Τέμπη: Tα τηλεγραφήματα που οδήγησαν στην τραγωδία – Ντοκουμέντα από το τεφτέρι των σταθμαρχών
Μεσαίωνας στους ελληνικούς σιδηρόδρομους με πρακτικές που θυμίζουν εποχές που τα τρένα κινούνταν με κάρβουνο.
Πολύς λόγος έχει γίνει για τις δικλίδες ασφαλείας και στη χρήση της τεχνολογίας που θα μπορούσαν να αποτρέψουν την τραγωδία στα Τέμπη, ωστόσο εκνευρισμό προκαλεί ο ιδιαίτερα ξεπερασμένος τρόπος που καταγράφονταν οι εντολές των σταθμαρχών με χρήση τεφτεριού που παραπέμπει ακόμα στην εποχή που ο σιδηρόδρομος λειτουργούσε με κάρβουνο.
Ενδεικτικά είναι τα έγγραφα στο βιβλίο κυκλοφορίας του σταθμαρχείου Λάρισας, όπου ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης και οι συνάδελφοί του κατέγραφαν τις εντολές που έδιναν στους μηχανοδηγούς. Όπως φαίνεται τα έγγραφα που είναι γραμμένα με μολύβι και υπάρχουν ακόμα και μουτζούρες πάνω στις βάρδιες, κάτι που ίσως δικαιολογεί πως κάποιος μπόρεσε να σβήσει την ώρα της βάρδιας του με μπλάνκο.
Αυτό προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση και οργή, όμως είναι ότι εν έτει 2023 και σε μία εποχή που το κράτος ψηφιοποιείται, μέρος του εξοπλισμού ενός σταθμαρχείου είναι ένα τεφτέρι όπου σημειώνονται χειρόγραφα οι λειτουργίες του.
Στο συγκεκριμένο βιβλίο, οι σταθμάρχες βάρδιας περνάνε με ώρες τα τηλεγραφήματα με τις αφίξεις και αναχωρήσεις των τρένων αλλά και τα όποια τεχνικά προβλήματα μπορεί να προκύψουν μέσα στην ημέρα, όπως συνέβη και την ημέρα της τραγωδίας.
Όπως φαίνεται στα έγγραφα που αποκάλυψε το Star διακρίνεται καθαρά μία αλληλουχία λαθών από την πλευρά του προφυλακισμένου σταθμάρχη που οδήγησε στη φονική σύγκρουση των τρένων.
Ο κατηγορούμενος σταθμάρχης με το τηλεγράφημα με αριθμό 47 ενημέρωσε τον μηχανοδηγό του Ιntercity 62: «Περάστε φωτόσημο εξόδου έως είσοδο Νέων Πόρων», χωρίς όμως να κάνει καμία αναφορά σε άνοδο ή κάθοδο. Αυτό προκύπτει και από την τελευταία συνομιλία των δύο ανδρών.
Ακολούθησε το τηλεγράφημα 49 προς τους Νέους Πόρους, στο οποίο αναφερόταν: «Αμαξοστοιχία 62 αναχώρησε 23.04». Και πάλι υπήρχε μόνο η ώρα αναχώρησης χωρίς να γίνεται αναφορά σε ποια γραμμή κινείτο το τρένο.
Ακριβώς ένα λεπτό αργότερα, γίνεται η επόμενη καταγραφή από τον προφυλακισμένο σταθμάρχη. Το τηλεγράφημα με αριθμό 50 αναφέρει την αναχώρηση της εμπορικής αμαξοστοιχίας: «Αμαξοστοιχία 63503 αναχώρηση 23.05».
Λίγα λεπτά αργότερα συνέβη η τραγωδία που συγκλόνισε στην Ελλάδα.
«Όλα αυτά είναι χειρόγραφα γιατί δεν λειτουργούν τα συστήματα…»
«Οι σιδηροδρομικοί βγάζουμε άκρη , ο πολύς ο κόσμος δεν μπορεί να βγάλει άκρη , εμείς μόλις είδαμε το τεφτέρι καταλάβαμε και που έγινε το λάθος» είπε στο Star ο πρόεδρος εργαζομένων του σωματείου του ΟΣΕ, Νίκος Τσικαλάκης.
«Όλα αυτά είναι χειρόγραφα γιατί δεν λειτουργούν τα συστήματα… αυτά είναι διαδικασίες που γινόντουσαν στον σιδηρόδρομο την εποχή που κυκλοφορούσε με κάρβουνο», πρόσθεσε.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις