Τέμπη: Θα ξαναμπούν τα τρένα στις ράγες; Στον αέρα τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη
Οι ταχύτητες θα είναι και εκεί μειωμένες
- Ειδήσεις από την Γάζα: Πώς η Meta περιόρισε τα μέσα από τα παλαιστινιακά εδάφη
- O Έλον Μασκ στο μικροσκόπιο για διαρροή κρατικών μυστικών
- Έλτον Τζον και Φαρέλ Γουίλιαμς: Στη βραχεία λίστα για το Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού
- Πρόστιμα 5,5 εκατ. για αισχροκέρδεια σε 8 πολυεθνικές - Για ποιες εταιρείες χτυπάει η καμπάνα
Στον αέρα βρίσκεται η επανεκκίνηση των δρομολογίων των τρένων για την γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, που έχει προγραμματιστεί για τις αρχές Απριλίου καθώς διαπιστώνονται σοβαρά κενά στη ραδιοκάλυψη.
Σύμφωνα με τον σταθμάρχη Γιάννη Κοκκινάκη ήδη τα μηχανοστάσια έχουν πάρει φορητά GSMR ώστε να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους. Ωστόσο όπως αν και έχει ήδη τοποθετηθεί σε αρκετούς συρμούς μέχρι σήμερα δεν έχει μπει σε λειτουργία. Το συγκεκριμένο σύστημα μέχρι σήμερα λειτουργεί αποκλειστικά για επικοινωνία μεταξύ των σταθμών και όχι για εκείνη μεταξύ σταθμών και συρμών.
Όπως επεσήμανε έχουν ξεκινήσει κάποια έργα ειδικά στα τυφλά σημεία στις σήραγγες και την επικοινωνία στο συγκεκριμένο δρομολόγιο, ο ΟΣΕ αναμένεται να θέσει δικλίδες ασφαλείας.
Μια από αυτές θα είναι όταν περνάει από μια σήραγγα η αμαξοστοιχία να πηγαίνει με πιο χαμηλή ταχύτητα και να είναι οι δύο μηχανοδηγοί μέσα και οι σταθμάρχες με την επικοινωνία που έχουν να είναι σε θέση να κατευθύνουν τα τρένα σωστά για να πάνε στον προορισμό τους.
«Υπάρχει ένα άλλο σύστημα το GSM-R, το οποίο έχει αρχίσει να εγκαθίσταται στις αμαξοστοιχίες και στα μηχανοστάσια, ώστε τα τρένα να έχουν επικοινωνία με τον σταθμάρχη και τα τρένα μεταξύ τους. Πιστεύω ότι σε λίγο καιρό θα εγκατασταθεί στα τρένα, ώστε να έχουν άμεση επικοινωνία και οι σταθμάρχες και τα τρένα μεταξύ τους». Σε κάθε περίπτωση η τοποθέτηση των πομπών αυτών δεν θα έχει ολοκληρωθεί πριν από την 1η Απριλίου. Σύμφωνα με τον σταθμάρχη η διαδικασία τοποθέτησής τους δεν είναι τόσο χρονοβόρα.
Καταλήγοντας, ο σταθμάρχης σημείωσε ότι «τα τρένα που πάνε για αεροδρόμιο φεύγουν από στον σταθμό Λαρίσης και πάνε στο σιδηροδρομικό κέντρο Αχαρνών εκεί έχουμε την τηλεδιοίκηση. Όταν το τρένο πάει στην Οινόη εκεί έχουμε αίτηση γραμμής από σταθμάρχη σε σταθμάρχη. Δηλαδή, ο σταθμάρχης ζητά γραμμή ελεύθερη για να πάει η αμαξοστοιχία. Το ίδιο θα γίνει αύριο, που θα ανοίξει και η γραμμή για το Κιάτο».
Αυτό είναι το σύστημα GSMR
Η κάμερα του MEGA μπήκε στο σταθμαρχείο της Λάρισας και έκανε αυτοψία στο σημείο που είναι εγκατεστημένο το σύστημα φωνητικής ραδιοεπικοινωνίας GSMR. Πρόκειται για ένα σύστημα που εδώ και μήνες έχει τοποθετηθεί σε όλους τους σταθμούς και επιτρέπει στους σταθμάρχες να επικοινωνούν μεταξύ τους.
Όπως ακριβώς έκανε και ο 59χρονος σταθμάρχης τη μοιραία νύχτα της τραγωδίας όταν κατάλαβε ότι τα δύο τρένα έχουν συγκρουστεί.
Αυτό το αξιόπιστο ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας, δεν έχει τεθεί σε λειτουργία ολοκληρωτικά. Και αυτό γιατί οι σταθμάρχες μπορούν να επικοινωνούν μόνο μεταξύ τους και όχι με τους μηχανοδηγούς.
Η συσκευή GSMR που έχει εγκατασταθεί στο σταθμαρχείο της Λάρισας δίνει τη δυνατότητά στον σταθμάρχη να επικοινωνεί με τους συνάδελφους του σε ολόκληρη την Ελλάδα. Η ιδία τεχνολογία έχει εγκατασταθεί και στα τρένα, όμως δυστυχώς δεν βρίσκεται σε εφαρμογή. Ο λόγος που δεν έχει συμβεί είναι γιατί δεν έχει τοποθετηθεί σε όλα τα τρένα με αποτέλεσμα να μην έχει ενεργοποιηθεί σε όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Συγκεκριμένα τον Αύγουστο του 2022 τέθηκε σε λειτουργία για τρεις μήνες και μόλις ολοκληρώθηκε τέθηκε σε λειτουργία στα σταθμαρχεία αλλά όχι στα τρένα.
Μάλιστα η κάμερα του MEGA μπήκε και στο εσωτερικό αμαξοστοιχίας που δείχνει ότι το σύστημα έχει εγκατασταθεί αλλά δεν λειτουργεί. Μάλιστα υπάρχουν τρένα στα οποία τοποθετήθηκε αλλά δεν λειτούργησε ποτέ, κάποια εκ των οποίων μάλιστα έχουν αποσυρθεί.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις