Τέμπη: Ο σταθμάρχης ήξερε να κάνει αυτόματη χάραξη – Τι αποκαλύπτει έγγραφο ντοκουμέντο
Τα στοιχεία που έρχονται στο «φως» ανατρέπουν τους ισχυρισμούς του σταθμάρχη.
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Νέα στοιχεία έρχονται στο φως για την τραγωδία στα Τέμπη, καθώς παρότι ο 59χρονος σταθμάρχης εκπαιδεύτηκε, κατά κύριο λόγο σε σταθμούς χωρίς πίνακα ελέγχου και σύστημα αυτόματης χάραξης και ο ίδιος ισχυρίστηκε πως δεν ήξερε να το λειτουργεί, έγγραφο ντοκουμέντο αποκαλύπτει το αντίθετο.
Συγκεκριμένα, στο έγγραφο-ντοκουμέντο που έφερε στη δημοσιότητα ο ΣΚΑΪ και είναι καταγεγραμμένες όλες οι κινήσεις που έκανε ο 59χρονος σταθμάρχης όσες μέρες είχε βάρδια στο σταθμαρχείο της Λάρισας.
Το συγκεκριμένο έγγραφο αποτελεί τις εκτυπώσεις από τις καταγραφές που έκανε το σύστημα του πίνακα ελέγχου στο σταθμαρχείο Λάρισας και εμφανίζονται και κάποιες που έγιναν τις ημέρες και τις ώρες που εργάστηκε ο 59χρονος σταθμάρχης.
Ο 59χρονος εργάστηκε ως σταθμάρχης στη νυχτερινή βάρδια μετά από δύο ημέρες μαθητείας από τις 24 Φεβρουαρίου έως το βράδυ της τραγωδίας στις 28 του μηνός και όπως αποδείχθηκε γνώριζε να λειτουργεί το σύστημα της αυτόματης χάραξης.
Σύμφωνα με το συγκεκριμένο έγγραφο στις 24 προς 25 Φεβρουαρίου, όπου ο 59χρονος δούλεψε για πρώτη φορά στη νυχτερινή βάρδια, πραγματοποίησε 13 κινήσεις τις οποίες έκανε από την κονσόλα του σταθμαρχείου της Λάρισας. Από τις 13, οι τέσσερις τουλάχιστον από έγιναν με το σύστημα της αυτόματης χάραξης.
Αυτό σημαίνει πως αν επιβεβαιωθεί το ρεπορτάζ, ο 59χρονος χρησιμοποιούσε τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει ο σταθμός. Αυτό στο επίμαχο έγγραφο φαίνεται όπως επεσήμαναν τεχνικοί του ΟΣΕ στον ΣΚΑΪ, ότι οι συγκεκριμένες κινήσεις έγιναν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα και όπως σημείωσαν αν κινήσεις διαρκέσουν από 18 έως 39 δευτερόλεπτα, αυτό γίνεται μόνο μέσω του συστήματος της αυτόματης χάραξης και όχι χειροκίνητα.
Παράλληλα, στις 25 προς 26 Φεβρουαρίου, ο σταθμάρχης πραγματοποίησε 18 κινήσεις που αφορούν την κίνηση των συρμών. Επίσης, στις 26 προς 27 Φεβρουαρίου έχει καταγραφεί στη διάρκεια της βάρδιάς του 23 κινήσεις εκ των οποίων τουλάχιστον πέντε είναι κινήσεις που έγιναν με αυτόματη χάραξη.
Τις ώρες αυτές ο 59χρονος είχε να ρυθμίσει κυρίως την κίνηση εμπορικών αμαξοστοιχιών. Όσον αφορά το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος, στις 28 Φεβρουαρίου δηλαδή, αποκαλύπτεται πως από τις 22:12 μ.μ., από τη στιγμή δηλαδή που έμεινε μόνος του και έφυγε ο πιο έμπειρος συνάδελφός του, ο 59χρονος σταθμάρχης μέχρι και τις 01:39 π.μ. όπου και είχε γίνει το δυστύχημα δεν καταγράφεται καμία κίνηση, αφού όπως φαίνεται ο 59χρονος δεν χρησιμοποίησε καθόλου την κονσόλα.
Εκπαίδευση σε σταθμούς χωρίς κονσόλα
Υπενθυμίζεται πως σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA, ο 59χρονος σταθμάρχης, εκπαιδεύτηκε –κατά το μεγαλύτερο μέρος- στην Καλαμπάκα και στο Λιτόχωρο. Ο σταθμός της Καλαμπάκας είναι τερματικός ή αφετηρίας, που σημαίνει ότι ήταν πολύ απλός σταθμός και όπως μετέφεραν αρμόδιοι στο Mega, δεν θα χρειάστηκε ο σταθμάρχης να πάει περισσότερες από δύο φορές.
Στο Λιτόχωρο έκανε εκπαίδευση σε χαλασμένο πίνακα ελέγχου.
Μικρότερο χρονικό διάστημα εκπαίδευσης πέρασε σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο όπου υπάρχει πίνακας χάραξης αλλά φαίνεται πως αυτό δεν ήταν αρκετό.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις