Βουλή: Αυτά είναι τα έγγραφα Γεραπετρίτη για το έργο τηλεδιοίκησης
Ο Γιώργος Γεραπετρίτης κατέθεσε στη Βουλή έγγραφο, που αφορά στην «απόδοση σε κυκλοφορία τμημάτων σηματοδότησης και ETCS», στο οποίο φαίνονται τα ποσοστά ολοκλήρωσης του έργου ανά τμήμα.
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Σημαντικό τμήμα της συνεδρίασης της Βουλής για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπών, που έγινε χθες, Τετάρτη, αφορούσε στην επίμαχη σύμβαση 717 «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και Αντικατάστασης 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» (πλην τμήματος Τιθορέα – Δομοκός).
Για τα έργα που αφορούσε η σύμβαση και εάν αυτά ολοκληρώθηκαν και σε ποιο βαθμό διασταύρωσαν τα «ξίφη» τους ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, και ο αρμόδιος τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς.
Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε πως «η αρχική σύμβαση, ανατρέχοντας στο 2014, έχει λάβει πολλές παρατάσεις. Η αρχική πρόβλεψη ήταν να ολοκληρωθεί εντός διετίας και να παραδοθεί το 2016. Αυτό δεν συνέβη. Δεν συνέβη για πολλούς λόγους και αν χρειαστεί, θα σας πω και περαιτέρω ειδικά τεχνικά στοιχεία. Προέκυψαν ζητήματα σε σχέση με την εφαρμογή της σύμβασης το 2016 και είχε παραδοθεί ένα περιορισμένο μέρος των παραδοτέων της σύμβασης αυτής.
»Θα ακούσω ό,τι είναι να πείτε, αν θέλετε θα επανέλθω, η πραγματικότητα, όμως, είναι, ότι αυτό το οποίο είχε παραδοθεί το 2016, ήταν λιγότερο από το 33% του συνολικού έργου, λειτουργικά παραδοθέν, το 2016. Αυτό είχε παραδοθεί.
»Επιπλέον, δε, γι’ αυτό το 33%, υπήρξαν σοβαρότατα ζητήματα. Υπήρχε δημοσιονομικός έλεγχος. Από το 2016 έως το 2019 δεν υπήρξε τίποτε άλλο κύριε Χαρίτση, απολύτως. Και για όλα αυτά, εάν θέλετε, μπορώ να σας δώσω στοιχεία».
Τα έγγραφα για την τηλεδιοίκηση
Επισυνάπτονται τα έγγραφα που κατέθεσε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά την ενημέρωση που έκανε χθες στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής:
Δείτε εδώ το έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ, με ημερομηνία 1/11/2022, που αφορά στο «Πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής προς χρήση της σηματοδότησης τμήματος ΕΘΑ Ορφανών – Σ.Σ. Λάρισα».
Πρόκειται για το έγγραφο της παραλαβής από τον ΟΣΕ προς χρήση του τμήματος ΕΘΑ Ορφανών – Λάρισα, το Νοέμβριο του 2022.
Επιπλέον, ο κ. Γεραπετρίτης κατέθεσε στη Βουλή το παρακάτω έγγραφο, για την «απόδοση σε κυκλοφορία τμημάτων σηματοδότησης και ETCS», στο οποίο φαίνονται τα ποσοστά ολοκλήρωσης του έργου ανά τμήμα.
Όπως προκύπτει από το έγγραφο, κατά την περίοδο διακυβέρνησης από τον ΣΥΡΙΖΑ, από το έργο της σηματοδότησης είχε παραδοθεί στον ΟΣΕ για εκμετάλλευση μόνον το τμήμα Σιδηροδρομικό Κέντρο Αθηνών (ΣΚΑ) – Οινόη (το 2016), ενώ είχε αποδοθεί στον ΟΣΕ – χωρίς όμως να τεθεί σε λειτουργία – το κομμάτι Πλατύ – ΤΧ5 (στην Θεσσαλονίκη) – κάτι που έγινε πραγματικότητα τον Σεπτέμβριο του 2020.
Στον πίνακα που κατέθεσε ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρεται ότι το ποσοστό ολοκλήρωσης του έργου της σηματοδότησης έχει φτάσει στο 69,23%, ενώ ήταν στο 32,69% το 2016 και το έργο της τηλεδιοίκησης είναι στο 38,9%, ενώ δεν είχε ξεκινήσει καν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις