Λεωφορεία: Με οχήματα 25ετίας οι μετακινήσεις – Κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου οι εργαζόμενοι
Λεωφορεία άνω των 25 ετών, με συνεχή μηχανικά και τεχνικά προβλήματα, βρώμικα και ρυπογόνα.
- Economist: Οι εργαζόμενοι αγαπούν τον Τραμπ, τα συνδικάτα πρέπει να τον φοβούνται
- Ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα - Κορυφώνεται η κίνηση, τι να προσέχουμε όταν αγοράζουμε παιχνίδια και τρόφιμα
- Τα ζώδια σήμερα: Γλύκανε μωρέ λίγο, μην είσαι σαν κακό χρόνο να'χεις
- Χριστουγεννιάτικα μπισκοτάκια για τον σκύλο και τη γάτα μας – Εύγευστες συνταγές
Με φόντο την τραγωδία στα Τέμπη, που έφερε στο προσκήνιο το θέμα της ασφάλειας των μεταφορών, οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για τα γερασμένα λεωφορεία και ελπίζουν ότι οι δικές τους προειδοποιήσεις δεν θα μείνουν αναπάντητες, όπως συνέβη με τον σιδηρόδρομο.
Η χώρα μας είναι πρωταθλήτρια στην παλαιότητα των οχημάτων, ενώ καθημερινά είναι τα παράπονα των επιβατών για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν στις μετακινήσεις τους, με λεωφορεία, πολλά εκ των οποίων είναι άνω των 25 ετών, με συνεχή μηχανικά και τεχνικά προβλήματα, βρώμικα και ρυπογόνα.
Οδηγοί και τεχνικοί, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Τα ΝΕΑ, συχνά ξεπερνούν τον εαυτό τους για να συνεχίζεται απρόσκοπτα η συγκοινωνία.
Λεωφορεία γερασμένα και σαράβαλα
Στους δρόμους της Αθήνας βγαίνουν καθημερινά 1.019 λεωφορεία της ΟΣΥ, συμπεριλαμβανομένων των 293 οχημάτων που μισθώνονται με leasing ενώ κυκλοφορούν και 286 τρόλεϊ. Ταυτόχρονα, με την ειδική σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ υπουργείου Μεταφορών και ΚΤΕΛ, επιπλέον 259 λεωφορεία συνδράμουν στο συγκοινωνιακό έργο, καθώς ο στόλος της ΟΣΥ δεν επαρκούσε.
Αλλά ακόμα και αυτός – ο «ενισχυμένος» από άλλους φορείς – στόλος λεωφορείων δεν επαρκεί, όπως καταγγέλλουν στα Νέα οι συνδικαλιστές της ΟΣΥ, και χρειάζεται άμεσα να προχωρήσει η ανανέωση, αφού είναι ένας από τους πιο γερασμένους στην Ευρώπη. Η Ελλάδα είναι, δυστυχώς, πρωταθλήτρια στην παλαιότητα των οχημάτων, με μέσο όρο ηλικίας περίπου τα 20 έτη, όταν ο μέσος όρος στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν υπερβαίνει τα 12 έτη.
Τελευταία αγορά το 2010 – Ελλείψεις προσωπικού
Μεταξύ άλλων στο δημοσίευμα σημειώνεται πως η τελευταία αγορά λεωφορείων έγινε πριν από 13 χρόνια, το 2010, ενώ κατά τη διάρκεια των μνημονιακών ετών «πάγωσε» κάθε άλλη προσπάθεια ανανέωσης του στόλου. Η ΟΣΥ καταδικάστηκε σε υποχρηματοδότηση, γεγονός που οδήγησε στην παραχώρηση έργου δημόσιας συγκοινωνίας σε ιδιώτες, δηλαδή στα ΚΤΕΛ, τα οποία πλέον πραγματοποιούν το 25% του συγκοινωνιακού έργου.
Μεγάλες είναι και οι ελλείψεις προσωπικού. Σμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, η ΟΣΥ απασχολεί 4.921 εργαζόμενους με τους 3.574 να βρίσκονται στην κίνηση και 869 στην επισκευαστική βάση. Αυτό, σύμφωνα με τα σωματεία, δεν επαρκεί για να καλυφθούν οι απαραίτητες βάρδιες, θέτοντας εν αμφιβόλω την ασφαλή μετακίνηση εκατομμυρίων πολιτών ετησίως.
Οι εργαζόμενοι προειδοποιούν ότι εάν δεν αντιμετωπιστούν οι διαχρονικές αγκυλώσεις και δεν εξασφαλιστούν η σταθερή κρατική χρηματοδότηση και η ανανέωση του στόλου οχημάτων, το κοινωνικό αγαθό των δημόσιων συγκοινωνιών κινδυνεύει να τεθεί «εκτός υπηρεσίας».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις