Τέμπη: Η τηλεδιοίκηση έφερε διαφωνία κυβέρνησης – σιδηροδρομικών
Όσο προχωρά η έρευνα για τα Τέμπη, τόσο αναδεικνύεται η διαφωνία μεταξύ κυβέρνησης - αντιπολίτευσης και σιδηροδρομικών για την τηλεδιοίκηση.
- Στους 94 έχουν φτάσει οι νεκροί στη Μοζαμβίκη μετά το πέρασμα του κυκλώνα Σίντο
- Οι πρώτες συναντήσεις της συζύγου του αστυνομικού της Βουλής με τις τρεις κόρες της - Τι της είπαν
- Μηχανική βλάβη σε πλοίο με 115 επιβάτες - Επέστρεψε στον Πειραιά
- Απίστευτο περιστατικό σε κηδεία: 20χρονος χόρευε δίπλα στο φέρετρο και τράβαγε τα γένια των ιερέων
Τρεις εβδομάδες μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη, η κυβέρνηση, η αντιπολίτευση και οι σιδηροδρομικοί συνεχίζουν να έχουν διαφορετικές απόψεις για το αν ο σταθμός της Λάρισας είχε τηλεδιοίκηση ή όχι και αν ο μοιραίος σταθμάρχης έχει την αποκλειστική ευθύνη για την τραγωδία.
Από την άλλη, οι πολίτες συνεχίζουν να εκφράζουν την οργή και την θλίψη τους βγαίνοντας στους δρόμους με αίτημα τη δικαίωση των θυμάτων.
Τις τελευταίες μέρες και ιδιαίτερα την Δευτέρα, η συζήτηση για τα Τέμπη μεταφέρθηκε στην Βουλή και συγκεκριμένα στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, με τους υπουργούς Μεταφορών από το 2013 και έπειτα, κ. Καραμανλή, Σπίρτζη και Χρυσοχοϊδη, αλλά και τον κ. Γεραπετρίτη που έχει αναλάβει τέτοια καθήκοντα μετά την παραίτηση Καραμανλή, να δίνουν εξηγήσεις για το πώς χειρίστηκαν το έργο τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης στον σιδηρόδρομο στις θητείες τους.
Τι ανέφεραν οι υπουργοί για τις συμβάσεις
Στην συζήτηση αυτή οι υπουργοί Μεταφορών, ξεκινώντας από τον κ. Χρυσοχοϊδη και φτάνοντας στον νυν υπουργό κ. Γεραπετρίτη, ανέλυαν από την πλευρά τους τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν το έργο, ενώ εστίασαν και στους σταθμούς που έχουν την τηλεδιοίκηση.
Καραμανλής: «Τοπική τηλεδιοίκηση υπήρχε στη Λάρισα»
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στην περίφημη σύμβαση 717 και στην κατάσταση που η κυβέρνηση της ΝΔ την παρέλαβε, ενώ στο επίκεντρο της ομιλίας του βρέθηκαν τα λάθη και οι παραλείψεις του σταθμάρχη που έχει ήδη προφυλακιστεί, των άλλων δύο συναδέλφων του που έφυγαν νωρίτερα το μοιραίο βράδυ.
Στην συνέχεια ανέφερε για την σύμβαση 717 ότι αποτελεί μία σύμβαση που εάν είχε ολοκληρωθεί η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου θα ήταν ασφαλέστερη. Παραλάβαμε το έργο βαλτωμένο. Το προχωρήσαμε από το 18% στο 70%», σημείωσε τονίζοντας ότι δεν ισχύουν όσα υποστήριξε ο κ. Σπίρτζης για ολοκλήρωση του 60% του έργου μέχρι το 2019. Ακόμη, ανέφερε πως μεταξύ των σταθμών που παραδόθηκαν τα τελευταία τρία χρόνια με το σύστημα τηλεδιοίκησης είναι και ο σταθμός της Λάρισας.
Ο υπουργός ανέφερε ότι ο Σταθμός της Λάρισας διαθέτει τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης. Είναι εγκατεστημένο από τον Νοέμβριο του 2022 και χρησιμοποιήθηκε έως και τις 22:12 τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου, δηλαδή έως μία ώρα και κάτι πριν την ώρα του δυστυχήματος. Αυτό φανερώθηκε από το «μαύρο κουτί» του συστήματος. Επαναχρησιμοποιήθηκε δοκιμαστικά τις πρώτες πρωινές ώρες της 1ης Μαρτίου, μετά το δυστύχημα, και λειτούργησε κανονικά, αποκλείοντας την περίπτωση τεχνικής βλάβης.
Τι ανέφερε ο κ. Σπίρτζης για την τηλεδιοίκηση
Όταν ο κ. Σπίρτζης πήρε τον λόγο ανέφερε ότι η τηλεδιοίκηση είναι αυτό που ορίζεται στη σύμβαση 717. Σύμφωνα με τη σύμβαση είναι ο εξ αποστάσεως χειρισμός της διαχείρισης της κυκλοφορίας, όπως η εκτροπή των τρένων. Όχι ο πίνακας που είδαμε στις τηλεοράσεις στον σταθμό Λάρισας, αλλά ένα άλλο μεγαλύτερο κέντρο που αφορά σε όλους τους σταθμούς.
Αυτό το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2019. Κέντρο ελέγχου δεν υπήρχε από 29/7/2019 μέχρι σήμερα. Δεν υπήρχε ασφαλιστική δικλείδα ώστε αν γίνει λάθος στον σταθμό της Λάρισας.
Αυτό το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Λάρισα λειτουργούσε μέχρι το καλοκαίρι του 2019. Κέντρο ελέγχου δεν υπήρχε από 29/7/2019 μέχρι σήμερα. Δεν υπήρχε ασφαλιστική δικλείδα ώστε αν γίνει λάθος στον σταθμό της Λάρισας.
Έγγραφα για την τηλεδιοίκηση κατέθεσε ο Γεραπετρίτης
Αναφορικά με το τι σύστημα λειτουργεί στην Λάρισα ο νυν υπουργός κ. Γεραπετρίτης είπε πως δίπλα από την αίθουσα συνολικής τηλεδιοίκησης βρίσκεται το κέντρο τοπικής τηλεδιοίκησης που λειτουργεί πλήρως.
«Από το καταγραφικό προκύπτει ότι έως τις 22:12 όλα τα δρομολόγια έγιναν με αυτόματη χάραξη. Το επίμαχο δρομολόγιο που οδήγησε στο τραγικό δυστύχημα έγινε δυστυχώς με χειροκίνητη χάραξη. Και περίπου 2 ώρες μετά το δυστύχημα έγινε δοκιμαστική λειτουργία και διαπιστώθηκε ότι το σύστημα αυτόματης χάραξης λειτουργούσε απόλυτα» ανέφερε ο κ. Γεραπετρίτης.
Η προσπάθεια της κυβέρνησης να βαφτίσει τηλεδιοίκηση τον πίνακα χειρισμού
Τις τελευταίες μέρες υπάρχουν όλο και περισσότερες αναφορές στο ανθρώπινο λάθος του σταθμάρχη, όμως η τακτική αυτή δεν ικανοποιεί τον κόσμο που ζητά δικαίωση. Η κυβέρνηση αναφέρει ότι υπήρχε τηλεδιοίκηση και λειτουργούσε.
Η τηλεδιοίκηση έχει εισέλθει στο πεδίο της πολιτικής αντιπαράθεσης, με την κυβέρνηση να λέει πως λειτουργεί και την αξιωματική αντιπολίτευση να αναφέρει ότι η τηλεδιοίκηση δεν είναι ο τοπικός πίνακας χειρισμού που βρίσκεται στην Λάρισα.
Την διαφορά μεταξύ των δύο έδειξαν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι στον υφυπουργό.
Πώς οι σιδηροδρομικοί υπάλληλοι άδειασαν τον υφυπουργό
Μετά την επίσκεψη του Αλέξη Τσίπρα στο κέντρο τηλεδιοίκησης στην Λάρισα και την καταγγελία ότι η κυβέρνηση λέει ψέματα, ο υφυπουργός Μεταφορών επισκέφθηκε το σταθμαρχείο με σκοπό να απαντήσει στον πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Παπαδόπουλος πήγε στη Λάρισα προκειμένου να αποδείξει ότι η «τηλεδιοίκηση» λειτουργούσε και μάλιστα είχε δίπλα του έναν σταθμάρχη για να υπάρξουν χειροπιαστές αποδείξεις και «απτή εικόνα». Τελικά, όμως οι απαντήσεις που δόθηκαν μάλλον εξέθεσαν τον υφυπουργό με την επίσκεψη από «φιέστα» να εκτυλίσσεται σε φιάσκο.
«[…] Είμαστε εδώ στο σταθμαρχείο της Λάρισας για να δείξουμε αυτό που είπαμε στη Βουλή και δυστυχώς κάποιοι δεν το κατάλαβαν και έκαναν ακριβώς το αντίθετο. Να δείξουμε ότι αυτός ο πίνακας το τοπικό σύστημα τηλεδιοίκησης λειτουργεί, ο χειρισμός του οπτικού ελέγχου που έχει αλλά και της χάραξης των διαδρομών. Έχει παραδοθεί από τον Νοέμβριο του 2022. Ένα σύστημα που λειτουργούσε και τη νύχτα του δυστυχήματος, δυστυχώς δεν χρησιμοποιήθηκε» είπε χαρακτηριστικά, μεταξύ άλλων, ο κ. Παπαδόπουλος,
Ο σταθμάρχης ξεκίνησε εξηγώντας πως λειτουργεί ο πίνακας. «Έχουμε μια εικόνα για 8 χιλιόμετρα. Έχουμε τη γραμμή καθόδου και τη γραμμή ανόδου. Η διαδικασία που ακολουθούμε όταν έχουμε ένα τρένο είναι να κάνουμε την αυτόματη χάραξη. Ο πρώτος κανόνας είναι η αυτόματη χάραξη για την είσοδο του τρένου, είναι πολύ απλή διαδικασία και με δύο κουμπιά, δουλεύει το σύστημα και μας χαράζει τη διαδρομή. Βλέπετε εδώ για την άνοδο και συνεχίζουμε μετά για την έξοδο του τρένου», είπε αρχικά.
«Όταν έχουμε ένα τρένο για Θεσσαλονίκη έχουμε μια χάραξη δρομολογίου από την είσοδο του σταθμού μέχρι την έξοδο του τρένου», προσέθεσε αλλά όπως είπε ξεκάθαρα «αυτό δεν είναι τηλεδιοίκηση είναι τοπικός χειρισμός. Δεν υπάρχει τηλεδιοίκηση αυτή τη στιγμή. Υπάρχει ο τοπικός χειρισμός»
Δείτε το βίντεο:
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις