Τέμπη: Αποκάλυψη – Το πρόστιμο 1,3 εκατομ. που έγινε… αποζημίωση 2,7 εκατομ. στην «Κοινοπραξία Τομή Α.Β.Ε.Τ.Ε – Alstom»
Τι δείχνουν έγγραφα ντοκουμέντα.
- Ο καλλιτέχνης που απείλησε ότι θα κατέστρεφε πολύτιμα έργα τέχνης αν ο Τζούλιαν Ασάνζ πέθαινε στη φυλακή
- Για ποια εγκλήματα κατηγορούνται οι Νετανιάχου, Γκάλαντ και Ντέιφ
- Να απομονώσει τους αποστάτες καλούν οι 87+ τον πολιτικό κόσμο - «Να μην αποδεχτούν έδρες προϊόν συνωμοσίας»
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Νέες αποκαλύψεις έρχονται στο φως μετά την τραγωδία στα Τέμπη για τα προβλήματα και τις παραλείψεις σε ολόκληρο το δίκτυο των σιδηρόδρομων και με ενέργειες που προκαλούν εντύπωση όπως πρόστιμο στην εταιρεία που θα εγκαθιστούσε το σύστημα τηλεδιοίκησης να μετατρέπεται σε αποζημίωση.
Συγκεκριμένα είχε επιβληθεί 1.300.000 ευρώ πρόστιμο από το υπουργείο Μεταφορών υπό την ηγεσία του Κώστα Καραμανλή στην α «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε – ALSTOM TRANSPORT S.A» για ένα σύστημα τηλεδιοικήσης το οποίο ήταν να εγκατασταθεί αλλά τελικά από λάθη και υπαιτιότητα της εταιρείας δεν τοποθετήθηκε ποτέ.
Η εταιρεία παρότι είχε κάνει λάθη σε 70 σημεία του δικτύου με μη πιστοποιημένο σύστημα ζήτησε αποζημιώσεις, τις οποίες και τελικά απέσπασε με υπουργική απόφαση του ίδιου του κυρίου Καραμανλή, συνολικού ύψους 2.767.782,93 ευρώ.
Τι αναφέρουν τα έγγραφα
Στις νέες αποκαλύψεις φέρνει στο φως της δημοσιότητας ο Νίκος Φιλιππίδης και το «LIVE NEWS» για το MEGA η εταιρεία είχε αρχίσει να κατασκευάζει το έργο για ένα σύστημα τηλεδιοίκησης από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τη Λάρισα και ένα άλλο από την Αθήνα μέχρι τη Λάρισα, ωστόσο στην πορεία διαπίστωσαν ότι τα δύο συστήματα δεν επικοινωνούσαν.
Έτσι το 2021 επιβλήθηκε πρόστιμο 1,3 εκ. ευρώ γιατί η μία από τις δύο εταιρείες της κοινοπραξίας τοποθετούσε διαφορετικό και μη πιστοποιημένο σύστημα σε αντίθεση με την άλλη, η οποία τοποθετούσε το πιστοποιημένο και το αποτέλεσμα είναι να μην επικοινωνούν μεταξύ τους τα δύο συστήματα.
Έτσι, υποχρεώθηκαν να το ξηλώσουν και να αρχίσουν από την αρχή για να βάλουν το σωστό το οποίο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, στη συνέχεια η εταιρεία αρχίζει και επικαλείται πως επειδή τόσα χρόνια δεν δουλεύει και για να αναστηθεί η σύμβαση η οποία είχε υπογραφεί το 2014, κάνει μία σειρά από ενστάσεις, ζητώντας αποζημιώσεις και ποσά για να ξεκινήσει ξανά το έργο, λόγω υποπαραγωγικότητας και για αντικαταστάσεις 70 αλλαγών τροχιάς από Αθήνα έως τη Λάρισα που αφορούν όσα τοποθετούσαν λάθος, δηλαδή ήταν παλιός μη πιστοποιημένος εξοπλισμός.
Τι αναφέρει η υπουργική απόφαση
Στην υπουργική απόφαση που εξέδωσε στις 12/1/2021 ο κ. Καραμανλής με θέμα «επί επτά ενστάσεων της αναδόχου κοινοπραξίας, με την επωνυμία «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε – ALSTOM TRANSPORT S.A», που αφορούν αιτήματά θετικών ζημιών λόγω υποπαραγωγικότητας, για το έργο: «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης- Τηλεδιοίκησης 70 Αλλαγών Τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας», η εταιρεία ζητά το συνολικό ποσό αποζημίωσης των 2.767.782,93 ευρώ.
Δηλαδή η εταιρεία ζήτησε αποζημίωση για τα λάθη που έκανε σε 70 σημεία του δικτύου και για τα οποία έφαγε πρόστιμο.
Όπως αποκαλύπτεται στο έγγραφο, το οποίο είναι απόφαση του πρώην υπουργού Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, οι επτά ενστάσεις έγιναν δεκτές, και κατέληξαν σε αποζημίωση 2.767.782,93 ευρώ.
«Και με τον συνυπολογισμό των γενικών εξόδων της ενιστάμενης αναδόχου κοινοπραξίας για το σύνολο των άνω εξεταζομένων χρονικών περιόδων από 01-02-2019 έως 31-03-2020, το συνολικό ποσό της αποζημίωσης ανέρχεται σε 2.767.782,93 ευρώ», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο έγγραφο.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις