ΣΥΡΙΖΑ: «Ποια τηλεδιοίκηση στη Λάρισα; Σταθμάρχης και… μανιβέλα»
Ο ΣΥΡΙΖΑ απαντά στον Γιώργο Γεραπετρίτη, που είπε στη Βουλή ότι το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε κανονικά, με δύο εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ.
- Δολοφονία σε ξενοδοχείο στην Καλαμάτα - Συνελήφθη ύποπτος
- Σε 20 χρόνια φυλάκισης καταδικάστηκε ο σύζυγος της Ζιζέλ Πελικό για βιασμούς - Ένοχοι οι 51 κατηγορούμενοι
- Αποκάλυψη in: Μία πολυμήχανη 86χρονη παγίδευσε μέλη συμμορίας «εικονικών ατυχημάτων» στα Χανιά
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
Δύο εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ έδωσε στη δημοσιότητα ο ΣΥΡΙΖΑ, με τον αρμόδιο τομεάρχη Υποδομών και Μεταφορών του κόμματος, Νίκο Παππά, να υποστηρίζει πως «ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα εχθές ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική».
Όπως ανέφερε, «τον διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν: Για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι, αλλά και για τη χρήση μανιβέλας».
«Όσα ψέματα και να αραδιάζουν δεν πείθουν», σημείωσε ο κ. Παππάς, προσθέτοντας: «Ούτε για το αφήγημα του ‘ανθρώπινου λάθους’, ούτε για το ‘δεν ήξερα’ του Μητσοτάκη».
Υπενθυμίζεται ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, μιλώντας την Τετάρτη στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, απέδωσε την τραγωδία στα Τέμπη στους λανθασμένους χειρισμούς και τις κάκιστες επιλογές του σταθμάρχη.
«Λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα», είπε ο Γεραπετρίτης
Όπως σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης, «την κρίσιμη νύχτα που συνέβη αυτό, πέρα από το γεγονός ότι είχαν προβλεφθεί οι δύο σταθμάρχες που, δυστυχώς, δεν βρίσκονταν στη θέση τους την κρίσιμη ώρα, εκείνο το οποίο συνέβη είναι ότι το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε απολύτως».
Σύμφωνα με τον υπουργό, το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας λειτουργούσε κανονικά, κάτι που, όπως είπε, αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όλη εκείνη την ημέρα, όλες οι δρομολογήσεις αμαξοστοιχιών, έγιναν με αυτόματη χάραξη, μέσω του κέντρου τηλεδιοίκησης.
«Όλες οι δρομολογήσεις. Λειτουργούσε στο ακέραιο», υπογράμμισε ο κ. Γεραπετρίτης.
Τα εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ, «τον διαψεύδουν», λέει ο ΣΥΡΙΖΑ
Δείτε εδώ εσωτερικό έγγραφο του ΟΣΕ, με ημερομηνία 3/11/2022, που έδωσε στη δημοσιότητα ο ΣΥΡΙΖΑ.
Δείτε εδώ εσωτερικό έγγραφο του ΟΣΕ, με ημερομηνία 23/12/2022.
«Προσοχή! Η μανιβέλα παραμένει πάνω στον κινητήρα»
Στο παρακάτω απόσπασμα, υπάρχει οδηγία, με την ένδειξη «Προσοχή!», που αναφέρει, μεταξύ άλλων, τα εξής:
«Όταν γίνεται χειρισμός κινητήρα αλλαγής από κλειδούχο: Η μανιβέλα παραμένει πάνω στον κινητήρα για όσο διάστημα έχει εκχωρηθεί η μετάθεση της αλλαγής στον κλειδούχο, μέχρι να διέλθουν ολόκληρη η αμαξοστοιχία ή ο ελιγμός».
ΟΣΕ: «Πλήρως ανακριβή» όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019
Παράλληλα, ο ΟΣΕ, με δελτίο Τύπου από τις 6 Μαρτίου του 2023, διαψεύδει τόσο την σημερινή όσο και την προηγούμενη κυβέρνηση, του ΣΥΡΙΖΑ, για τη λειτουργία συστήματος τηλεδιοίκησης στη Λάρισα μέχρι το 2019.
Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, «σε συνέχεια δημοσιευμάτων που παρουσιάστηκαν στα ΜΜΕ σχετικά με τη λειτουργικότητα της τηλεδιοίκησης του Σταθμού της Λάρισας και επειδή όσα αναφέρονται για την ύπαρξη πλήρους τηλεδιοίκησης το 2019 είναι απολύτως ανακριβή, ο Οργανισμός αποσαφηνίζει τα εξής:
»Τον Ιούλιο του 2015 μετά την πυρκαγιά στην περιοχή του Λιτοχώρου, η τηλεδιοίκηση Λάρισας υποβαθμίστηκε σημαντικά και πρακτικά έπαψε να λειτουργεί ως πλήρης τηλεδιοίκηση.
»Η μόνη δυνατότητα που διατηρούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης ήταν η παρακολούθηση της διαδρομής από την είσοδο της Λάρισας έως την είσοδο των Νέων Πόρων.
»Δεν υπήρχε δυνατότητα τηλεχειρισμών για τη χάραξη διαδρομών μεταξύ των Σταθμών, παρά μόνο διευθέτηση μεμονομένων αλλαγών τροχιάς.
»Μετά τη φωτιά του Ιουλίου του 2019 στην περιοχή της Ζάχαρης Λάρισας, κατεστράφησαν τα καλώδια και ο εξοπλισμός και η τηλεδιοίκηση Λάρισας βγήκε ολοκληρωτικά εκτός λειτουργίας και καταργήθηκε.
»Στα πλαίσια της αναβάθμισης που πρόσφατα ενεργοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2022, λειτουργούσε και λειτουργεί η σηματοδότηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος – Λάρισα, η οποία μέσω του τοπικού πίνακα χειρισμού στο Σταθμό της Λάρισας έχει τη δυνατότητα χάραξης διαδρομής στο Σταθμό της Λάρισας, με κατεύθυνση τους Νέους Πόρους (χωρίς ενδείξεις φωτοσημάτων) και με τη δυνατότητα παρακολούθησης των συρμών σε μία απόσταση περίπου 5 χιλιομέτρων μετά και 3 χιλιόμετρα πριν από το Σταθμό της Λάρισας».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις