Τέμπη: Στα δικαστήρια την Παρασκευή οι σταθμάρχες και ο επιθεωρητής – Τα νέα δεδομένα που μπαίνουν στο κάδρο των ερευνών
Οι έρευνες βρίσκονται σε έξέλιξη την ώρα που εγείρονται κι άλλα ερωτήματα,
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Συνεχίζονται, οι έρευνες για τα αίτια της τραγωδίας στα Τέμπη, που στοίχισε τη ζωή σε 57 ανθρώπους, στην πλειοψηφία τους νέους, εν μέσω απεργιών και διαδηλώσεων από χιλιάδες κόσμου που απαιτούν να μπει τέρμα στην πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων και να αποδοθούν οι πραγματικές ευθύνες για το σιδηροδρομικό δυστύχημα.
Την Παρασκευή θα οδηγηθούν για να απολογηθούν ενώπιον του ειδικού εφέτη ανακριτή τρία άτομα, οι δύο σταθμάρχες και ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, ενώ από την εξέλιξη της έρευνας, είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.
Υπενθυμίζεται, πως και στους τρεις κατηγορούμενους ασκήθηκε δίωξη για τα ίδια, κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου σταθμάρχη, που κρίθηκε προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές Λάρισας.
Στο μικροσκόπιο το βαρδιόχαρτο
Στο μικροσκόπιο έχουν μπει βίντεο, υπηρεσιακά έγγραφα, ηχητικά ντοκουμέντα και πολλά άλλα στοιχεία για λάθη και παραλείψεις, μονοδρομήσεις και καθυστερήσεις δρομολογίων. Οι τηλεφωνικές συνομιλίες των εμπλεκομένων, το βαρδιόχαρτο στο οποίο υπάρχει παρέμβαση με διορθωτικό υγρό, βρίσκονται, επίσης, στα εγκληματολογικά εργαστήρια της Αστυνομίας.
Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το συγκεκριμένο θέμα ερευνάται από ειδική υπηρεσία ώστε να βρεθεί τι υπάρχει γραμμένο από κάτω αλλά και ποιος το έγραψε.
Υπενθυμίζεται πως στο βιβλίο που έχουν οι σταθμάρχες για τις βάρδιες τους, φαίνεται πως υπάρχει σβήσιμο με μπλάνκο στις ώρες το βράδυ του δυστυχήματος. Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης υποστήριξε στην απολογία του πως όταν τελειώνει τη βάρδια του ένας σταθμάρχης είναι υποχρεωμένος να υπογράψει και να παραδώσει το βιβλίο που έχουν στον επόμενο που έχει βάρδια. Ο ίδιος ισχυρίστηκε ακόμη ότι η ώρα παράδοσης και παραλαβής έχει σβηστεί με μπλάνκο. Η συγκεκριμένη κίνηση δημιουργεί ερωτήματα αν το μπλάνκο χρησιμοποιήθηκε για να διορθώσει κάποιος ένα λάθος που έκανε ή αν χρησιμοποιήθηκε σκοπίμως από κάποιον για να αλλάξουν οι ώρες μετά το δυστύχημα για να αποκρύψουν κάποια στοιχεία.
Φυλλο και φτερό τα στοιχεία
Μεγάλος όγκος στοιχείων και δεδομένων παραμένουν στα δύο κατεστραμμένα τρένα, που φυλάσσονται στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ στη θέση Κουλούρι, έξω από τη Λάρισα. Οι εμπειρογνώμονες εξετάζουν εξονυχιστικά όλα τα ευρήματα ενώ στο «μικροσκόπιο» μπαίνουν οι μηχανές των τρένων αλλά και οι πλατφόρμες που μετέφεραν το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοιχίας.
Οι δικαστικές Αρχές κάνουν, παράλληλα, φύλλο και φτερό άλλα στοιχεία που φτάνουν στα γραφεία τους, μεταξύ των οποίων οι απομαγνητοφωνήσεις των συζητήσεων των σταθμαρχών.
Οι μαρτυρίες των πρωταγωνιστών, των ανθρώπων του ΟΣΕ, αλλά και τα έγγραφα που δημοσιοποιούνται, δείχνουν την ανησυχία που εξέφραζαν εδώ και καιρό οι εργαζόμενοι για τα προβλήματα στα συστήματα και τη σηματοδότηση. Τα δε ηχητικά ντοκουμέντα από τους ασυρμάτους των σταθμαρχείων, αποτυπώνουν το χάος και την ασυνεννοησία μεταξύ των ανθρώπων που κατείχαν πόστα – κλειδί.
Τη Δευτέρα η σύγκληση Θεσμών και Διαφάνειας
Την ίδια στιγμή, ανοίγουν όλοι οι φάκελοι με τα θανατηφόρα σιδηροδρομικά δυστυχήματα της τελευταίας 15ετίας, ενώ την ερχόμενη Δευτέρα, θα συγκληθεί (μετά τα αιτήματα των Κοινοβουλευτικών Ομάδων, η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας.
Η συνεδρίαση αποφασίστηκε να διεξαχθεί στις 11 το πρωί της Δευτέρας.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις