Τέμπη: Μπήκε στις βάρδιες πριν πάρει πιστοποίηση ο σταθμάρχης
Νέα στοιχεία για την ανεπαρκή εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη στα Τέμπη φέρνει στο φως το MEGA.
- «Ειρωνικός, σαρκαστικός, λες και έχει κάνει κατόρθωμα» - Σοκάρουν οι περιγραφές για τον αστυνομικό της Βουλής
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Δημήτρης Ήμελλος: Το τελευταίο αντίο στον αγαπημένο ηθοποιό -Τραγική φιγούρα η μητέρα του
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Στο πρόγραμμα βαρδιών του Ιανουαρίου βρισκόταν ο προφυλακισμένος για την τραγωδία στα Τέμπη 59χρονος σταθμάρχης. Όχι σε βάρδια μαθητευόμενου, αλλά επίσημα ως σταθμάρχης και, μάλιστα, πριν καν βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων.
Αυτή είναι η σοκαριστική αποκάλυψη της εφημερίδας «Τα Νέα» Σαββατοκύριακο, σύμφωνα με την οποία η εκπαίδευση του 59χρονου σταθμάρχη ξεκίνησε την 1η/8/22 και τελείωσε στις 23/1/23. Μάλιστα, στις 23, 24 και 25 Ιανουαρίου έδωσε εξετάσεις για την κυκλοφορία των συρμών.
Ωστόσο, στο πρόγραμμα που βγήκε τέλος Δεκεμβρίου εμφανίζεται να έχει βάρδια στις 26 Ιανουαρίου, πριν ακόμη δηλαδή βγουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων!
Πινγκ πονγκ ευθυνών
Ο ίδιος ο σταθμάρχης έχει παραδεχθεί τα λάθη του τη μοιραία νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου. Ποιος όμως τον τοποθέτησε στο κομβικό πόστο της Λάρισας, πριν ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του και με ανύπαρκτη εμπειρία;
Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ, που έβγαλε τις επίμαχες βάρδιες, τον θεωρεί ισότιμο και επιρρίπτει ίσες ευθύνες στους άλλους δύο σταθμάρχες που έφυγαν νωρίτερα.
«Ο προφυλακισμένος σταθμάρχης είναι ισότιμος με όλους, με βάση τον κανονισμό. Έχει τις ίδιες ευθύνες και τις ίδιες υποχρεώσεις. Είχε ολοκληρωθεί η εκπαίδευσή του και έχει πιστοποιηθεί από άλλους.
Όπως ο προφυλακισμένος σταθμάρχης θα τελείωνε στις 7 το πρωί την βάρδια του, έτσι και οι άλλοι δύο σταθμάρχες θα έπρεπε να μείνουν μέχρι τις 11 το βράδυ», δήλωσε στην κατάθεσή του ο επιθεωρητής του ΟΣΕ.
Αλληλοκατηγορούνται ΡΑΣ και ΟΣΕ
Ο απογευματινός σταθμάρχης, από την πλευρά του, σύμφωνα με πληροφορίες του MEGA, ισχυρίζεται ότι έμεινε περισσότερη ώρα από το ωράριό του και πως όταν έφυγε, όλα ήταν τακτοποιημένα.
«Εργαζόμουν οκτάωρο και αναχώρησα από το σταθμαρχείο στις 22:15. Δηλαδή έμεινα επιπλέον ένα τέταρτο. Οι προϊστάμενοι μου είχαν πει ότι θα δουλεύω οκτώ ώρες και ότι δεν δικαιούμαι υπερωρίες.
»Από την 1η/2/2023 που δουλεύω, ολόκληρο το μήνα αναχωρούσα από τον σταθμό στις 22.15 παίρνοντας το τρένο για Βόλο, όπως μου είχαν πει οι προϊστάμενοι. Όταν αναχώρησα από τον σταθμό, όλα ήταν τακτοποιημένα, δεν υπήρχε κάποια εκκρεμότητα», ανέφερε ο απογευματινός σταθμάρχης.
Το ίδιο πινγκ πονγκ ευθυνών εξελίσσεται, όμως, και μεταξύ της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και του ΟΣΕ, με αφορμή το αυτεπάγγελτο πόρισμα της ΡΑΣ.
Στην ανακοίνωσή της, η ΡΑΣ κάνει λόγο για ανεπαρκή εκπαίδευση των σταθμαρχών τον Αύγουστο του 2022, ανάμεσα στους οποίους και ο μοιραίος σταθμάρχης.
«Δεν τεκμηριώνεται η σωστή και ολοκληρωμένη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση των εκπαιδευόμενων του συγκεκριμένου κύκλου μαθητείας, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που καταγράφονται στον Οδηγό Σπουδών», σύμφωνα με τη ΡΑΣ.
«Οι βεβαιώσεις ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πιστοποιούνται με εσωτερική αλληλογραφία των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων του Οργανισμού και είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα εφόσον ζητηθούν. Επομένως, ήταν στη διάθεση και της ΡΑΣ, η οποία έχει την αρμοδιότητα ελέγχου σε ζητήματα ασφάλειας», ανέφερε από την πλευρά του ο ΟΣΕ.
«Πενήντα εφτά νεκροί ζητούν δικαίωση, θα το πάμε μέχρι τέλους», λένε οι συγγενείς των θυμάτων της μοιραίας αμαξοστοιχίας, που αδιαφορούν για τις κόντρες προσώπων, φορέων και κομμάτων και το μόνο που θέλουν είναι οι υπεύθυνοι της τραγωδίας να καθίσουν στο εδώλιο.
Νέα στοιχεία για την ανεπαρκή εκπαίδευση του 59χρονου
Το MEGA παρουσιάζει στοιχεία για την ελλιπή και ανεπαρκή εκπαίδευση του μοιραίου σταθμάρχη της Λάρισας και άλλων συναδέλφων του, την οποία διαπίστωσε η ΡΑΣ, μετά όμως την πολύνεκρη τραγωδία
Ο πρώτος κύκλος περιλάμβανε θεωρητική εκπαίδευση, η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα και κράτησε 534 ημέρες. Σύμφωνα με τον έλεγχο που διενεργήθηκε, δεν εντοπίζεται κάποιο πρόβλημα.
Ο δεύτερος κύκλος περιλαμβάνει 177 ώρες θεωρητικής εξάσκησης και επιπλέον 75 ημέρες πρακτικής εξάσκησης. Σύμφωνα με τον πρώτο έλεγχο, διαπιστώθηκε ότι κανένας από τους εκπαιδευόμενους, μεταξύ αυτών και ο 59χρονος, δεν έχουν συμπληρώσει τις απαιτούμενες ώρες διδασκαλίας που προβλέπονται.
Ακόμη, τα στοιχεία που προέκυψαν, μετά από έλεγχο σε έγγραφα του ΟΣΕ, δείχνουν ότι ο 59χρονος σταθμάρχης συμπλήρωσε μόνο 144 ώρες.
Επιπλέον, κανένας από τους εκπαιδευόμενους δεν φαίνεται να έχει υπογράψει το παρουσιολόγιο στον δεύτερο κύκλο της εκπαίδευσης, γεγονός που εγείρει διάφορα ερωτήματα, όπως το εάν έδιναν το «παρών» στα μαθήματα.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις