Μπορεί μια παράσταση σκληρού ρεαλισμού να βγάλει πολύ γέλιο; Το «Τάο» έχει την απάντηση
Στο δρόμο που έχει χαράξει ο Γιάννης Οικονομίδης και ακολουθούν πιστά αρκετοί σύγχρονοι έλληνες συγγραφείς, αυτόν του σκληρού ρεαλισμού, κινείται και ο νέος ηθοποιός και δραματουργός Γιώργος Καφετζόπουλος
«Άμα μπορείς να το εξηγήσεις δεν το έχεις καταλάβει κι άμα δεν μπορείς να το εξηγήσεις, ίσως να έχεις καταλάβει κάτι».
Με αυτή τη φράση επιχειρεί ο «Αντρέας Καραμούτσος» να εξηγήσει τι είναι το «Τάο» στην ομώνυμη παράσταση του Γιώργου Καφετζόπουλου, η οποία παίζεται στην στην Κεντρική Σκηνή του θεάτρου Επί Κολωνώ.
Η παράσταση, η οποία παίχτηκε μόλις για ελάχιστες παραστάσεις στο θέατρο «Ριάλτο» το 2020 πριν κλείσουν τα πάντα λόγω καραντίνας για τον κοροναϊό ανέβηκε ξανά, με τον Γιώργο Καφετζόπουλο, τον Αντώνη Καφετζόπουλο και τον Θοδωρή Σκυφτούλη να συμπληρώνουν την ερμηνευτική ομάδα σε σκηνοθεσία της Δανάης Σπηλιώτη.
Σκληρός ρεαλισμός…
Στο δρόμο που έχει χαράξει ο Γιάννης Οικονομίδης και ακολουθούν πιστά αρκετοί σύγχρονοι έλληνες συγγραφείς, αυτόν του σκληρού ρεαλισμού, κινείται και ο νέος ηθοποιός και δραματουργός Γιώργος Καφετζόπουλος.
Κεντρικός χαρακτήρας σε αυτή την ιστορία της βίαιης ενηλικίωσης είναι ο Αντρέας Καραμούτσος (Αντώνης Καφετζόπουλος), ένας γκάνγκστερ, ο οποίος προγραμματίζει τη συνταξιοδότηση του μετά από εννέα χρόνια στη φυλακή και πλέον σκοπεύει να αποσυρθεί.
Ο αλλοπρόσαλλος γιος του Γιάννης (Γιώργος Καφετζόπουλος), ο οποίος ονειρεύεται να κληρονομήσει το πατρικό «βασίλειο» της νύχτας. Θεωρεί ότι δικαιωματικά είναι δικό του.
Κι ενώ στη σκηνή παίζουν «μπάλα» οι δυο τους, στην εξίσωση μπαίνει κι ένα τρίτο άτομο: 0 Ιωσήφ Μωυσίδης (Θοδωρής Σκυφτούλης), ο οποίος έχει πλέον γίνει ο «βασιλιάς του υποκόσμου», εκμεταλλευόμενος το διάστημα που ο Καραμούτσος βρισκόταν στην φυλακή.
Πήρε τα ηνία και ελέγχει όλο το παιχνίδι. Δεν αφήνει τον μικρό να ανέλθει. Δεν προτίθεται να του παραχωρήσει τίποτα.
Η ιστορία διαδραματίζεται σε ένα σαλόνι σπιτιού σε απροσδιόριστο χώρο και χρόνο, ωστόσο και οι τρεις χαρακτήρες, ενώ έχουν κάτι ακραίο και «τραβηγμένο», μοιάζουν τόσο ξένοι και ταυτόχρονα άνθρωποι της διπλανής πόρτας.
Συναναστρεφόμαστε μαζί τους κάθε μέρα. Ελλιπής εκπαίδευση, ημιμάθεια, μεγαλομανία, χαμένες ευκαιρίες, λάθη και τσακισμένα όνειρα «υφαίνουν» το σενάριο αυτής της -όσο περίεργο κι αν φαίνεται- κωμωδίας.
Κι όμως, όλα τα παραπάνω εκφράζονται μέσα από μια κωμωδία, η οποία είναι τόσο καλογραμμένη που… υπήρχαν στιγμές που με πονούσαν τα νεφρά μου από τα γέλια. Κυριολεκτικά.
Μια ιστορία περιθωριοποιημένων από την κοινωνία αντιηρώων, μια σκληρή ιστορία ενηλικίωσης και ένα σενάριο που σε καλεί να προβληματιστείς σχετικά με την αγάπη και την πίστη σε ανθρώπους και ιδανικά, συνθέτουν το «Τάο» του Γιώργου Καφετζόπουλου.
Στα αρνητικά βάζω την διάρκεια της παράστασης, η οποία έφτασε τις δύο ώρες και θα μπορούσε κάλλιστα να είναι 20 λεπτά μικρότερη, καθώς αρκετά κομμάτια που δεν συμβάλλουν σημαντικά στην εξέλιξη της ιστορίας θα μπορούσαν να είχαν αφαιρεθεί.
Επίσης, υπήρχαν στιγμές που το comic relief (αστείο που χαλαρώνει τεταμένη ατμόσφαιρα) δεν είχε τα επιθυμητά αποτελέσματα, αφού στερούσε από τη στιγμή τη σοβαρότητα που τις αρμόζει.
Η παράσταση θα παίζεται μέχρι τις 4 Απριλίου στο θέατρο Επί Κολωνώ.
Συντελεστές
- Κείμενο: Γιώργος Καφετζόπουλος
- Σκηνοθεσία: Δανάη Σπηλιώτη
- Σκηνικό: Γιώργος Χατζηνικολάου
- Κοστούμια: Μαρία Αναματερού
- Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
- Μουσική: Φώτης Σιώτας
Παίζουν οι ηθοποιοί
- Αντώνης Καφετζόπουλος,
- Θοδωρής Σκυφτούλης,
- Γιώργος Καφετζόπουλος
- WORLD PASS powered by Telekom: 8 τυχεροί έζησαν μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες σε Τσεχία και Κροατία
- Ισπανία: Η κυβέρνηση υπέγραψε συμφωνία με τα συνδικάτα για την εβδομάδα των «37,5 ωρών»
- Θεσσαλονίκη: Ισόβια και 19 χρόνια κάθειρξη στον 45χρονο που σκότωσε 32χρονο αστυνομικό
- Καμπανιακός – ΠΑΣ Γιάννινα 2-2: «Γκέλα» για τους Ηπειρώτες (vid)
- «Αντίο Συρία, γειά σου Λιβύη»; – Η Ρωσία αναζητά εναλλακτικές για διατήρηση της παρουσίας της στη Μεσόγειο
- Δημοσκόπηση: Οι αδύναμοι ψηφίζουν τον «Κανένα»