάνεται και η λειτουργία διαφανούς καπό που χάρη στην παρουσία καμερών στο μπροστινό κάτω τμήμα, προβάλει στην κεντρική οθόνη live εικόνα από όσα βρίσκονται μπροστά και κάτω από το αυτοκίνητο βοηθώντας τον οδηγό στην στάθμευση, αλλά και να αποφεύγει τις κακοτοπιές κατά την off-road μετακίνηση.
Όπως και η GLC SUV, έτσι και η Coupe διαθέτει τετρακίνηση σε όλο το φάσμα των εκδόσεών της ενώ εκτός από τη λειτουργία του διαφανούς καπό, η ενεργοποίηση του προγράμματος οδήγησης off-road φέρνει στο προσκήνιο των δύο οθονών αλλά και στο head-up display με βάθος πεδίου, κρίσιμες ενδείξεις όπως η κλίση του εδάφους, το υψόμετρο, ο προσανατολισμός κατεύθυνσης, γεωγραφικές συντεταγμένες κ.α.
Στις επιλογές της GLC Coupe περιλαμβάνεται προαιρετικά και το βελτιωμένο σύστημα σύνδεσης και ελέγχου Trailer το οποίο υπόσχεται με την συνδρομή και του συστήματος MBUX να κάνει ευκολότερη από ποτέ τη σύνδεση, την μετακίνηση αλλά και τους ελιγμούς με ρυμουλκούμενο.
Σε ό,τι αφορά την γκάμα συνόλων μιμείται μέχρι κεραίας την GLC SUV, αποτελούμενη εξολοκλήρου από τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel 2,0 λίτρων, επικουρούμενους από υβριδική τεχνολογία σε δύο διαφορετικές μορφές.
Εφαλτήριο για την γκάμα αποτελεί η ήπιας υβριδικής τεχνολογίας έκδοση GLC 200 4Μatic με απόδοση 204+23 ίππων και 320 + 200 Nm ροπής (boost). Δίνει τη σκυτάλη στην αντίστοιχης τεχνολογίας GLC 300 4Matic με απόδοση 258+23 ίππους και 400+200 Nm ροπής. Τις επιλογές πετρελαίου απαρτίζουν οι ήπιας υβριδικής τεχνολογίας εκδόσεις GLC 220 d 4Matic και 300 d 4Matic ισχύος 197+23 και 269 +23 ίππων αντίστοιχα. Η πιο αποδοτική έκδοση είναι αναμενόμενα η βασική πετρελαιοκίνητη των 197 ίππων που εμφανίζει μέση κατανάλωση καυσίμου 5,1 λίτρων/100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προσδιορίζονται σε 135 γρ./χλμ.
Βέβαια τα πρωτεία αποδοτικότητας ανήκουν στις plug-in υβριδικές εκδόσεις οι οποίες εφοδιάζονται με τους ίδιους τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και diesel αλλά σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ και μπαταρία 31,2 kWh. Πρόκειται για τις 300 e 4Matic, 40 e 4 Matic και την πετρελαιοκίνητη 300 de 4Matic με απόδοση 313, 381 και 335 ίππων αντίστοιχα. Χάρη στην plug-in υβριδική τεχνολογία η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται από 0,4 λίτρα/100 χλμ. έως 0,6 λίτρα /100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από 10 έως 13 γρ./χλμ., αναλόγως την έκδοση. Παράλληλα η ηλεκτρική αυτονομία διαμορφώνεται σε έως και 130 χλμ. καθιστώντας εφικτή την πλειονότητα των καθημερινών μετακινήσεων σε αμιγώς ηλεκτρικό mode.
Σύμφωνα με τις συστάσεις η διάθεση της GLC Coupe θα ξεκινήσει στην Ευρώπη από τον προσεχή Ιούλιο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις