Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Η οργή στους δρόμους για τα Τέμπη εισβάλει στη Βουλή και ζητά απαντήσεις – Σε δύσκολη θέση κυβέρνηση και αντιπολίτευση

Η οργή στους δρόμους για τα Τέμπη εισβάλει στη Βουλή και ζητά απαντήσεις – Σε δύσκολη θέση κυβέρνηση και αντιπολίτευση

Το σοκ και η θλίψη δίνουν σκυτάλη στην οργή. Το «μπαλάκι ευθυνών» δεν αποδίδει ως τακτική, κυβέρνηση και αντιπολίτευση πέφτουν σε λάθη, και η ουσία της πολιτικής μπαίνει στο τραπέζι ανοίγοντας και θέμα ιδιωτικοποιήσεων.

Πριν από 20 ημέρες τα δύο τρένα συγκρούστηκαν στα Τέμπη, παρασύροντας στον θάνατο 57 ανθρώπους, στην πλειοψηφία τους νέους. Πρώτο και δικαιολογημένο αίσθημα το σοκ, που εν έτει 2023, το τρένο- που στο μυαλό του μέσου πολίτη- είναι από τα ασφαλέστερα μέσα μεταφοράς, θα γινόταν φέρετρο για 57 ψυχές.

Τη σκυτάλη πήρε η θλίψη, καθώς οικογένειες αποχαιρετούσαν η μία μετά την άλλη τους δικούς τους ανθρώπους, που τόσο άδικα δεν γύρισαν ποτέ από ένα ταξίδι στις ράγες.

Ήδη από την πρώτη εβδομάδα της τραγωδίας στα Τέμπη, μαθητές, φοιτητές, επαγγελματίες, φορείς και κόμματα βγήκαν στους δρόμους για να εκφράσουν τη θλίψη τους, αλλά και την οργή τους με αίτημα τη δικαίωση των θυμάτων. Με αίτημα να πληρώσουν όλοι οι υπεύθυνοι για το «έγκλημα», στρέφοντας τα βέλη τους και κατά κυβερνήσεων και πολιτικών που «επέτρεψαν» να εδραιωθεί το μπάχαλο στο ελληνικό σιδηρόδρομο.

Τις τελευταίες μέρες και ιδιαίτερα σήμερα, η οργή για τα Τέμπη μπήκε στη Βουλή, και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, με τους υπουργούς Μεταφορών από το 2013 και έπειτα, κκ Καραμανλή, Σπίρτζη και Χρυσοχοϊδη, αλλά και τον κ. Γεραπετρίτη που έχει αναλάβει το υπουργείο μετά την παραίτηση Καραμανλή, να δίνουν εξηγήσεις για το πώς χειρίστηκαν το έργο τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στον σιδηρόδρομο στις θητείες τους.

Το σύστημα τηλεδιοίκησης και η μη ολοκλήρωσή της λειτουργίας του τόσα χρόνια παρά τα χρήματα που έχουν δαπανηθεί και τις συμβάσεις που έχουν υπογραφεί βρίσκεται στο επίκεντρο της πολιτικής αντιπαράθεσης, αφού το βολικό αφήγημα περί ανθρώπινου λάθους του σταθμάρχη δεν έπεισε, με τους πολίτες πολύ γρήγορα να μιλούν για πολλά και εγκληματικά ανθρώπινα λάθη και μοιραίες αποφάσεις, πολλές εκ των οποίων πολιτικές.

Η κυβέρνηση επιμένει στο ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη, ενώ για την έλλειψη ολοκληρωμένων συστημάτων τηλεδιοίκησης και κατ’ επέκταση ασφάλειας βλέπει διαχρονικές ευθύνες, μεγάλο μέρος των οποίων αποδίδει στον ΣΥΡΙΖΑ, που τον κατηγορεί και για πολιτική εκμετάλλευση του δυστυχήματος και για ψευδή στοιχεία σε ότι αφορά την κατάσταση στην οποία παρέδωσε τον σιδηρόδρομο.

Μάλιστα, προκειμένου να ενισχύσει το αφήγημα περί εγκληματικού λάθους του σταθμάρχη υποστήριξε ότι η τηλεδιοίκηση στο σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε και ήταν δική του απόφαση να μην την χρησιμοποιήσει. Το επιχείρημα αυτό εξέφρασε πρώτος ο κ. Γεραπετρίτης, και επανέλαβε ο Κώστας Καραμανλής στην Επιτροπή, την ίδια στιγμή που ο Αλέξης Τσίπρας επισκεπτόταν το κέντρο τηλεδιοίκησης στην Λάρισα που είναι ακόμη γιαπί.

Η κυβέρνηση βαφτίζει τον πίνακα ελέγχου τηλεδιοίκηση αντέδρασαν οι σιδηροδρομικοί με τον υφυπουργό Μεταφορών να ζει πραγματικά ένα «δράμα», αφού πήγε στη Λάρισα για να ξεμπροστιάσει τα ψέματα του ΣΥΡΙΖΑ και ο σταθμάρχης που ανέλαβε να εξηγήσει τι συνέβη ξεμπρόστιασε την ένδεια και την απαξίωση του ελληνικού σιδηροδρόμου, κατ’ επέκταση τις ανακρίβειες που -είτε από άγνοια, είτε από σκοπιμότητα- λέει η κυβέρνηση.

Το φιάσκο σχολίασε φυσικά ο ΣΥΡΙΖΑ με σκληρή ανακοίνωση, στην οποία καταλήγει «τι άλλο πρέπει να συμβεί, πόσες ακόμη αποδείξεις, έγγραφα και μαρτυρίες χρειάζονται για να σταματήσει η κυβέρνηση να λέει ψέματα και να προσβάλει την μνήμη των 57 ανθρώπων που χάθηκαν τόσο άδικα; Ως εδώ!»

Ως εδώ όμως φωνάζουν και οι πολίτες χωρίς να βγάζουν τον ΣΥΡΙΖΑ από το κάδρο των ευθυνών για το «έγκλημα» στα Τέμπη. Αυτή τη φορά το «μπαλάκι ευθυνών» μεταξύ κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης για την απαξίωση του σιδηροδρόμου δεν φαίνεται να βρίσκει πρόσφορο έδαφος στην κοινωνία που ζητά πειστικές απαντήσεις και να πληρώσουν όλοι όσοι φταίνε, χωρίς συγκάλυψη και συμψηφισμούς. Ζητά επίσης χειροπιαστά σχέδια και πολιτικές, που να διασφαλίζουν ότι τέτοια εγκλήματα δεν θα ξανασυμβούν και ότι η δημόσια περιουσία και τα δημόσια αγαθά θα προστατεύονται.

Σε αυτό το κλίμα και με την άποψη ότι το τεμάχισμα και η ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό για την πλήρη απαξίωσή του, να κερδίζει έδαφος, η απόφαση της κυβέρνησης να ανοίξει ζήτημα για το νερό δημιουργώντας Ρυθμιστική Αρχή έριξε λάδι στη φωτιά.

Ερμηνεύοντας την κίνηση αυτή ως λείανση του εδάφους για ιδιωτικοποίηση του νερού, οι πολίτες ξανακατέβηκαν στο δρόμο ζητώντας απόσυρση του νομοσχεδίου και φωνάζοντας ότι δεν είναι όλα εμπορεύσιμα και ότι οι ζωές των ανθρώπων μετρούν. Η θέση που θα εκφράσει αύριο, Τρίτη, ο Αλέξης Τσίπρας στην Ολομέλεια για το νομοσχέδιο αποκτά ειδική βαρύτητα υπό αυτές τις συνθήκες.

Από την πλευρά της η κυβέρνηση, που βλέπει τα ανοιχτά μέτωπα να αυξάνονται, επαναλαμβάνει σε όλους τους τόνους ότι δεν επίκεται ιδιωτικοποίηση του νερού και ότι η τοπική τηλεδιοίκηση στη Λάρισα λειτουργούσε.

Καραμανλής: «Τοπική τηλεδιοίκηση υπήρχε στη Λάρισα και ο σταθμάρχης έπρεπε να τη χρησιμοποιήσει»

Στην πρώτη δημόσια τοποθέτησή του μετά την παραίτηση του από τη θέση του υπουργού Μεταφορών, ύστερα από το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, προχώρησε ο Κώστας Καραμανλής από το βήμα της Βουλής. Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην περίφημη σύμβαση 717 και στην κατάσταση που η κυβέρνηση της ΝΔ την παρέλαβε ενώ στο επίκεντρο της ομιλίας του βρέθηκαν τα λάθη και οι παραλείψεις του σταθμάρχη που έχει ήδη προφυλακιστεί, των άλλων δύο συναδέλφων του που έφυγαν νωρίτερα το μοιραίο βράδυ.

«Παραιτήθηκα γιατί στον τομέα της πολιτικής μου εποπτείας συνέβη μια ανείπωτη τραγωδία, γιατί σέβομαι τον ανθρώπινο πόνο. Ούτε είχα, ούτε έχω εξάρτηση από κυβερνητική θέση. Παραιτήθηκα κόντρα στην πολιτική πεπατημένη που θέλει να ζητούνται παραιτήσεις υφισταμένων. Δεν το ακολούθησα. Παραιτήθηκα από τον τόπο της τραγωδίας. Η ανάληψη της πολιτικής ευθύνης θα μείνει, όμως, κενό γράμμα χωρίς έρευνα για τις πραγματικές ευθύνες και την αντιμετώπιση των σφαλμάτων ώστε να μην ξαναγίνουν τέτοιες τραγωδίες. Είναι χρέος μας να φωτιστεί η αλήθεια και σε αυτό το ιερό χρέος θέλω να συμβάλω σήμερα εδώ και στον δημόσιο διάλογο» είπε αρχικά ο πρώην υπουργός Μεταφορών.

Για τη σύμβαση 717 του 2014: Είναι μία σύμβαση που εάν είχε ολοκληρωθεί η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου θα ήταν ασφαλέστερη. Παραλάβαμε το έργο βαλτωμένο. Το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%», σημείωσε τονίζοντας ότι δεν ισχύουν όσα υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης για ολοκλήρωση του 60% του έργου μέχρι το 2019.

«Η προηγούμενη κυβέρνηση παρέδωσε λειτουργικά μόνο το 18% της σύμβασης. Από το 2017 έως το 2019 δεν έγινε καμία εργασία«», είπε κ πρόσθεσε: Κατ’ όνομα παραλάβαμε το 33% του έργου, λειτουργικό όμως ήταν το 18%.  Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, είπε, έως τα τέλη του 2016 που σταμάτησε το έργο παραδόθηκαν 17 από τους 52 σταθμούς,  δηλαδή ποσοστό 32,69%.

Χαρακτήρισε πρόβλημα που δεν ολοκληρώνονται οι συμβάσεις είναι ο κατακερματισμός ή για να το πω πιο απλά το σπάσιμο των εργολαβιών και ειδικά στην 717 όπως είπε.

Μεταξύ των σταθμών που παραδόθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια με το σύστημα τηλεδιοίκησης είναι και ο σταθμός της Λάρισας. Παραδόθηκε τον Νοέμβριο του 2022.

Προς επίρρωση των ισχυρισμών του ο κ. Καραμανλής επικαλέστηκε έγγραφο του ΟΣΕ που αναφέρει ότι οι σταθμάρχες οφείλουν να χαράσσουν την πορεία των τρένων στον πίνακα.

Όπως είπε υπάρχουν δημοσιεύματα που έχουν πάρει έκταση και αναφέρουν αναλήθειες και ανακρίβειες και προσπάθησε να απαντήσει.

Ένα από αυτά όπως είπε είναι ότι δεν υπήρχε σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα.  Ο Σταθμός της Λάρισας διαθέτει τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης.  Είναι εγκατεστημένο από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως και τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, δηλαδή έως μία ώρα και κάτι πριν την ώρα του δυστυχήματος.  Αυτό φανερώθηκε από το «μαύρο κουτί» του συστήματος.  Επαναχρησιμοποιήθηκε δοκιμαστικά τις πρώτες πρωινές ώρες της 1ης Μαρτίου, μετά το δυστύχημα, και λειτούργησε κανονικά, αποκλείοντας την περίπτωση τεχνικής βλάβης. Συνεπώς ο σταθμάρχης, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν προκύψει μέχρι τώρα και μπορούσε και έπρεπε να χαράξει τη διαδρομή ηλεκτρονικά, ώστε να μην γίνει λάθος.

Όπως ακριβώς έκαναν οι σταθμάρχες που κάθονταν στην ίδια θέση, στον ίδιο σταθμό, νωρίτερα την ίδια μέρα. Δυστυχώς δεν το έκανε. Τη χάραξε χειροκίνητα και επιπλέον ξέχασε σε λάθος θέση ένα από τα κλειδιά, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα. Ακριβώς επειδή είχε τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης που λειτουργούσε, μπορούσε επί 12 λεπτά, να δει ότι το τραίνο βρισκόταν σε λάθος πορεία.

Όπως υποστήριξε ο κ. Καραμανλής εφόσον ο σταθμάρχης επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει το σύστημα τηλεδιοίκησης αλλά να λειτουργήσει χειροκίνητα, και άρα έδωσε την εντολή στον μηχανοδηγό να αγνοήσει το κόκκινο, κανένα άλλο σύστημα ασφαλείας (ΕΤCS ή σηματοδότηση) δεν θα μπορούσε να σώσει την κατάσταση, αν και θα υπήρχαν περισσότερες δυνατότητες να αποτραπεί το δυστύχημα, κάτι που ωστόσο δεν μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα.

Το επόμενο που δεν ισχύει, είπε ο κ. Καραμανλής, είναι ότι υπήρξε ποτέ στην Καρόλου πύργος ελέγχου. Όπως τόνισε δεν υπήρξε ποτέ τέτοιο σύστημα αλλά περισσότερο λειτουργούσε ως κέντρο τηλεφωνικής εποπτείας.

Σε σχέση με το εάν υπήρχαν δύο σταθμάρχες μέχρι το 2019 και μετά μόνο ένας, ο πρώην υπουργός σημείωσε ότι υπάρχουν έγγραφα που δείχνουν ότι σε διάφορους σταθμούς υπήρχε μόνο ένας σταθμάρχης μέχρι το 2019, ενώ τώρα στην τραγωδία στα Τέμπη κανονικά ήταν τρεις σταθμάρχες αλλά οι δύο είχαν αποχωρήσει.

Για την ανυπαρξία δικλείδων ασφαλείας, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι αυτές υπήρχαν αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν. Ως δικλείδες ασφαλείας ανέφερε την τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, τους δύο σταθμάρχες που έπρεπε να είναι στη θέση τους αλλά δεν ήταν, το πρωτόκολλο βάσει του οποίου πρέπει να γίνονται οι αναγγελίες, το γεγονός ότι ο σταθμάρχης είχε τη δυνατότητα να βλέπει το τρένο επί 12 λεπτά.

Τέλος υποστήριξε ότι επί ΝΔ και η χρηματοδότηση και οι προσλήψεις προσωπικού είχαν επανεκκινήσει.

Σπίρτζης: Ακούστηκαν ψέματα είτε από αμάθεια είτε από σκοπιμότητα

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος Σπίρτζης έδωσε τις δικές του απαντήσεις για τη σύμβαση 717 για την εγκατάσταση της τηλεματικής στα τρένα.

Μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ανέφερε: «Επειδή ο λαός περιμένει απαντήσεις απ’ όλους μας για το τι έγινε και τι δεν έγινε, πρέπει να εισφέρουμε με αλήθεια. Από την επόμενη μέρα του δυστυχήματος ξεκίνησε η διάχυση ευθυνών. Υπήρχε μια προσπάθεια με άθλια δημοσιεύματα, με μπαράζ ερωτημάτων «πού είναι ο Σπίρτζης;».

Η σημερινή συνεδρίαση με μοναδικό θέμα συζήτησης τη σύμβαση 717 αδικεί το κοινοβούλιο. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι. Μια δική μου αμέλεια, είναι δικό μου λάθος, δεν θα το πάρει ο κ. Χρυσοχοΐδης. Το όλοι είναι ίδιοι σημαίνει ότι κανείς δεν παίρνει τις ευθύνες στο μέλλον. Υπάρχουν πολιτικές ευθύνες. Υπάρχουν διαχρονικές παθογένειες, όμως υπάρχουν και οι προσωποποιημένες ευθύνες για το δυστύχημα. Πρέπει να καταθέσουν όσοι μπορούν να συνεισφέρουν και να συζητήσουμε και για τη σύμβαση 717. Πολλά από όσα ακούστηκαν τις τελευταίες μέρες, δεν βοηθούν. Ακούστηκαν ψέματα είτε από αμάθεια είτε από σκοπιμότητα. Ό,τι πω θα τεκμηριώνεται με έγγραφα.

«Το 2018 εκσυγχρονίσαμε τον κανονισμό κίνησης»

Για τη σηματοδότηση, σύμφωνα με τις συμβάσεις το συνολικό σύστημα έχει δύο μέρη. Το gsmr τον Ιούλιο του 2019 παραδόθηκε εγκαταστημένο. Είχαν εκπαιδευτεί όλοι οι εργαζόμενοι και έμενε η πιστοποίηση και οι απολήξεις του δικτύου. Δυστυχώς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Θα ήθελα να πω ότι η υποχρέωση της χώρας αφορά μόνο τις κύριες γραμμές, όχι όλο το δίκτυο. Ακούμε και διαβάζουμε ότι μόνο 3 χώρες έχουν το etcs. Το etcs, λοιπόν, φαίνεται δεν είναι σε λειτουργία μόνο σε 10 χώρες.

Το 2018 εκσυγχρονίσαμε τον κανονισμό κίνησης. Συμμετείχαν όλοι οι φορείς. Είτε είχε etcs, είτε όχι, προβλέπει πώς πρέπει να λειτουργεί το σύστημα. Η ασφάλεια πρέπει να είναι διασφαλισμένη. Ο λόγος που πραγματικά μπαίνουν αυτά τα συστήματα δεν είναι μόνο η ασφάλεια, γιατί αν ήταν θα μας υποχρέωνε να βάλουμε στο 100% των γραμμών. Το σύστημα έχουμε τη δυνατότητα περισσότερων τρένων, περισσότερων δρομολογίων με ασφάλεια. Η σύμβαση 717 είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να μπει το etcs. Το σύστημα που μπορεί να διαχειρίζεται το δίκτυο δεν είναι τηλεδιοίκηση. Ο διαγωνισμός για το etcs υπογράφθηκε το 2007, επί Κωστή Χατζηδάκη.

«Τηλεδιοίκηση σύμφωνα με τη σύμβαση είναι ο εξ αποστάσεως χειρισμός της διαχείρισης της κυκλοφορίας»

Η τηλεδιοίκηση είναι αυτό που ορίζεται στη σύμβαση 717. Τηλεδιοίκηση σύμφωνα με τη σύμβαση είναι ο εξ αποστάσεως χειρισμός της διαχείρισης της κυκλοφορίας, όπως η εκτροπή των τρένων. Όχι ο πίνακας που είδαμε στις τηλεοράσεις στον σταθμό Λάρισας, αλλά ένα άλλο μεγαλύτερο κέντρο που αφορά σε όλους τους σταθμούς.

Αυτό το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2019. Κέντρο ελέγχου δεν υπήρχε από 29/7/2019 μέχρι σήμερα. Δεν υπήρχε ασφαλιστική δικλείδα ώστε αν γίνει λάθος στον σταθμό της Λάρισας.

Γεραπετρίτης: Κατέθεσε έγγραφα για το σύστημα τηλεδιοίκησης στη Λάρισα

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης, υπουργός Επικρατείας με αρμοδιότητες του υπουργείου Μεταφορών, αναφέρθηκε στην πορεία υλοποίησης της σύμβασης 717 για το σύστημα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης καθώς και για το αν ο σταθμός Λάρισας διαθέτει σύστημα τηλεδιοίκησης.

«Το 2016 χρονιά κατά την οποία έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί η υλοποίηση της σύμβασης παραδόθηκαν μόνο οι 17 από τους 52 σταθμούς και από τους 17 σταθμούς αποδείχθηκε ότι οι μισοί είχαν κενά με αποτέλεσμα να απαιτηθεί η κατασκευή τους εξ αρχής επί δικών μας ημερών» ανέφερε ο Υπουργός για να επισημάνει προς την αξιωματική αντιπολίτευση πως τα ποσοστά υλοποίησης ενός δημόσιου έργου επιβεβαιώνονται από τα πρωτόκολλα παράδοσης παραλαβής και όχι από τις απορροφήσεις κονδυλίων.

Αναφορικά με το τι σύστημα λειτουργεί στην Λάρισα είπε πως δίπλα από την αίθουσα συνολικής τηλεδιοίκησης βρίσκεται το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης που λειτουργεί πλήρως.

«Από το καταγραφικό προκύπτει ότι έως τις 22:12 όλα τα δρομολόγια έγιναν με αυτόματη χάραξη. Το επίμαχο δρομολόγιο που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα έγινε δυστυχώς με χειροκίνητη χάραξη. Και περίπου 2 ώρες μετά το δυστύχημα έγινε δοκιμαστική λειτουργία και διαπιστώθηκε ότι το σύστημα αυτόματης χάραξης λειτουργούσε απόλυτα» ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης.

Αυτά είναι τα επίσημα έγγραφα από το σύστημα καταγραφής συμβάντων.

Άδειασαν σιδηροδρομικοί τον υφυπουργό Μιχάλη Παπαδοπούλο

Ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, επισκέφθηκε το σταθμαρχείο της Λάρισας για να «απαντήσει» στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος επίσης βρέθηκε εκεί και υποστήριξε ότι είναι γιαπί από το 2019, κατηγορώντας έτσι την κυβέρνηση ότι εδώ και 20 μέρες λέει ψέματα.

Ο κ. Παπαδόπουλος πήγε στη Λάρισα προκειμένου να αποδείξει ότι η «τηλεδιοίκηση» λειτουργούσε και μάλιστα είχε δίπλα του έναν σταθμάρχη για να υπάρξουν χειροπιαστές αποδείξεις και «απτή εικόνα». Ωστόσο οι απαντήσεις μάλλον εξέθεσαν τον υφυπουργό με την επίσκεψη από «φιέστα» να εκτυλίσσεται σε φιάσκο.

«[…] Είμαστε εδώ στο σταθμαρχείο της Λάρισας για να δείξουμε αυτό που είπαμε στη Βουλή και δυστυχώς κάποιοι δεν το κατάλαβαν και έκαναν ακριβώς το αντίθετο. Να δείξουμε ότι αυτός ο πίνακας το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί, ο χειρισμός του οπτικού ελέγχου που έχει αλλά και της χάραξης των διαδρομών. Έχει παραδοθεί από τον Νοέμβριο του 2022. Ένα σύστημα που λειτουργούσε και τη νύχτα του δυστυχήματος, δυστυχώς δεν χρησιμοποιήθηκε» είπε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο κ. Παπαδόπουλος,

Ο σταθμάρχης ξεκίνησε εξηγώντας πως λειτουργεί ο πίνακας. «Έχουμε μια εικόνα για 8 χιλιόμετρα. Έχουμε τη γραμμή καθόδου και τη γραμμή ανόδου. Η διαδικασία που ακολουθούμε όταν έχουμε ένα τρένο είναι να κάνουμε την αυτόματη χάραξη. Ο πρώτος κανόνας είναι η αυτόματη χάραξη για την είσοδο του τρένου, είναι πολύ απλή διαδικασία και με δύο κουμπιά, δουλεύει το σύστημα και μας χαράζει τη διαδρομή. Βλέπετε εδώ για την άνοδο και συνεχίζουμε μετά για την έξοδο του τρένου», είπε αρχικά.

«Όταν έχουμε ένα τρένο για Θεσσαλονίκη έχουμε μια χάραξη δρομολογίου από την είσοδο του σταθμού μέχρι την έξοδο του τρένου», προσέθεσε αλλά όπως είπε ξεκάθαρα «αυτό δεν είναι τηλεδιοίκηση είναι τοπικός χειρισμός. Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση αυτή τη στιγμή. Υπάρχει ο τοπικός χειρισμός».

«Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση θα έβλεπε ο σταθμάρχης μέχρι το Πλατύ, αλλά βγήκε τελείως εκτός του Ιούλιο του 2019, αλλά και μέχρι το 2019 υπολειτουργούσε. Το τρένο το βλέπαμε σε ένα πολύ μικρό κομμάτι μέχρι την είσοδο των Νέων Πόρων για να καταλάβετε. Όλα τα υπόλοιπα ήταν κόκκινα», εξήγησε ο σταθμάρχης.

Ιδιωτικοποίηση νερού: Στη Βουλή ο Τσίπρας

Ο Αλέξης Τσίπρας πρόκειται να ανεβάσει ακόμα περισσότερο τους αντιπολιτευτικούς τόνους αύριο, Τρίτη, μεταβαίνοντας στη Βουλή με κεντρικό θέμα, αυτή τη φορά, την ιδιωτικοποίηση του νερού.

Ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναμένεται αύριο να ασκήσει δριμεία επίθεση μιλώντας στην Ολομέλεια και στην εν εξελίξει συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Ενέργειας. Η κυβέρνηση άνοιξε τους ασκούς του Αιόλου και επανέφερε στο προσκήνιο τη συζήτηση για την ενδεχόμενη ιδιωτικοποίηση του νερού καθώς αποφάσισε να εντάξει σε ρυθμιστική αρχή την υδατική πολιτική.

Σε συνέχεια των διαφωνιών και των ενστάσεων, των οποίων έχουν εκφράσει αρκετοί Δήμοι και φορείς, η αξιωματική αντιπολίτευση επιχειρηματολογεί εναντίον του εν λόγω νομοσχεδίου. Από τον ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν ότι η κυβέρνηση Μητσοτάκη στρώνει το έδαφος για την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης του νερού. Με αποτέλεσμα τον περιορισμό της πρόσβασης σε αυτό το δημόσιο κοινωνικό αγαθό και την εξυπηρέτηση λίγων, οι οποίοι θα βγάζουν υπερκέρδη και από τη διαχείριση νερού.

Εξάλλου, από σήμερα ο ΣΥΡΙΖΑ στρώνει το κοινοβουλευτικό έδαφος για την έντονη συζήτηση επί του νομοσχεδίου «Μετονομασία της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας σε Ρυθμιστική Αρχή Αποβλήτων, Ενέργειας και Υδάτων και διεύρυνση του αντικειμένου της με αρμοδιότητες επί των υπηρεσιών ύδατος και της διαχείρισης αστικών αποβλήτων, ενίσχυση της υδατικής πολιτικής». Υπέβαλε ένσταση αντισυνταγματικότητας επί σειράς άρθρων του νομοσχεδίου, η οποία απορρίφθηκε από την Ολομέλεια της Βουλής.

«Όχι στην ιδιωτικοποίηση του νερού» – Ισχυρό «παρών» στο Σύνταγμα

Με κεντρικό σύνθημα «να αποσυρθεί το νομοσχέδιο για την ιδιωτικοποίηση του νερού», εργατικά σωματεία, συνδικάτα και φορείς, συγκεντρώθηκαν σήμερα στο Σύνταγμα για να διαμαρτυρηθούν.

«Το νερό είναι κοινωνικό αγαθό και όχι εμπόρευμα», τόνισε ο οργανωτικός γραμματέας της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στην ΕΥΔΑΠ Μανώλης Χαρατσής, σε ομιλία του στο συλλαλητήριο.

Αναφερόμενος στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΝ για το νερό σημείωσε ότι «με την παραπέρα ιδιωτικοποίηση του νερού, η κυβέρνηση στηρίζει ξεδιάντροπα τα συμφέροντα των επιχειρηματικών ομίλων, σε βάρος της λαϊκής ανάγκης για φτηνό και ποιοτικό νερό».

Must in

Πότε έρχεται στην Ελλάδα για τον Ολυμπιακό o Νέιθαν Μενσά

Στην τελική ευθεία μπαίνει η άφιξη του Νέιθαν Μενσά, στην Ελλάδα, για τον Ολυμπιακό – Πότε θα ενσωματωθεί στις προπονήσεις του Γιώργου Μπαρτζώκα

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024
Απόρρητο