Μισέλ Γιο: Αν δεν δοκιμάσεις κάτι, δεδομένα δεν μπορείς να αποτύχεις
Μια ζωή σαν βιβλίο για τη δυναμική πρωταγωνίστρια από την Ασία που ποτέ δεν εγκατέλειψε να προσπαθεί για το όνειρο της.
- Ο αντίπαλος της Starlink του Έλον Μάσκ έχει ευρωπαϊκή σφραγίδα
- Με τι δεν είναι ικανοποιημένοι οι εργαζόμενοι - Και δεν είναι ο μισθός η μεγαλύτερη ανησυχία τους
- Το ύστατο μήνυμα του Κώστα Χαρδαβέλλα στους θεατές του: Μέσα μας υπάρχει μία βόμβα χιλίων μεγατόνων, η ψυχή
- ΣΥΡΙΖΑ: Τα νέα μέλη του Εκτελεστικού Γραφείου και οι χρεώσεις στην Πολιτική Γραμματεία
Μισέλ Γιο: Η ταλαντούχα ηθοποιός από τη Μαλαισία που κατάφερε μετά από μια μεγάλη και δύσκολη διαδρομή να αποσπάσει το Όσκαρ Α’ Γυναικείου Ρόλου πρωταγωνιστώντας στην αντισυμβατική κωμωδία «Everything Everywhere All at Once».
«Για όλα τα μικρά αγόρια και τα μικρά κορίτσια που μοιάζουν σαν εμένα και μας βλέπουν απόψε, αυτός είναι φάρος ελπίδας και πιθανοτήτων. Είναι απόδειξη πως μπορείς να κάνεις μεγάλα όνειρα και πως τα όνειρα μπορεί να γίνουν πραγματικότητα», είπε η ίδια παραλαμβάνοντας το βραβείο. «Και, κυρίες, μην αφήσετε κανέναν να σας πει ποτέ πως έχετε αφήσει πίσω τα καλύτερά σας χρόνια. Κάνουν λάθος», πρόσθεσε.
Πώς ξεκίνησε τη διαδρομή στις τέχνες
Το όνομα της είναι Yeoh Choo Kheng, αλλά για διευκολύνει τη διεθνή της καριέρα το άλλαξε. «Και πάλι όμως, προφέρουν λάθος το επίθετο μου. Είναι απλά Γιόου», με το ου να είναι υπόκωφο και έτσι αναφέρεται ως Γιο.
Σε ηλικία 4 χρόνων άρχισε τα μαθήματα μπαλέτου. Στο σχολείο διακρίθηκε στην κολύμβηση και το ράγκμπι. Όταν ήταν 15 χρόνων, η οικογένεια της μετακόμισε στη Μεγάλη Βρετανία κι εκείνη βρήκε την ευκαιρία να διεκδικήσει τη θέση της στην παγκοσμίου φήμης Royal Academy of Dance.
“Ξεκίνησα από τύχη την καριέρα καριέρα της ηθοποιού. Ως παιδί, δεν σκέφτηκα ποτέ “θέλω να γίνω ηθοποιός”. Πάντα σκεφτόμουν πως μια ημέρα ήθελα να αποκτήσω μια δική μου σχολή μπαλέτου’.
Ο τραυματισμός που της άλλαξε τη διαδρομή
Ένας τραυματισμός στη μέση την ανάγκασε να σκεφτεί για πρώτη φορά τη ζωή της χωρίς το μπαλέτο. Άλλαξε τομέα σπουδών, επιλέγοντας τις δημιουργικές τέχνες -και minor τη θεατρολογία, την οποία όπως έχει πει μισούσε.
«Δεν μπορούσα να καταλάβω τι εννοούσαν όταν έλεγαν πως έχουν σκηνικό τρόμο (φόβο σκηνής), έως ότου ανέβηκα για πρώτη φορά στο σανίδι. Τότε χρειάστηκε να απομνημονεύσω για πρώτη φορά λόγια και να κάνω έναν μονόλογο. Κυριολεκτικά, άκουγα την καρδιά μου να χτυπά ενώ μιλούσα. Προσπαθούσα να κάνω κοπάνα κάθε φορά που είχα μάθημα».
Μετά την αποφοίτηση της, ένας φίλος της την πρότεινε για ένα τηλεοπτικό διαφημιστικό. Θα εμφανιζόταν δίπλα στον Jackie Chan και τα γυρίσματα θα γίνονταν στο Χονγκ Κονγκ.
Ένα χρόνο νωρίτερα (1983) είχε αναδειχθεί Miss Malaysia, τίτλος που της άνοιξε το δρόμο για διαγωνισμούς ομορφιάς στην Αυστραλία, όπου επίσης φόρεσε διάφορα στέμματα. Και κατόπιν ήρθε ο κινηματογράφος.
Ο επιχειρηματίας Dickson Poon, συνιδρυτής της εταιρίας παραγωγής D&B Films (που γύριζε το διαφημιστικό με τον Chan), ήταν αυτός που της έδωσε συμβόλαιο συνεργασίας, αφότου την κάλεσε στο Χονγκ Κονγκ για audition. Τότε βαπτίστηκε Michelle Khan και γίνεται πρώτη γυναίκα/ηρωίδα σε ταινία δράσης.
Πρωταγωνίστησε στη δεύτερη συμμετοχή της, σε ταινία με τίτλο «Yes, Madam» που θεωρείται η πρώτη έκδοση του είδους «κορίτσια που κρατούν όπλα».
Το 1996, στα γυρίσματα του Stunt Woman υπέστη έναν από τους πιο φρικτούς τραυματισμούς της καριέρας της. «Όλοι νόμισαν ότι είχαν σπάσει την πλάτη μου. Όλοι μου έλεγαν να σέβομαι τα όρια μου, πριν καταλήξουν στο ότι μόνο εγώ μπορούσα να βοηθήσω τον εαυτό μου».
Μετά την τοποθέτηση νάρθηκα στο λαιμό και τον κορμό «έπαθα υπαρξιακή κατάθλιψη, αμφισβητώντας τις αποφάσεις που έμοιαζαν τόσο απερίσκεπτες εκ των υστέρων. Σκεφτόμουν τι κάνω στη ζωή μου, αν αξίζει και τι θα γινόταν αν οι γιατροί μου έλεγαν πως δεν μπορώ να συνεχίσω».
Η συνεργασία με τον Ταραντίνο
Σε εκείνη την ευάλωτη στιγμή, επικοινώνησε μαζί της ο Quentin Tarantino, λάτρης των πολεμικών τεχνών που έτυχε να βρίσκεται στο Χονγκ Κονγκ. Τότε μπήκε και το Hollywood στη ζωή της με τη Yeoh να γίνεται κορίτσι του James Bond στο Tomorrow Never Dies. Ή καλύτερα το πρώτο κορίτσι του 007 από την Ασία.
Και η μητρότητα που δεν ήρθε
Ενώ όλα είχαν πάρει το δρόμο τους, στα 25 αποφάσισε να παντρευτεί τον επικεφαλής της εταιρίας της (D&B Films) και να εγκαταλείψει το θέαμα για να αφοσιωθεί στην οικογένεια της.
«Έκανα την επιλογή μου. Αν θέλω να κάνω κάτι, νιώθω πως μπορώ να το κάνω καλά, μόνο αν δώσω σε αυτό ό,τι έχω. Ειλικρινά δεν ξέρω πως άλλες γυναίκες μπορούν και είναι εξαιρετικές ηθοποιοί και μητέρες. Είναι καταπληκτικές. Δυστυχώς όμως, η γονιμότητα δεν ήταν κάτι που ήταν στα χέρια μου. Ήθελα πολύ να κάνω οικογένεια, αλλά δεν μου χαμογέλασε η τύχη. Είναι δύσκολο όταν αυτό ήταν κάτι που ήθελα κάθε μήνα. Κάναμε όλες αυτές θεραπείες γονιμότητας.»
Έκανε το comeback το 1992, με το Supercop και από εκείνη τη στιγμή δουλεύει ακατάπαυστα. Στα 60 της μοιράζει τη ζωή της μεταξύ Κουάλα Λουμπούρ, Γενεύης και Παρισιού. Στη Γενεύη ζει ο σύντροφος της, Jean Todt. Eίναι Ειδικός Απεσταλμένος των Ηνωμένων Εθνών για την Οδική Ασφάλεια. Γνωρίστηκαν στη Σανγκάη, το 2004. Συναντήθηκαν τον Ιούνιο του ίδιου έτους, σε event της Ferrari. Έκτοτε είναι μαζί. Από το 2005 είναι αρραβωνιασμένοι. “Δεν παντρευτήκαμε, γιατί δεν έχουμε βρει το χρόνο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις