Καζάνι που βράζει η Ευρώπη: Εκατομμύρια διαδηλωτές λένε «όχι» στις πολιτικές των κυβερνήσεων τους
Για νέο νέο χάος προετοιμάζονται στην Γαλλία - Σε απεργία εργαζόμενοι στην Γερμανία - Απεργία αύριο και στην Ελλάδα
- Οι πριγκίπισσες της Disney κινδυνεύουν σύμφωνα με ένα νέο σατιρικό επιστημονικό άρθρο
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
Αντιμέτωπες με τις συνέπειες των πολιτικών τους βρίσκονται πολλές χώρες στην Ευρώπη, με την Ελλάδα να συγκαταλέγεται ανάμεσα σε αυτές.
Εκατομμύρια εργαζόμενοι στην Ευρώπη κατεβαίνουν σε απεργίες, διαμαρτυρόμενοι για τους χαμηλούς μισθούς, τις κακές συνθήκες εργασίας, το ασφαλιστικό, το συνταξιοδοτικό, το εκπαιδευτικό, καθώς και για τις κακές υπηρεσίες των δημοσίων εταιρειών, όπως αυτό που συνέβη στην Ελλάδα με την τραγωδία των Τεμπών.
Αυτή την στιγμή σε Γαλλία και Γερμανία σημειώνονται οι μεγαλύτερες κινητοποιήσεις των τελευταίων ετών. Ο χορός των κινητοποιήσεων έχει ξεκινήσει από τις αρχές του χρόνου.
🇫🇷 French security forces again clashed with protesters Saturday as campaigners sought to stop the construction of reservoirs for the agricultural industry in the southwest of the country, AFP correspondents said.
Full story: https://t.co/34Lgw0WlAe pic.twitter.com/Y8aqTSmVF9— AFP News Agency (@AFP) March 25, 2023
Στην Γερμανία
Χάος κυρίως στις υπεραστικές συγκοινωνίες και μεταφορές σε μεγάλο τμήμα της Γερμανίας προκαλεί ήδη από χθες, Κυριακή, το βράδυ η 24ωρη προειδοποιητική απεργία περισσότερων από 350.000 εργαζομένων σε σιδηροδρόμους, αεροδρόμια, λεωφορεία, λιμάνια και αυτοκινητοδρόμους.
Ενόψει του νέου γύρου των διαπραγματεύσεων με τους εργοδότες στο τέλος Απριλίου, το συνδικάτο Ver.di και η Ένωση Εργαζομένων στους Σιδηροδρόμους EVG διεκδικούν μισθολογικές αυξήσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες του πληθωρισμού.
Στην απεργία συμμετέχουν ακόμη οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, αλλά και στους αυτοκινητοδρόμους, όπου πολλά τούνελ θα παραμείνουν σήμερα κλειστά. Σε δέκα από τα δεκαέξι κρατίδια ήρθη χθες η απαγόρευση κυκλοφορίας των φορτηγών, προκειμένου να περιοριστούν τα προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς από την απεργία, ενώ σε πολλές οδικές αρτηρίες της χώρας διαπιστώνονται από νωρίς το πρωί σοβαρά προβλήματα, καθώς οι εργαζόμενοι αναγκάζονται να χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις τους.
Η Ver.di διεκδικεί αυξήσεις αποδοχών ύψους 10,5% ή τουλάχιστον 500 ευρώ μηνιαίως και μεγαλύτερα μπόνους για το προσωπικό των αεροδρομίων που εργάζεται σε νυχτερινές βάρδιες και σε αργίες. «Η απεργία είναι απαραίτητη προκειμένου να ξεκαθαρίσει στους εργοδότες ότι θα επιμείνουμε στις απαιτήσεις μας. Μια ουσιαστική αύξηση αποδοχών αποτελεί θέμα επιβίωσης για πολλές χιλιάδες εργαζομένων», δήλωσε ο επικεφαλής της Ver.di Φρανκ Βέρνεκε.
Η EVG από την άλλη πλευρά, διεκδικεί αυξήσεις ύψους 12% για τους εργαζόμενους στους σιδηροδρόμους. Η DB έχει μέχρι τώρα αντιπροτείνει αυξήσεις σε δύο στάδια, συνολικού ύψους 5% και χαρακτήρισε την κινητοποίηση «εντελώς δυσανάλογη, ανεδαφική και περιττή».
Στην Γαλλία
Διαδηλώσεις και βίαια επεισόδια συγκλονίζουν τη χώρα μετά την υιοθέτηση στις 16 Μαρτίου, χωρίς ψηφοφορία στην Εθνοσυνέλευση, της αμφιλεγόμενης μεταρρύθμισης για την αύξηση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης.
Δύο μήνες μετά την έναρξη της κινητοποίησης κατά του νόμου αυτού, μια νέα ημέρα διαδηλώσεων προγραμματίζεται για αύριο Τρίτη με την κυβέρνηση και τα συνδικάτα να προειδοποιούν για τον κίνδυνο «χάους».
«Πρέπει να υπάρξει κατευνασμός», είπε η πρωθυπουργός Μπορν, και απέρριψε το αίτημα του επικεφαλής του CFDT, του πρώτου συνδικάτου στη Γαλλία, Λοράν Μπερζέ, ν’ ανασταλεί η εφαρμογή της μεταρρύθμισης.
Η μεταρρύθμιση υιοθετήθηκε και θα «ακολουθήσει την πορεία της» μέχρι το Συνταγματικό Συμβούλιο που θα γνωμοδοτήσει, στο τέλος της οποίας ο πρόεδρος της Δημοκρατίας «πρέπει να εκδώσει τον νόμο», όπως προβλέπει το Σύνταγμα, δήλωσε η Μπορν.
Στη Βρετανία
Τον χορό των μεγάλων απεργιών στην Ευρώπη ξεκίνησε η Βρετανία στα τέλη Ιανουαρίου με κινητοποιήσεις κυρίως από νοσηλευτές, σιδηροδρομικούς, οδηγούς λεωφορείων και δασκάλους που ζητούν γενναίες αυξήσεις στις αποδοχές, καθώς φουντώνουν οι αντιδράσεις από το πολύ υψηλό κόστος της ζωής.
Επικεφαλής στις κινητοποιήσεις τέθηκαν εργαζόμενοι της Amazon.co.uk, κάτι που δεν έχει προηγούμενο, ζητώντας μισθολογικές αυξήσεις αλλά και καλύτερες συνθήκες εργασίας. Το προσωπικό είναι δυσαρεστημένο με την αύξηση μισθού κατά 50 πένες (60 λεπτά του ευρώ) ανά ώρα, που ισοδυναμεί με 5% και είναι πολύ κάτω από τον πληθωρισμό.
Η Amazon αποφάσισε την αύξηση μισθών το περασμένο καλοκαίρι.
Οι εργαζόμενοι στις αποθήκες λένε ότι η αύξηση αυτή δεν ανταποκρίνεται στο αυξανόμενο κόστος ζωής. Ζητούν από την εταιρεία να πληρώνει τουλάχιστον 15£ (περίπου 17 ευρώ) την ώρα. Θέλουν επίσης καλύτερες συνθήκες εργασίας.
Οι εργαζόμενοι της Amazon έχουν εκφράσει ανησυχίες κάνοντας λόγο για πολλές ώρες εργασίας, υψηλά ποσοστά τραυματισμών και αδυσώπητο ρυθμό εργασίας, καθώς και για επιθετική, βελτιωμένη τεχνολογία παρακολούθησης των εργαζομένων ακόμη και σε τουαλέτες, αναφέρει το BBC.
Στην Ιταλία
Την ίδια χρονική περίοδο με την Βρετανία, στην Ιταλία πραγματοποιήθηκε απεργία σε βενζινάδικα και εταιρείες διαχείρισης σταθμών ανεφοδιασμού σε υγρά καύσιμα, στο πλαίσιο διαμαρτυρίας κατά μέτρων της κυβέρνησης να αναγράφονται και οι μέσες τιμές για αμόλυβδη και ντίζελ, εκτός από τις τρέχουσες τιμές πώλησης καυσίμων.
Στόχος της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι με την προσπάθεια αυτή είναι να κάνει πιο εμφανείς για τους καταναλωτές αυξήσεις τιμών από τα βενζινάδικα, σε μια περίοδο που η ακρίβεια καλπάζει και εκεί. Τα εργατικά συνδικάτα επικρίνουν την κυβερνητική αυτή εντολή, καθώς οι σταθμοί ανεφοδιασμού που δεν συμμορφώνονται υπόκεινται σε πρόστιμα.
Στην Ελλάδα
Σε 24ωρη απεργία προχωρά το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών για τα προβλήματα που δυσχεραίνουν την εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου των Σταθερών Συγκοινωνιών.
Ως εκ τούτου δεν λειτουργήσουν αύριο Τρίτη 28 Μαρτίου οι γραμμές 2 και 3 του Μετρό.
Στην ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για ελλείψεις σε εξειδικευμένο προσωπικό – σε οδηγούς τεχνίτες σταθμάρχες, ενώ μιλούν για ελλείψεις σε ανταλλακτικά και νέους συρμούς.
Είχαν προηγηθεί οι μεγάλες απεργίες για την τραγωδία των Τεμπών, οι οποίες αποτυπώθηκαν με συγκεντρώσεις σε πολλές πόλε της Ελλάδας, με την μαζικότερη να γίνεται στο Σύνταγμα, όπου φυσικά δεν έλειψαν και οι συγκρούσεις με την Αστυνομία.
Στις 8 και στις 16 Μαρτίου οι δρόμοι στη χώρα μας πλημμύρισαν με διαδηλωτές σε κάθε γωνιά, ακόμα και σε απομακρυσμένα νησιά.
Η οργή για το «έγκλημα» στα Τέμπη δε θα κοπάσει εύκολα.
Η τραγωδία στα Τέμπη έβγαλε στον δρόμο εκατομμύρια ανθρώπους, σε αριθμούς που συγκρίνονται μόνο με το 2011, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Public Issue. Όπως αναφέρει σχεδόν 2,5 εκατ. άνθρωποι, εκτός των μαθητών, πήραν μέρος σε κάποιου είδους διαμαρτυρία για τα Τέμπη ενώ τα συναισθήματα που κυριαρχούν είναι η οργή και η αγανάκτηση.
Στη Πορτογαλία
Αντίστοιχη αγωνιστική διάθεση έχουν και οι εκπαιδευτικοί στην Πορτογαλία, οι οποίοι οργάνωσαν απεργιακές κινητοποιήσεις διάρκειας 18 ημερών, από τις 16 Γενάρη έως τις 8 Φλεβάρη. Βασικά αιτήματα των εκπαιδευτικών ήταν η αύξηση των μισθών τους κατά 120 ευρώ τον μήνα (λίγο πάνω από τον πληθωρισμό), περισσότερα λεφτά για την Παιδεία και αλλαγή του τρόπου διορισμού νέων εκπαιδευτικών.
Η κυβέρνηση προσπάθησε να κάνει κάποιες παραχωρήσεις, που ήταν όμως δευτερεύουσες και δεν έπεισαν τους εκπαιδευτικούς. Οι διαπραγματεύσεις ανάμεσα στα συνδικάτα και την κυβέρνηση συνεχίζονται.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις