VW ID.2all: Το «αυτοκίνητου του λαού» αλά ηλεκτρικά
Η γερμανική φίρμα δίνει μια πρώτη αλλά εξαιρετικά εμπεριστατωμένη γεύση από το ηλεκτρικό μοντέλο που θα τοποθετηθεί στην βάση της γκάμας της το 2025 και υπόσχεται «ηλεκτροκίνηση για όλους» θυμίζοντας την σημασία του ονόματος της VW και τις απαρχές της
- Συλλαλητήριο των συνταξιούχων στην Αθήνα - Ζητούν «επαρκείς συντάξεις και αξιοπρεπή διαβίωση»
- ΠΑΣΟΚ: Οι άξονες και η τακτική στη μάχη με τη ΝΔ – Τα ονόματα για τον επιπλέον κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο
- Κόντρες και ειρωνίες στη Βουλή: «Αραιώσατε εκεί στον ΣΥΡΙΖΑ…»
- Δεκάδες νεκρά ποντίκια γέμισε το λιμάνι στο Ηράκλειο - Μεγάλη επιχείρηση για την απομάκρυνσή τους
Η γερμανική φίρμα είχε δηλώσει από το 2019 την πρόθεσή της να δημιουργήσει ένα πιο προσιτό ηλεκτρικό μοντέλο το οποίο θα έπαιρνε θέση στην βάση της γκάμας των ID. και παρουσιάζοντας το ID.Life Concept το οποίο όμως δεν «ευδοκίμησε» για όλους τους γνωστούς λόγους και συγκυρίες που έπληξαν την αυτοκινητοβιομηχανία -και όχι μόνο- τα τελευταία χρόνια, αλλά και την εξέλιξη της τεχνολογίας και των αμφοτερόπλευρων απαιτήσεων από την ηλεκτροκίνηση.
Πλέον το project τίθεται επί νέας βάσης με την μορφή του πρωτότυπου ID.2all, ένα ηλεκτρικό supermini το οποίο θα οδηγηθεί στην παραγωγή από το 2025. Αφετηρία για το νέο μοντέλο αποτελεί μια μικρότερη, τροποποιημένη εκδοχή της αρχιτεκτονικής MEB η οποία ονομάζεται ΜΕΒ Entry και η οποία θα επιδιώξει να συνοδεύσει την νέα πρόταση με την υπόσχεση προσιτότητας που την ακολουθεί. Αυτή έγκειται σε αρχική τιμή «κάτω των 25.000 ευρώ» αν και, όταν η VW είχε πρωτοανακοινώσει το project επί ηγεσίας H. Diess και πολύ διαφορετικών συνθηκών η αρχική υπόσχεση ήταν τιμή μικρότερη των 20.000 ευρώ.
Όπως και να έχει η νέα αρχιτεκτονική θα επιτρέψει την δημιουργία πιο προσιτών ηλεκτροκίνητων σε σχέση με τον παρόντα χρόνο και τις συνθήκες που επικρατούν, έχοντας κάποιες σημαντικές διαφορές από όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα για τα ηλεκτρικά μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB. Αρχικά η κίνηση θα μεταδίδεται στους μπροστινούς τροχούς και όχι στους πίσω ενώ η πίσω ανάρτηση θα υιοθετήσει μια πιο απλή διάταξη, απουσία της ανάγκης τοποθέτησης ηλεκτροκινητήρα στον πίσω τμήμα και προς όφελος του κόστους.
Στο προκείμενο, το ID.2all εκτός από την ταυτότητα ενός αμιγώς ηλεκτρικού supermini φέρει την σχεδιαστική υπογραφή του νέου επικεφαλής σχεδιασμού της γερμανικής φίρμας, Andreas Mindt ο οποίος ανέλαβε τα σχεδιαστήρια της VW μόλις την 1η Φεβρουαρίου, ανήκοντας στο παρελθόν στο δυναμικό των Audi και Bentley. To σχεδιαστικό αποτέλεσμα του ID.2all είναι μια μάλλον πιο στοχοπροσηλωμένη και ξεκάθαρη αισθητική σε σχέση με το πιο ρηξικέλευθο ID.Life την οποία ο A. Mindt χαρακτηρίζει ως «μια παραπομπή προς τιμήν των Beetle, Golf και Polo», που ενσωματώνει τις βασικές αξίες της VW όπως η σταθερότητα και η ευρεία αποδοχή.
Το ID.2all έχει μήκος 4,05 μ. και μεταξόνιο 2,6 μ. κάτι που σημαίνει ότι το μήκος του είναι οριακά μειωμένο σε σχέση με το Polo αλλά το μεταξόνιο του μεγαλύτερο από το συμβατικό supermini των Γερμανών χάρη στις γνωστές εξασφαλίσεις της ηλεκτροκίνησης.
Συνολικά, η εξωτερική του εμφάνιση θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κατά τι συμβατικότερη από το ID.3 με την όψη του να εναρμονίζεται περισσότερο με διαχρονικά μοντέλα της VW παρά με τα ID. Στις λεπτομέρειες ξεχωρίζει η χαρακτηριστική πτύχωση που διατρέχει τα πλευρά του, δίνοντας μια πιο δυναμική και σύγχρονη χροιά, οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών καθώς και η σχεδίαση στις τρίτες κολώνες που θυμίζει μια επανερμηνεία στις τρίτες κολώνες που απηχεί το VW Golf. Aν έπρεπε υποχρεωτικά να βγάλει κανείς ένα συμπέρασμα από την σχεδιαστική προσέγγιση της VW στο νέο μοντέλο αυτό θα ήταν, ότι οι προθέσεις της δεν ήταν να εντυπωσιάσει αλλά να μην ξενίζει καθώς θα μπορούσε κάλλιστα να αποτελεί μέρος της εξέλιξης της διαχρονικής της γκάμας. Μένει να αποδειχθεί αν η VW σκοπεύει να ακολουθήσει την ίδια τακτική και στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα ακολουθήσουν υιοθετώντας μια διαφορετική αντιμετώπιση σε σχέση με τα γνωστά ID. και η οποία θα δημιουργήσει την αίσθηση φυσικής συνέχειας ανεξαρτήτως συνόλου.
Όπως και να έχει με την σχεδιαστική γραμμή, παρόλο που το πρωτότυπο απέχει δύο χρόνια από την παραγωγή του η VW έδωσε στη δημοσιότητα μια σειρά τεχνικών χαρακτηριστικών τα οποία φιλοδοξούν να λειτουργήσουν ως πυξίδα σε σχέση με αυτά που πρέπει να περιμένουμε. Σύμφωνα με αυτά το ID.2all επωφελείται από ηλεκτρικό μοτέρ 226 ίππων το οποίο τροφοδοτείται από μπαταρίες αγνώστου χωρητικότητας οι οποίες, όμως εγγυώνται αυτονομία έως και 450 χλμ.
Ταυτόχρονα η φόρτισή τους σε ταχυφορτιστή DC με τάση έως και 125 kW, θα απαιτεί περίπου 20 λεπτά για την αναπλήρωση της ενέργειας από 10-80%. Η επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα θα απαιτεί 7,0 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητα θα διαμορφώνεται σε 160 χλμ./ώρα. Αυτό που οφείλουμε να σημειώσουμε επίσης είναι ότι η VW προτίθεται να λανσάρει το ID.2all με δύο διαφορετικής χωρητικότητας μπαταρίες και παρόλο που προς το παρόν δεν δίνονται σχετικές διευκρινίσεις τα παραπάνω μεγέθη προφανώς αφορούν την μεγαλύτερη μπαταρία.
Σε ό,τι αφορά τις χωροταξικές του περγαμηνές, εκτός από όσα υπόσχεται το μεταξόνιο των 2,6 μέτρων, χάρη και στην τετραγωνισμένη του σχεδίαση στο πίσω τμήμα το πορτ μπαγκάζ θα ξεκινά από τα 490 λίτρα και θα φτάνει έως και 1.330 λίτρα μεγέθη που, αξίζει να σημειωθεί, ότι υπερβαίνουν αυτά του Golf. Στους χώρους αποθήκευσης, συγκαταλέγεται και ένας νέος, χωρητικότητας 50 λίτρων κάτω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων ο οποίος φιλοξενεί επίσης και θύρες φόρτισης συσκευών.
Στο μίνιμαλ σχεδίασης εσωτερικό κυριαρχεί ένα δίδυμο οθονών με διάσταση 10,9 ιντσών για τον πίνακα οργάνων και 12,9 ιντσών για το infotainment ενώ μια σημαντική αλλαγή σε σχέση με τα όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τα VW, κάτω από την κεντρική οθόνη επανέρχονται οι φυσικοί διακόπτες για τον έλεγχο των στοιχειωδών λειτουργιών του κλιματισμού (θερμοκρασία), της έντασης του ήχου καθώς και τα χειριστήρια για τα θερμαινόμενα καθίσματα.
Το τιμόνι στερείται επίσης χειριστηρίων αφής ενώ στην αρχική τους μορφή επιστρέφουν και οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων. Να σημειωθεί ότι σε προηγούμενες ανακοινώσεις της VW, οι συγκεκριμένες μεταβολές δεν έχουν τόσο την στόχευση της προσιτότητας όσο τις σχετικές απαιτήσεις ιδιοκτητών VW που θεώρησαν πολύπλοκη υπόθεση την μεταφορά όλων των λειτουργιών στην οθόνης αφής, προτιμώντας έναν πιο συμβατικό και πιο άμεσο χειρισμό. Υπό το ίδιο σκεπτικό ο επιλογέας σχέσεων έχει ξαναμετακινηθεί σε σχέση με τα πρότυπα του πρόσφατου ID.3 στο τιμόνι, με την κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί ένα περιστροφικό επιλογέα για την επιλογή των διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης.
Να σημειωθεί επίσης ότι η VW έχει ανακοινώσει επίσης ένα μικρό crossover με βάση την ίδια αρχιτεκτονική και λογική ενώ όπως έχει γίνει σαφές, παραλλαγές του ID.2all θα εξελίξουν τόσο η Skoda όσο και η Seat χωρίς προς το παρόν να έχει διευκρινιστεί το σχετικό χρονοδιάγραμμα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις