Ferrari Roma Spider: Ανοχύρωτη πόλη…
Το Maranello εμπλουτίζει το παλμαρέ του με μια νέα, ανοιχτή έκδοση με την μορφή του γοητευτικού της τετραθέσιου GT
Πλέον η γκάμα της Ferrari αποκτά και ένα δεύτερο ανοιχτό GT μετά την Portofino M με την προσθήκη της Roma Spider η οποία μοιράζεται την πλειονότητα των τεχνικών της προδιαγραφών με το ομώνυμο coupe προσθέτοντας όμως ή μάλλον ακριβέστερα αφαιρώντας την σταθερή μεταλλική οροφή προς όφελος μιας υφασμάτινης αναδιπλούμενης.
Αφετηρία για την νέα ανοιχτή έκδοση αποτελεί μια τροποποιημένη εκδοχή του αλουμινένιου πλαισίου της Roma η οποία έχει ενισχυθεί ως προς την στρεπτική ακαμψία του όπως επιβάλλει η απουσία οροφής. Η τελευταία είναι «σπαστή» αναδιπλούμενη και μπορεί να ανοίξει και να κλείσει με το πάτημα ενός κουμπιού σε χρόνο 13,5 δευτερολέπτων και με την προϋπόθεση ότι η ταχύτητα κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία δεν ξεπερνά τα 60 χλμ./ώρα.
Σε ό,τι αφορά την κατασκευή της οροφής αποτελείται από πέντε στοιβάδες υφάσματος προς όφελος της ανθεκτικότητας ενώ η τελευταία και ορατή είναι επίσης νέας τεχνολογίας ύφανσης και είναι διαθέσιμη σε τέσσερα βασικά χρώματα αλλά και ένα ιριδίζον το οποίο προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή.
Αντιθέτως με ό,τι αρχικά θα υπέθετε κανείς η Roma Spider δεν έχει θυσιάσει τα πίσω καθίσματά της με την οροφή να φιλοξενείται όταν είναι κλειστή κάτω από ένα υφασμάτινο κάλυμμα πίσω από αυτά. Αναμενόμενα αυτό που έχει μειωθεί είναι η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ η οποία διαμορφώνεται σε 255 λίτρα (-17 λίτρα). Σε κάθε περίπτωση η Spider διαθέτει μια μικρή θύρα ανάμεσα σε πορτ μπαγκάζ και πίσω καθίσματα που επιτρέπει την μεταφορά αντικειμένων με μεγαλύτερο μήκος.
Οι μεταβολές που αφορούν την ενίσχυση του πλαισίου όσο και ο μηχανισμός της οροφής έχουν αυξήσει το συνολικό βάρος της κατασκευής κατά 84 κιλά σε συνολικά 1.556 κιλά.
Εκτός από τα παραπάνω, η Roma Spider διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενο ανεμοθώρακα, εν είδει προστατευτικού για τα πίσω καθίσματα ο οποίος συνιστάται να αναπτύσσεται σε ταχύτητες έως και 170 χλμ./ώρα, προφυλάσσοντας τους επιβαίνοντες από τους στροβιλισμούς του αέρα. Η παραπάνω ταχύτητα δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και σε υψηλότερες ταχύτητες και συγκεκριμένα έως την μέγιστη ταχύτητα των 318 χλμ./ώρα που μπορεί να αναπτύξει η Roma Spider, απλώς πάνω από τα 170 χλμ./ώρα αντενδείκνυται το «άνοιγμά» του.
Υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό προφύλαξης των επιβατών από τον αέρα, το παρμπρίζ αποκτά ένα μικρό spoiler που συνδυαστικά με τον παραπάνω ανεμοθώρακα υπόσχονται να μειώσουν κατά 30% τους στροβιλισμούς και την ροή αέρα στο «εσωτερικό» του θαλάμου επιβατών.
Όπως και η coupe έκδοση, η Roma Spider εφοδιάζεται με τον V8 των 3,9 λίτρων με απόδοση 620 ίππους και 760 Nm ροπής. Απαράλλακτες παραμένουν και οι επιδόσεις με την Spider να απαιτεί 3,4 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα και 9,7 δευτερόλεπτα για το «0-200». Ο κινητήρας συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων που συμπληρώνεται από ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον πίσω άξονα.
Από σχεδιαστικής άποψης, με εξαίρεση το προφανές, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Ferrari, Flavio Manzoni, δεν έχει μεταβάλει την συνολική σχεδίαση της Roma που διατηρεί ανέπαφες τις αναλογίες της αλλά και το εσωτερικό της που επωφελείται από περιορισμένες αλλαγές εργονομικού περιεχομένου σε ο,τι αφορά τους διακόπτες.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις