Με ένα βραβείο και δύο sold out προβολές επιστρέφει «Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης»
Μια χαρισματική και πρωτοπόρα Ελληνοεβραία, λεσβία, δαιμόνια επιχειρηματίας από τη Θεσσαλονίκη, η Τσέλι Γουίλσον γλίτωσε τελευταία στιγμή από το Ολοκαύτωμα, για να χτίσει τη δική της αυτοκρατορία πάθους, επαναπροσδιορίζοντας τι πάει να πει ελληνική οικογένεια, σεξουαλικότητα και Αμερικανικό Όνειρο.
Με ένα βραβείο και δύο sold out, ενθουσιώδεις προβολές επιστρέφει Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης (Queen of the Deuce) από τη συμμετοχή της στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης, όπου έκανε πανελλήνια πρεμιέρα και κυκλοφορεί στις αίθουσες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.
Από την Ελλάδα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου μέχρι τα πορνοσινεμά της Times Square τη δεκαετία του ’70, η νέα ταινία της Βάλερυ Κοντάκου, Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης (Queen of the Deuce), αφηγείται την πολυτάραχη και συναρπαστική ζωή της Τσέλι Γουίλσον. Μια χαρισματική και πρωτοπόρα Ελληνοεβραία, λεσβία, δαιμόνια επιχειρηματίας από τη Θεσσαλονίκη, η Τσέλι γλίτωσε τελευταία στιγμή από το Ολοκαύτωμα, για να χτίσει τη δική της αυτοκρατορία πάθους, επαναπροσδιορίζοντας τι πάει να πει ελληνική οικογένεια, σεξουαλικότητα και Αμερικανικό Όνειρο.
Η ταινία – ντοκιμαντέρ της Βάλερυ Κοντάκου κέρδισε το βραβείο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου για την καλύτερη ελληνική ταινία από το Επίσημο Πρόγραμμα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Το σκεπτικό της επιτροπής: «Η Πανελλήνια Ένωση Κριτικών Κινηματογράφου απονέμει το βραβείο της στην ταινία της Βάλερυ Κοντάκου “Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης”, γιατί αποφεύγει την εύκολη «αγιογραφική προσέγγιση» και κινηματογραφεί συναρπαστικά μια «αυστηρώς ακατάλληλη» προσωπική διαδρομή επιβίωσης, άρρηκτα συνδεδεμένη με την ίδια την ιστορία».
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης ενθουσίασε το φεστιβαλικό κοινό της Θεσσαλονίκης με δύο sold out προβολές που πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 10 Μαρτίου στον κινηματογράφο Ολύμπιον και το Σάββατο 11 Μαρτίου στην αίθουσα Τζον Κασσαβέτης. Μετά το τέλος των προβολών, η σκηνοθέτιδα της ταινίας, Βάλερυ Κοντάκου, συνομίλησε με το κοινό και μοιράστηκε στιγμές από τα γυρίσματα της ταινίας αλλά και τη ζωή της χαρισματικής ηρωίδας Τσέλι Γουίλσον (Chelly Wilson).
Μετά την επιτυχημένη παγκόσμια πρεμιέρα της στη Νέα Υόρκη, τον περασμένο Νοέμβριο, στο Φεστιβάλ DOC NYC, όπου έτυχε θερμής υποδοχής από κοινό και κριτικούς, και την ευρωπαϊκή πρεμιέρα της στο Διαγωνιστικό Τμήμα του 25ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης (2-12 Μαρτίου), Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ δίνει ραντεβού με το κοινό της Αθήνας και τον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ για περιορισμένο αριθμό προβολών (Παρασκευή 31 Μαρτίου & Παρασκευή 7 Απριλίου), παρουσία της σκηνοθέτιδας, με εκλεκτ@ς ομιλητ@ες και εκπλήξεις.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΑΘΗΝΑΣ
Παρασκευή 31.03 και 07.04 | 22:00 | Κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ
- Την προβολή της Παρασκευής, 31 Μαρτίου, προλογίζει ο κριτικός κινηματογράφου και διοργανωτής του Midnight Express, Άκης Καπράνος.
- Την προβολή της Παρασκευής, 7 Απριλίου, προλογίζουν οι Λεσβίες στα Πρόθυρα.
ΠΡΟΒΟΛΕΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Από τις 6 έως και τις 12 Απριλίου, καθημερινά | 19:00 | Αίθουσα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ, Αποθήκη Α’ – Λιμάνι
«Μια απίστευτη ιστορία επιβίωσης, σθένους και παλιάς καλής κομπίνας.
Η Chelly Wilson ήρθε για να μείνει.» – Jude Dry, IndieWire
Η ταινία
Από τα τέλη του ’60 μέχρι τα μέσα του ’80, ένα ήταν το κορυφαίο όνομα στο κύκλωμα των πορνοσινεμά στην Times Square της Νέας Υόρκης: Τσέλι Γουίλσον (Chelly Wilson). Γεννημένη στη Θεσσαλονίκη, η εκκεντρική Ελληνοεβραία, λεσβία, μετανάστρια, επιχειρηματίας και ευεργέτιδα έχτισε μια ολόκληρη αυτοκρατορία χάρη στο δαιμόνιο επιχειρηματικό της πνεύμα και την αστείρευτη προσωπικότητά της, που την ανέδειξαν σε μια από τις πιο χαρισματικές φιγούρες του χώρου.
Εγκατεστημένη κοντά στην 42η Λεωφόρο, γνωστή και ως The Deuce (=ντόρτια), η Τσέλι ζούσε ακριβώς πάνω από το θρυλικό gay πορνοσινεμά Eros – το οποίο φυσικά της ανήκε. Με το τσιγάρο κολλημένο στα χείλη και σακούλες του σούπερ μάρκετ γεμάτες χαρτονομίσματα στιβαγμένες στη γωνία, ήταν η αδιαμφισβήτητη κεφαλή της οικογένειας, συγκεντρώνοντας γύρω της μια πληθώρα από καλλιτέχνες, συνεργάτες και χαρτόμουτρα, ενώ οι ερωμένες και τα εγγόνια της συμπλήρωναν συχνά το αλλοπρόσαλλο σκηνικό. Ελάχιστοι όμως γνώριζαν τι είχε περάσει για να φτάσει ως εκεί.
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης πιάνει την ιστορία της από την αρχή, από τα πρώτα της βήματα στον επιχειρηματικό κόσμο, μέχρι τα συνταρακτικά γεγονότα που την ανάγκασαν να εγκαταλείψει την Ευρώπη την παραμονή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Με φόντο τον εφιάλτη του Ναζισμού, την άνοδο του φεμινισμού και τη σεξουαλική απελευθέρωση, η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης ξεδιπλώνει μια άγνωστη σελίδα της πρόσφατης Ιστορίας, μέσα από τη ζωή μιας απίθανης γυναίκας που κατάφερε, όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να ζήσει τη δική της, «ακατάλληλη» εκδοχή του Αμερικανικού Ονείρου.
Δείτε το τρέιλερ
Η Βασίλισσα της Νέας Υόρκης (Queen of the Deuce) trailer GR subs from Exile Films on Vimeo.
Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Βάλερυ Κοντάκου
Σενάριο: Βάλερυ Κοντάκου, Δέσποινα Παυλάκη
Συν-σεναριογράφος: Χρήστος Αστερίου
Παραγωγή: Ed Barreveld, Βάλερυ Κοντάκου, Δέσποινα Παυλάκη
Εκτέλεση Παραγωγής: Ed Barreveld, Βάλερυ Κοντάκου, Don Walters, Bondi Wilson Walters
Μοντάζ: Rob Ruzic
Διεύθυνση Φωτογραφίας: Martina Radwan, Patrick McGowan
Πρωτότυπη Μουσική: Ken Myhr
Animation: Abhilasha Dewan
Μια παραγωγή της Exile Films και της Storyline Entertainment, σε συμπαραγωγή με την ΕΡΤ, σε συνεργασία με το Channel 8, το RTS Radio Télévision Suisse και το documentary Channel.
Με τη συμμετοχή των Canada Media Fund, Rogers Documentary Fund, Ontario Creates, με την υποστήριξη του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και των Creative Europe Programme – MEDIA of the European Union, Jewish Story Partners, Canadian Film or Video Production Tax Credit, OMDC Film and Television Tax Credit.
Λίγα λόγια για τη σκηνοθέτιδα
Γεννημένη στη Νέα Υόρκη, η σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός Βάλερυ Κοντάκου ζει μεταξύ Αθήνας και Νέας Υόρκης από το 2003. Αφού ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης, εργάστηκε ως μοντέζ ήχου σε ταινίες των αδελφών Maysles, της Deborah Dickson, της Anita Thacher και άλλων. Το 1989 σκηνοθέτησε το πρώτο της μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ με τίτλο «A Quality of Light».
Το 1994 έγινε υποδιευθύντρια του Hellenic Foundation στη Νέα Υόρκη και ίδρυσε το Φεστιβάλ Ελληνικού Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης, ενώ ανέλαβε τη διοργάνωση μηνιαίων κινηματογραφικών προβολών στο American Museum of the Moving Image.
Το δεύτερο μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ της, «Who’s on First» (2006), προβλήθηκε στις ΗΠΑ, την Ελλάδα, τη Φινλανδία και τη Νότια Κορέα. Το «Μάνα» (2015), η τρίτη μεγάλου μήκους ταινία της, έγινε viral το 2018 κατά την καταστροφική πυρκαγιά στο Μάτι, βοηθώντας στην αναστήλωση του Λύρειου Ιδρύματος. Ίδρυσε την εταιρεία παραγωγής Exile Films το 2007 στην Αθήνα και την ΑΜΚΕ Exile Room το 2009. Διατελεί μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Ταινιοθήκης της Ελλάδος από το 2011. Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΥΟΡΚΗΣ είναι η τέταρτη μεγάλου μήκους ταινία της.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Παρασκευή 31.03 και 07.04 | 22:00 | Κινηματογράφος ΑΣΤΟΡ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Από τις 6 έως και τις 12 Απριλίου, καθημερινά | 19:00 | Αίθουσα ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΡΝΕΣ, Αποθήκη Α’ – Λιμάνι
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS;
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου