Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Βιτριολικό χιούμορ από τον ΣΥΡΙΖΑ για την «αυτοθυσία δημοσκόπων για να σωθεί ο Μητσοτάκης»

Βιτριολικό χιούμορ από τον ΣΥΡΙΖΑ για την «αυτοθυσία δημοσκόπων για να σωθεί ο Μητσοτάκης»

Το μαύρο χιούμορ επιστράτευσε ο ΣΥΡΙΖΑ για να σχολιάσει νέες δημοσκοπήσεις που ξανανοίγουν την ψαλίδα μεταξύ ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ

Οι δύο νέες δημοσκοπήσεις που είδαν σήμερα το φως της δημοσιότητας, της Metron Analysis (για το MEGA) και της Pulse (για τον ΣΚΑΙ) καταγράφουν σημαντική διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, 5,8% και 4% αντίστοιχα, σε αντίθεση με τα ευρήματα των δύο προηγούμενων -της MRB και της Prorata-, δύο μόλις ημέρες πριν, που έδιναν τη διαφορά κάτω από 3%, στα όρια του στατιστικού λάθους.

Άμεση ήταν η αντίδραση του ΣΥΡΙΖΑ με το Νάσο Ηλιόπουλο να σχολιάζει σκωπτικά ότι εκτός από την επαφή με την πραγματικότητα έχει χαθεί και κάθε μέτρο. Έσπευσε δε να αναγνωρίσει «την αυτοθυσία που δείχνουν κάποιοι δημοσκόποι για να σωθεί» η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Θυελλώδης σχέση

Η αλήθεια είναι ότι η σχέση του ΣΥΡΙΖΑ με τις δημοσκοπήσεις είναι θυελλώδης. Δεν είναι η πρώτη φορά που αμφισβητεί την εγκυρότητα δημοσκοπήσεων και αφήνει αιχμές για συγκεκριμένες εταιρείες.

Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα σχολιάζοντας την πρώτη δημοσκόπηση μετά την τραγωδία στα Τέμπη ο Νάσος Ηλιόπουλος μιλούσε για ντροπή και προσπάθεια «damage control για τον Μητσοτάκη».

Όλο το προηγούμενο διάστημα ο Αλέξης Τσίπρας δοθείσης ευκαιρίας σημείωνε ότι αυτό που εισπράττει από την συχνή επαφή του με τους πολίτες έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τα ευρήματα πολλών δημοσκοπήσεων και ότι πεποίθησή του αποτελεί ότι το εκλογικό αποτέλεσμα θα ανατρέψει τις προβλέψεις των δημοσκοπήσεων.

Ωστόσο την προηγούμενη Τρίτη στη συνέντευξή του στο MEGA, που συνέπεσε με την δημοσιοποίηση των δύο θετικών για τον ΣΥΡΙΖΑ δημοσκοπήσεων, όσο αποστασιοποιημένος και αν προσπάθησε να φανεί, η ικανοποίησή του για τη μείωση της διαφοράς ήταν εμφανής. «Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν μεγάλη πτώση της Νέας Δημοκρατίας. Ο στόχος του ΣΥΡΙΖΑ να κερδίσει την εκλογές είναι πολύ ρεαλιστικός» σημείωσε.

Το «ζουμί» των στοιχείων

Για να αποφεύγονται τέτοιες μεταστροφές που προκαλούν σχόλια -ενίοτε πικρόχολα του στιλ «ό,τι μας βολεύει είναι καλό»- οι ειδικοί συστήνουν προσεκτική ανάλυση των στοιχείων των δημοσκοπήσεων.

Ακόμη και αν όντως στην πρώτη ανάγνωση κάποια φορές τα ευρήματα έρχονται σε σύγκρουση με την πραγματικότητα και τη κοινή λογική, μια πιο προσεκτική μελέτη δείχνει τάσεις που βρίσκονται σε αντιστοιχία με τις επικρατούσες συνθήκες στην κοινωνία και βοηθά στην εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων. Για παράδειγμα αν το κυβερνών κόμμα διατηρεί μεν την πρωτοκαθεδρία του αλλά τα ποσοστά του βυθίζονται σε ιστορικά χαμηλά από τότε που ανέλαβε τη διακυβέρνηση είναι ένα ποιοτικό στοιχείο που έχει σημασία. Ποσοστό που διεκδικεί προσοχή είναι και αυτό της αδιευκρίνιστης ψήφου. Η αύξηση του ποσοστού που δηλώνει ότι η χώρα κινείται σε λάνθασμένη κατεύθυνση επίσης δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη, όπως και η ιεράρχηση από τους πολίτες των προβλημάτων της χώρας.

Must in

Απότομη πτώση στα αποθέματα γλυκού νερού – Ανησυχία για παγκόσμια ξηρασία

Η ποσότητα γλυκού νερού που χάθηκε σε μια δεκαετία ξεπερνά κατά 35.000 φορές τη λίμνη του Μαραθώνα. Η προειδοποίηση του ΟΗΕ και ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024