Τέμπη: Ανοίγει σήμερα η συζήτηση στη Βουλή
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης το μεσημέρι αναμένεται να ενημερώσει τους βουλευτές για την κατάσταση που παρελήφθη το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Δύο εβδομάδες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη που κόστισε την ζωή σε 57 επιβάτες, ο μεταβατικός υπουργός Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης ανακοίνωσε το σχέδιο της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση των τρένων με ασφάλεια.
Κατόπιν τούτου, ανοίγει σήμερα (15/03) ο πρώτος κύκλος της συζήτησης της Βουλής για τις αιτίες που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα, αλλά και για τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για την ασφαλή επαναλειτουργία του δικτύου.
Το μεσημέρι η ενημέρωση του Γεραπετρίτη
Στις 13:00 ο Υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης ο οποίος έχει αναλάβει ως μεταβατικός υπουργός, θα ενημερώσει τους βουλευτές για την κατάσταση που παρελήφθη το σιδηροδρομικό δίκτυο, για τα πραγματικά δεδομένα που αφορούν την πορεία εγκατάστασης συστημάτων ασφάλειας και τηλεδιοίκησης ενώ παράλληλα θα τοποθετηθεί και για τα άμεσα μέτρα που θα επιτρέψουν την επαναλειτουργία των σιδηροδρομικών δρομολογίων στις 22 Μαρτίου.
Ο επόμενος προγραμματισμένος κύκλος συζήτησης έχει δρομολογηθεί για την προσεχή Δευτέρα 20 Μαρτίου. Μετά από αίτημα των βουλευτών της ΝΔ θα πραγματοποιηθεί συνεδρίαση προκειμένου όλοι οι πρώην υπουργοί Υποδομών και Μεταφορών από το 2014 εως και σήμερα – Μ. Χρυσοχοϊδης, Χρ. Σπίρτζης και Κ. Καραμανλής – να τοποθετηθούν για τους λόγους που δεν έχει εγκατασταθεί το σύστημα τηλεδιοίκησης αν και θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ήδη από το 2016.
Τι πρέπει να γίνει πριν την επανεκκίνηση των δρομολογίων
Η επανεκκίνηση ενός σιδηροδρομικού δικτύου ύστερα από μεγάλο χρονικό διάστημα διακοπής δρομολογίων απαιτεί σειρά ενεργειών ώστε αυτά να ξεκινήσουν με όρους μέγιστης δυνατής ασφάλειας. Οι ενέργειες αυτές χωρίζονται σε 2 κατηγορίες: επιθεώρηση υποδομών και έναρξη δρομολογίων.
Α. Επιθεώρηση υποδομών
Όταν διακόπτεται η κυκλοφορία των τρένων, εμφανίζονται προβλήματα στις υποδομές. Ειδικότερα, η σιδηροτροχιά οξειδώνεται και καλύπτεται από σκουριά με αποτέλεσμα να χάνεται η συνεχής επαφή της γραμμής με τους τροχούς των τρένων. Έτσι, δεν ανιχνεύεται η θέση του τρένου από τον σηματοδότη. Για τον λόγο αυτό, πρέπει να κινηθεί δοκιμαστικά ένα τρένο για να απομακρύνει τη σκουριά. Επιπλέον, στην επιφάνεια των γραμμών μπορεί να υφίστανται εμπόδια που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια διακοπής της κυκλοφορίας, όπως θραύση σιδηροτροχιάς, πέτρες, λάστιχα και φερτά από καθιζήσεις. Οπτικός έλεγχος και ειδικές δρεζίνες θα πρέπει να διατρέξουν το δίκτυο, ώστε να αρθεί κάθε εμπόδιο.
Η επιθεώρηση όλου του δικτύου υπολογίζεται να διαρκέσει περί τις 4 ημέρες.
Β. Έναρξη δρομολογίων
Όταν έχει γίνει καθολική διακοπή δρομολογίων σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο για ικανό χρονικό διάστημα, μεγαλύτερο των 3 ημερών, η επανεκκίνηση γίνεται σταδιακά και σε βάθος χρόνου μερικών εβδομάδων. Κριτήρια για τον καθορισμό των φάσεων της σταδιακής επανεκκίνησης είναι: κοινωνικές ανάγκες, κυρίως σε δρομολόγια προαστιακού και περιαστικού χαρακτήρα που χρησιμοποιούνται από εργαζόμενους· διεθνείς υποχρεώσεις για λειτουργία εμπορευματικών γραμμών · ανάγκες που συνδέονται με τον τουρισμό και συναφείς δραστηριότητες (πχ δρομολόγια οδοντωτού).
- Ισραήλ: Νέο σοβαρό διπλωματικό επεισόδιο με τη Γαλλία σε χώρο γαλλικής δικαιοδοσίας
- Τραμπ: Η διευθύντρια της εκστρατείας του αναλαμβάνει προσωπάρχης στον Λευκό Οίκο
- Μέση Ανατολή: Στέλνουν και άλλα F-15 οι ΗΠΑ εν είδει προειδοποίησης στο Ιράν
- Πούτιν: Χωρίς ουδετερότητα της Ουκρανίας δεν μπορεί να υπάρξει ειρήνη
- Ρέθυμνο: Νέος βαρύς φόρος αίματος στον ΒΟΑΚ – Αλλοι 2 νεκροί σε σφοδρή μετωπική (βίντεο)
- Πώς ετοιμάζεται η Κίνα για δασμούς Τραμπ