BMW iX2 και i5 εντός του 2023
Δύο ακόμα ηλεκτρικά μοντέλα θα προσθέσει πολύ σύντομα η BΜW στην γκάμα της καθώς τόσο η i5 όσο και η iX2 έχουν πάρει εισιτήριο για φέτος
Δύο ακόμα ηλεκτρικά μοντέλα θα προσθέσει πολύ σύντομα η BΜW στην γκάμα της καθώς τόσο η i5 όσο και η iX2 έχουν πάρει εισιτήριο για φέτος
Ο όμιλος BMW μπορεί να εξελίσσει πάση δυνάμει την Neue Klasse, την νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική που από το 2025 και τη νέα γενιά της «3άρας» θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για ένα ακόμα πιο ολοκληρωμένο και αποδοτικό από κάθε άποψη ηλεκτρικό μέλλον, ωστόσο εν τω μεταξύ δεν αμελεί να εμπλουτίζει συνεχώς το ηλεκτρικό portfolio του με νέες επιλογές.
Σε αυτές θα συγκαταλέγεται και η νέα γενιά της Σειράς 5 η οποία όπως ανακοίνωσε η βαυαρική φίρμα θα πραγματοποιήσει την πρεμιέρα της τον Οκτώβριο του 2023 στην διεθνή έκθεση του Μονάχου, φέρνοντας μαζί της και μια αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση με τα διακριτικά i5 -και όχι μόνο. Σύμφωνα με δηλώσεις του επικεφαλής της BMW, Oliver Zipse εκτός από τις τετράθυρες Σειρά 5 και i5 θα υπάρξουν πρακτικές station wagon ή κατά το λεξιλόγιο των Βαυαρών, Touring εκδόσεις για αμφότερες καθώς και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με την υπογραφή και τις επιδόσεις που υπόσχονται τα διακριτικά του οίκου Μ.
«Οι εκδόσεις station wagon είναι εξαιρετικά δημοφιλείς στην Ευρώπη ενώ η πορεία της αμιγώς ηλεκτρική i4 M50 έδειξε ήδη ότι η ηλεκτροκίνηση και οι επιδόσεις μπορούν να αγγίξουν την τελειότητα με την σφραγίδα της BMW. Ενδεικτικό είναι ότι το συγκεκριμένο μοντέλο αποτέλεσε την έκδοση Μ με τις υψηλότερες πωλήσεις κατά τη διάρκεια του 2022. Έτσι σκοπεύουμε να συμπεριλάβουμε μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με την υπογραφή της Μ και στην νέα γκάμα της τετράθυρης Σειράς 5», δήλωσε ο ίδιος χωρίς περιστροφές.
Αυτό που θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο για την συγκεκριμένη έκδοση θα είναι ο εφοδιασμός της με ένα δίδυμο ηλεκτρικών μοτέρ. Υπενθυμίζεται ότι στην περίπτωση της i4 M50, ο συνδυασμός δύο μοτέρ εξασφαλίζει ισχύ 544 ίππων, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα, αν και με βάση τις συνήθειες της BMW, η i5 M60 όπως αναμένεται να ονομάζεται, θα κινηθεί ακόμα ψηλότερα με δεδομένο και τα μεγαλύτερα όγκο και βάρος της.
Σε ό,τι αφορά τις συμβατικές εκδόσεις της νέας Σειράς 5 αφετηρία για την οποία θα αποτελέσει μια μετεξελιγμένη εκδοχή της πλατφόρμας CLAR, δεδομένη θα πρέπει να θεωρείται o συνδυασμός των κινητήρων εσωτερικής καύσης βενζίνης και diesel με ήπια υβριδική τεχνολογία 48 Volt με στόχο την περιστολή των τιμών κατανάλωσης και εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα αλλά και απτά οφέλη σε όρους ισχύος με την συνδρομή ενός μικρού ηλεκτρικού μοτέρ που θα καθιστά άμεσα προσβάσιμη, από την εκκίνηση, διόλου ευκαταφρόνητα μεγέθη ροπής και θα συμβάλει στη λειτουργία overboost αυξάνοντας την συνολική απόδοση όταν απαιτείται.
Εκτός από την νέα Σειρά 5 και όσα αυτή επιφυλάσσει, η BMW ανακοίνωσε για το 2023 και τη νέα γενιά της Χ2 η οποία θα ακολουθήσει ανάλογο δρόμο, περιλαμβάνοντας στις επιλογές μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση με τα διακριτικά iX2.
Όπως και η νέα γενιά της Σειράς 5 στις πολλαπλές εκδοχές της, έτσι και η νέα Χ2 έχει αποτελέσει αντικείμενο διαρροών και κατασκοπικών λήψεων δίνοντας μια σαφή εικόνα των όσων ετοιμάζει η BMW για το μικρότερο coupe SUV της το οποίο θα ακολουθήσει το τεχνολογικό παράδειγμα της iX1 όσο και της Χ1. Mε αυτά δεδομένα οι iX2 και iX1 αναμένεται να έχουν πολλά κοινά, κάτι που σημαίνει ότι και η πρώτη θα επωφεληθεί από ένα δίδυμο ηλεκτρικό μοτέρ συνδυαστικής ισχύος 313 ίππων και 494 Nm ροπής και μπαταρία 66.5 kWh με προσφερόμενη αυτονομία έως και 438 χλμ. Εν είδει υπενθύμισης, οι παραπάνω προδιαγραφές επιτρέπουν στην iX1 να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά της διαμορφώνεται σε 180 χλμ./ώρα.
Εξάλλου, σύμφωνα με τις συστάσεις οι Χ2 και iX2 θα κατασκευάζονται στις ίδιες γραμμές παραγωγής με τις Χ1 και iX1 στο Regensburg ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα Χ2/iX2 θα αποτελέσει μέρος και της αμερικανικής γκάμας της BMW παίρνοντας θέση στην βάση της μιας και οι Βαυαροί δεν διαθέτουν στην εκεί αγορά την Χ1.
Εκτός των παραπάνω που αφορούν το ηλεκτρικό παρόν-κοντινό μέλλον της BMW, οι Βαυαροί ετοιμάζονται για την επόμενη ηλεκτρική τους σελίδα η οποία θα γραφτεί το 2025 με την πλατφόρμα Neue Klasse η οποία θα έχει πολλές ενδιαφέρουσες προεκτάσεις και πέραν του προφανούς, δηλαδή της βελτιωμένης ηλεκτρικής τεχνολογίας.
Για την ακρίβεια, όπως εξίσου ανακοίνωσε η BMW, η Νeue Klasse θα συνοδεύεται και από εντυπωσιακή ψηφιακή τεχνολογία, καθώς μέρος προφανώς της νέας ηλεκτρικής Σειράς 3 η οποία και θα αναλάβει τις συστάσεις της νέας ηλεκτρικής τεχνολογίας, θα αποτελέσει το Panoramic Vision Head-up Display.
To συγκεκριμένο σύστημα έδωσε μια γεύση από το εσωτερικό του iVision Dee Concept που η βαυαρική φίρμα παρουσίασε στο CES του Las Vegas στις αρχές της χρονιάς και έγκειται, συνοπτικά, στην μετατροπή του παρμπρίζ σε ένα τεράστιο head-up display με τεχνολογία επαυξημένης πραγματικότητας και ενδείξεις που θα αλλάζουν, σε ό,τι αφορά την ιεράρχηση και την ποσότητα, με βάση τις προτιμήσεις και τις ρυθμίσεις του οδηγού βάσει προεπιλεγμένων προγραμμάτων. Στην περίπτωση του συγκεκριμένου πρωτότυπου τα προγράμματα ήταν πέντε και η επιλογή τους πραγματοποιείτο μέσω χειριστηριών αφής στο τιμόνι και στο ταμπλό που η βαυαρική φίρμα αποκαλούσε Mixed Reality Slider.
«Με το νέο BMW Panoramic Vision, το παρμπρίζ μετατρέπεται σε μια ενιαία μεγάλη οθόνη που θα επιφυλάσσει πολλές νέες δυνατότητες σε ό,τι αφορά τον σχεδιασμό των αυτοκινήτων μας. Από την δυνατότητα επιλογής του οδηγού να διαλέξει τις ενδείξεις που εμφανίζονται και την δυνατότητα θέασης τους από όλους τους επιβαίνοντες, ο νέος σχεδιασμός θα επιτρέψει επίσης μια πιο ξεκάθαρη σχεδίαση του cockpit συμβάλλοντας σε μια νέα εμπειρία τόσο σε ό,τι αφορά την οδηγική εμπειρία όσο και τα χωροτάξικα δεδομένα», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Frank Webber, επικεφαλής έρευνας και εξέλιξης της BMW ο οποίος και επιβεβαίωσε την έναρξη παραγωγής του Panoramic Vision HUD από το 2025.
- Gladiator 2 – «Δεν υπήρξε gay φιλί για τον Ντένζελ Ουάσινγκτον» λέει ο σκηνοθέτης
- «Αλ Τσαντίρι Νιουζ»: Έφτασε η στιγμή της μεγάλης επιστροφής
- Πόθεν έσχες: Αρχίζει η υποβολή δηλώσεων για το έτος 2024 στη νέα πλατφόρμα
- Πιερρακάκης: Δεν ήταν προαποφασισμένη η διαγραφή Σαμαρά
- Ελλάδα και Τουρκία βλέπουν το δρόμο προς τη Χάγη αλλά δύσκολα θα τον περπατήσουν
- Ιράν: Οι Δυτικοι υπέβαλαν σχέδιο απόφασης στον ΔΟΑΕ κατά της Τεχεράνης για τα πυρηνικά