Τέμπη: Απολογούνται οι τρεις κατηγορούμενοι – Τι θα ισχυριστεί ο επιθεωρητής
Σήμερα Παρασκευή θα κληθούν να απολογηθούν ο επιθεωρητής και οι σταθμάρχες.
- «Είσαι ο διάβολος» – Αντιμέτωποι με τον πατέρα τους οι γιοι της Ζιζέλ Πελικό
- Κατεπείγουσα εισαγγελική παρέμβαση από τον Άρειο Πάγο μετά την αποκάλυψη in – Για το χαμένο υλικό από τις κάμερες στα Τέμπη
- Οι ληστές που έκλεψαν τα πορτρέτα των Ελισάβετ Β' και Μαργκρέτε Β' του Άντι Γουόρχολ τα έκαναν όλα στραβά
- Το ΠΑΣΟΚ θα προτείνει άλλο πρόσωπο για ΠτΔ αν ο Μητσοτάκης επιλέξει «στενή κομματική επιλογή»
Απολογούνται σήμερα Παρασκευή οι τρεις κατηγορούμενοι για την τραγωδία στα Τέμπη, ο επιθεωρητής και οι δύο απογευματινοί σταθμάρχες, ενώ από την εξέλιξη της έρευνας είναι πιθανό να ασκηθούν διώξεις και σε άλλα πρόσωπα.
Θυμίζουμε ότι ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το λάθος που έκανε με τα κλειδιά το μοιραίο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου.
Για τους «3» έχει ασκηθεί δίωξη για τα ίδια, κακουργηματικού και πλημμεληματικού χαρακτήρα, αδικήματα όπως του 59χρονου σταθμάρχη.
Τι θα υποστηρίξει ο επιθεωρητής
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του MEGA και του Βασίλη Λαμπρόπουλου, ο επόπτης της Λάρισας θα ισχυριστεί στην απολογία του πως σε συγκέντρωση προσωπικού που συγκάλεσε στις 25 Ιανουαρίου 2023 με τους 14 νέους σταθμάρχες και τους 13 παλαιούς, προκειμένου να μοιράσει αρμοδιότητες και να διευκρινίσει διαδικαστικά ζητήματα, κανείς από τους συναδέλφους του δεν είπε το παραμικρό για τον σταθμάρχη της Λάρισας, παρότι εκ των υστέρων βγήκαν αρκετοί υποστηρίζοντας ότι είχαν επισημάνει την ανεπάρκειά του.
Μάλιστα, και ο ίδιος ο 59χρονος επιβεβαίωσε πως είναι έτοιμος να τοποθετηθεί σε οποιοδήποτε πόστο του ανατεθεί.
Σημειώνεται ότι οι 14 νέοι σταθμάρχες θα αναλάμβαναν βραδινές βάρδιες στον σταθμό εκ περιτροπής.
Το άλλο ερώτημα που προκύπτει, είναι αν ο 59χρονος προφυλακισμένος σταθμάρχης, ήταν εξοικειωμένος με το σύστημα αυτόματης ρύθμισης της πορείας του τρένου.
Αν και το έργο της χάραξης της ηλεκτρονικής πορείας των αμαξοστοιχιών, για τον σταθμό της Λάρισας, έχει ολοκληρωθεί, δεν είναι βέβαιο αν βρίσκεται σε λειτουργία και αν χρησιμοποιείται από τους σταθμάρχες.
Σε έγγραφο του ο ΟΣΕ, στις 23/12/2022, αναφέρει: «Οι σταθμάρχες Λάρισας υποχρεωτικά θα σχηματίζουν τη διαδρομή με την χρήση κομβίων αφετηρίας – στόχου. Τα φωτοσήματα εξόδου θα παραμένουν κλειστά και η υπέρβασή τους θα γίνεται με εντολή του Σταθμάρχη, αφού πρώτα βεβαιωθεί ότι σχημάτισε την κατάλληλη διαδρομή και ότι συντρέχουν οι συνθήκες ελευθερίας του τμήματος αποκλεισμού ως τον επόμενο εν υπηρεσία σταθμό».
Ήξερε να χρησιμοποιεί το σύστημα;
Το αυτοματοποιημένο αυτό σύστημα επιτρέπει στους σταθμάρχες να χαράσσουν τις διαδρομές των τρένων, ενώ σε περίπτωση λάθους, τους αναγκάζει να φτιάξουν νέα διαδρομή.
Το ζήτημα που μπαίνει είναι αν ο 59χρονος σταθμάρχης ήξερε να χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο σύστημα, στην περίπτωση που αυτό λειτουργεί.
Όπως έχει γίνει γνωστό, όμως, την ημερομηνία που ο ΟΣΕ έστειλε το παραπάνω έγγραφο, η εκπαίδευση των νέων σταθμαρχών είχε σχεδόν ολοκληρωθεί, με το μεγάλο ερώτημα να είναι αν ο 59χρονος είχε εκπαιδευτεί προκειμένου να χρησιμοποιεί το ηλεκτρονικό σύστημα.
Πολιτική αντιπαράθεση για την τηλεδιοίκηση
Την ίδια ώρα μαίνεται η πολιτική αντιπαράθεση για το σύστημα τηλεδιοίκησης.
«Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε πλήρως», επεσήμανε ο υπουργός Επικρατείας, Γιώργος Γεραπετρίτης, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής.
Ο Αλέξης Τσίπρας, στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του MEGA, επέμεινε ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτοουργούσε μέχρι το 2019.
«Μέχρι το 2019 δεν είχαμε αυτόματο πιλότο στα τρένα αλλά είχαμε πύργο ελέγχου, κι από το 2019 δεν έχουμε αυτόματο πιλότο ούτε πύργο ελέγχου. Το 2019 διαλύθηκε το κέντρο τηλεδιοίκησης Λαρίσης με μια πυρκαγιά το καλοκαίρι και δεν αποκαταστάθηκε ποτέ».
«Άλλο τηλεδιοίκηση, άλλο χάραξη της πορείας»
Αν και ο Γιώργος Γεραπετρίτης επιμένει ότι υπήρχε τηλεδιοίκηση στον σταθμό της Λάρισας την οποία είδε με τα μάτια του όπως είπε, οι εργαζόμενοι στα τρένα λένε άλλο τηλεδιοίκηση και άλλο πίνακας ελέγχου και χάραξης πορείας.
«Προφανώς ο υπουργός εννοεί τον πίνακα χάραξης», λέει ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών, ενώ σύμφωνα με τον Γιάννη Κολλάτο, πρώην σταθμάρχη: «Το συγκεκριμένο σύστημα υπήρχε από τον Νοέμβριο του 2007 έως το καλοκαίρι του 2019 και η τηλεδιοίκηση ρύθμιζε μόνη της την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών».
Μάλιστα, σε έγγραφο που κατέθεσε ο τομεάρχης μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Γιώργος Βαρεμένος, η εντολή της διεύθυνσης κυκλοφορίας του ΟΣΕ από τον περασμένο Νοέμβριο προς τους σταθμάρχες της Λάρισας λέει ότι: «Για την αναχώρηση προς Θεσσαλονίκη, οι αλλαγές θα μετακινούνται με βεβιασμένο χειρισμό κλειθροδιακόπτη επί του πίνακα».
Σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών, η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ανακτήθηκε πλήρως την 1η Νοεμβρίου του 2022, ο σταθμάρχης όμως επέλεξε τη χειροκίνητη χάραξη πορείας.
«Αυτό που συνέβη ήταν ότι ο σταθμάρχης επέλεξε αντί να κάνει την αυτόματη χάραξη, να κάνει χειροκίνητη δρομολόγηση, λειτουργούσε πλήρως ο πίνακας».
Για επιμονή της κυβέρνησης στο ανθρώπινο λάθος κάνει λόγο ο ΣΥΡΙΖΑ.
«Ο κ. Γεραπετρίτης είπε ψέματα εχθές ότι η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα ήταν πλήρως λειτουργική. Τον διαψεύδουν εσωτερικά έγγραφα του ΟΣΕ που μιλούν: Για κόκκινα φανάρια, για χειρισμό κουμπιών με το χέρι αλλά και για την χρήση μανιβέλας».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις