Metaverse: Νέο συγκρότημα της K-Pop ζει στην εικονική πραγματικότητα
Τα τραγούδια, οι φωτογραφίες, οι συνεντεύξεις, ακόμα και τα χτενίσματα του συγκροτήματος επιλέγονται από web designers και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
Τέσσερα κορίτσια που τραγουδούν νοτιοκορεατική pop γίνονται viral δύο μήνες μετά το ντεμπούτο τους. Εκ πρώτης όψεως, τίποτα ασυνήθιστο.
Μόνο που το συγκρότημα «Mave:» υπάρχει μόνο στην εικονική πραγματικότητα. Τα τέσσερα μέλη του –Siu, Zena, Tyra και Marty- ζουν στο metaverse, με τα τραγούδια, τις φωτογραφίες, τις συνεντεύξεις, ακόμα και τα χτενίσματά τους να επιλέγονται από web designers και εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης.
«Όταν πρωτοείδα τις Mave: δυσκολευόμουν να καταλάβω αν ήταν άνθρωποι ή εικονικοί χαρακτήρες» λέει στο Reuters η 19χρονη Χαν Σου-μιν στη Σεούλ.
«Επειδή όμως χρησιμοποιώ συχνά πλατφόρμες του metaverse με τους φίλους μου, νομίζω ότι μπορεί να γίνω φαν».
Τα ρεαλιστικά άβαταρ των τεσσάρων κοριτσιών δίνουν τώρα μια εικόνα για το πώς μπορεί να εξελιχθεί το metaverse καθώς η βιομηχανία ψυχαγωγίας φλερτάρει με την εικονική πραγματικότητα.
Οι Mave: είναι δημιούργημα της Kakao Corp., η οποία φιλοδοξεί να γίνει πρώτο όνομα στη νοτιοκορεατική αγορά ψυχαγωγίας και πρόσφατα προσφέρθηκε να εξαγοράσει για 960 εκατ. δολάρια την δισκογραφική SN Entertainment, πρωτοπόρο της νοτιοκορεατικής σκηνής της K-pop.
Η ιδέα των εικονικών καλλιτεχνών δεν είναι νέα στην Κορέα. Το 1998 έκανε ντεμπούτο ο ψηφιακός τραγουδιστής Adam και δύο δεκαετίες αργότερα εμφανίστηκε το γυναικείο συγκρότημα K/DA, εμπνευσμένο από το βιντεοπαιχνίδι League of Legends. Η καριέρα τους δεν ήταν θεαματική.
Έκτοτε όμως η τεχνολογία έχει σημειώσει μεγάλο πρόοδο. Τα μέλη των Mave: είναι πιο αληθοφανή χάρη σε εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που παράγουν τις εκφράσεις του προσώπου και προσθέτουν λεπτομέρειες όπως ατίθασες τούφες στα μαλλιά.
Και χάρη σε μια γεννήτρια φωνής AI, τα τέσσερα κορίτσια μιλούν τέσσερις γλώσσες –κορεατικά, αγγλικά, γαλλικά και μπαχάσα, τη γλώσσα της Ινδονησίας.
Δεν μπορούν όμως να απαντούν μόνες τους σε ερωτήσεις, περιορίζονται σε ατάκες που τους δίνονται έτοιμες από τους δημιουργούς τους.
Στο σινγκλ Pandora με το οποίο έκανε ντεμπούτο το συγκρότημα, οι φωνές προέρχονται από πραγματικούς τραγουδιστές και οι κινήσεις μιμούνται πραγματικούς χορευτές που βιντεοσκοπήθηκαν σε τρεις διαστάσεις.
Παραμένει ωστόσο ασαφές αν τα εικονικά συγκροτήματα μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις των αλληλεπιδράσεων με τους θαυμαστές. Στο κάτω-κάτω, συναυλίες μπορούν να δοθούν μόνο στην οθόνη.
«Οι εικονικές διασημότητες κινούνται ακριβώς όπως σχεδιάστηκαν. Χωρίς έλλειψη προβλεψιμότητας, μοιάζουν περισσότερο με τεχνολογία βίντεο παρά με K-pop» σχολίασε ο Λι Γκιου-ταγκ, επίκουρος καθηγητής Πολιτιστικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο «Τζορτζ Μέισον» της Ν.Κορέας.
Παρόλα αυτά, η βιομηχανία ψυχαγωγίας ελπίζει ότι οι προοπτικές είναι απεριοριστες: «Με τόσα θετικά σχόλια που λαμβάνουμε από όλο τον κόσμο, καταλάβαμε ότι ο κόσμος θέλει το καινούργιο και είναι ανοιχτόμυαλος» είπε ο Ρο Σι-γιονγκ, παραγωγός εβδομαδιαίου μουσικού σόου στο τηλεοπτικό κανάλι MBC, στο οποίο έχουν εμφανιστεί δύο φορές οι Mave:.
«Η εποχή του metaverse έρχεται».
- Άρης: Ξανά ατομικό για Μορόν και Μάγιο, ανεβάζει στροφές ο Κουάισον
- Σκωτία: Φυλακίστηκε ο νεοναζί που διατηρούσε οπλοστάσιο και απειλούσε οργάνωση LGBTQ – «Θα πληρώσουν με αίμα»
- Ο Δήμος Πολυγύρου αποκτά το δικό του λογότυπο
- Δισεκατομμύρια δολάρια σε κρυπτονομίσματα κλάπηκαν από χάκερ το 2024
- Πότε έρχεται στην Ελλάδα για τον Ολυμπιακό o Νέιθαν Μενσά
- Εποχικοί πυροσβέστες: «Όχι» στην τροπολογία από την κυβέρνηση – «Νεοφιλελεύθερες ιδεοληψίες», λέει το ΠΑΣΟΚ