Mercedes-Benz GLA: Ανανέωση με ήπια υβριδική τεχνολογία στο προσκήνιο
To μικρότερο crossover της γερμανικής φίρμας ανανεώνεται προσθέτοντας στο σύνολο των επιλογών βενζίνης ήπια υβριδική τεχνολογία αλλά και υιοθετώντας στοχευμένες αλλαγές σε ό,τι αφορά την αισθητική του καθώς και το ευφυές σύστημα MBUX
Μετά τις A-Class, B-Class, και CLA η γερμανική φίρμα συνεχίζει την ανανέωση των «μικρών» της μοντέλων με την GLA να παίρνει την σκυτάλη, εστιάζοντας στον πράσινο εξορθολογισμό της γκάμας κινητήρων της που, ενσωματώνουν στην πλειονότητά τους, ήπια υβριδική τεχνολογία, ακολουθώντας την λογική που ξεκίνησε με την νέα GLC και όπως όλα δείχνουν θα αποτελέσει το νέο κανόνα στην γκάμα της γερμανικής φίρμας.
Πριν υπεισέλθουμε στις λεπτομέρειες που αφορούν τα μηχανικά σύνολα, η γερμανική φίρμα δεν αγνόησε τις άλλες παραμέτρους της GLA, φροντίζοντας με την ευκαιρία της τεχνολογικής αναβάθμισης να ανανεώσει και ορισμένα από τα χαρακτηριστικά του compact crossover. Υπό αυτό το σκεπτικό, η νέα GLA παραλαμβάνει αναθεωρημένα γραφικά για τα φωτιστικά της σώματα, ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα που πλέον βάφεται στο χρώμα του αμαξώματος. Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέες λεπτομέρειες στα πίσω φωτιστικά σώματα και οι νέου σχεδιασμού τροχοί των 17 ιντσών ή προαιρετικά των 18 και 20 ιντσών.
Στο εσωτερικό οι κύριες αλλαγές πηγάζουν από την νέα, τελευταία εκδοχή του συστήματος MBUX που υπόσχεται στοχευμένα βελτιωμένες λειτουργίες στο σύστημα φωνητικών εντολών καθώς και το νέο τρόπο διαμόρφωσης του interface του πίνακα οργάνων (7,0 ή 10,25 ιντσών) και του infotainment (10,25 ιντσών) βάσει των αναθεωρημένων προγραμμάτων Classic, Discreet και Sport. To παζλ της ανανεωμένης εικόνας συμπληρώνει το νέο σχεδιασμού τιμόνι που περιλαμβάνει χειριστήρια αφής.
Τα μεγαλύτερα νέα ωστόσο αφορούν την γκάμα κινητήρων βενζίνης η οποία στο σύνολό της επωφελείται από σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας 48 Volt το οποίο συνεισφέρει τόσο στην ενίσχυση της αποδοτικότητας όσο και στην ισχύ καθώς, όταν απαιτείται το σύστημα συνεισφέρει στο γενικό σύνολο με 14 επιπλέον ίππους.
Ειδικότερα, εφαλτήριο για την γκάμα βενζίνης αποτελεί η έκδοση 180 η οποία εξακολουθεί να εφοδιάζεται με κινητήρα 1,3 λίτρων απόδοσης 136 +14 ίππων και 230 Nm ροπής. Ακολουθεί η έκδοση 200 με τον ίδιο ακριβώς συνδυασμό αλλά την απόδοση να διαμορφώνεται σε 163+14 ίππους και 270 Nm ροπής. Τις επιλογές βενζίνης συμπληρώνουν οι τετρακίνητες εκδόσεις 220 και 250 4Matic με ισχύ 190+14 και 224+14 ίππους αντίστοιχα.
Βελτιώσεις έχουν πραγματοποιηθεί και στην plug-in υβριδική έκδοση 250 e η οποία επωφελείται από ένα ισχυρότερο κατά 5 kW ηλεκτρικό μοτέρ (109 ίπποι) χωρίς ωστόσο να αλλάζει η συνδυαστική απόδοση ισχύος που διαμορφώνεται σε 218 ίππους και 450 Nm ροπής. Αναβαθμισμένη είναι και η μπαταρία των 11,5 kWh η οποία εξασφαλίζει πλέον ηλεκτρική αυτονομία έως και 70 χλμ. Ταυτόχρονα, οι δυνατότητες φόρτισης έχουν αυξηθεί καθώς εκτός από τον standard φορτιστή των 3,7 kW προστίθεται και ταχυφορτιστής 11 kW. Οι αλλαγές διαμορφώνουν την μέση τιμή κατανάλωσης καυσίμου σε 1,1 λίτρα/100 χλμ, και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 24 γρ./χλμ.
Τις επιλογές κινητήρων συμπληρώνουν τέσσερις εκδόσεις diesel, δύο δικίνητες ισχύος 116 και 150 ίππων και δύο τετρακίνητες 150 και 190 ίππων, εφοδιαζόμενες στο σύνολο τους με δίλιτρο diesel μοτέρ.
Από την ανανέωση δεν θα μπορούσαν να εξαιρεθούν φυσικά οι εκδόσεις με την σφραγίδα της AMG με την «ηπιότερη» 35 να ανοίγει την αυλαία υιοθετώντας εξίσου σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αυτή όπως και στις «απλές» εκδόσεις της GLA έγκειται στην παρουσία ενός παράλληλου ηλεκτρικού κυκλώματος 48 Volt το οποίο συνεισφέρει με ισχύ 14 ίππων όταν το απαιτούν συνθήκες. Παρ΄όλα αυτά η ονομαστική ισχύς του δίλιτρου turbo κινητήρα παραμένει αμετάβλητη στους 306 ίππους. Υπενθυμίζεται ότι ο κινητήρας συνδυάζεται ως standard με σύστημα τετρακίνησης 4Matic τροποποιημένο στον χαρακτήρα της έκδοσης AMG 35 και αναλόγως αναβαθμισμένο αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων.
Εκτός από την προσθήκη ήπιας υβριδικής τεχνολογίας, η Mercedes δεν έχει παραλείψει ορισμένες αλλαγές εντός και εκτός που να υπογραμμίζουν τον ανανεωμένο χαρακτήρα της εισαγωγικής AMG έκδοσης.
Σε αυτές συγκαταλέγονται τα ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα, ο νέος προφυλακτήρας και οι θόλοι που πλέον εναρμονίζονται με το χρώμα του αμαξώματος. Στο εσωτερικό, το τιμόνι AMG Performance έχει αποκτήσει νέους διακόπτες που, αποτελούν αποκλειστικότητα των εκδόσεων AMG, εξασφαλίζουν πιο εύκολη πρόσβαση στα μενού για τις ρυθμίσεις των παραμέτρων. Φυσικά δεν λείπει η νεότερη έκδοση του MBUX που εδώ φιλοξενείται ως standard σε δύο οθόνες 10,25 ιντσών και όπως και στις απλές εκδόσεις διαθέτει βελτιωμένες λειτουργίες αλλά, στην προκειμένη περίπτωση, και ανανεωμένα AMG γραφικά. Παράλληλα έχουν προστεθεί επιπλέον θύρες φόρτισης USB-C ενώ στον βασικό εξοπλισμό ανήκει και το Parking Package το οποίο περιλαμβάνει κάμερες περιμετρικής θέασης.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις