Με τον τρίτο σταθμάρχη να παίρνει σειρά συνεχίζονται οι απολογίες των κατηγορούμενων για τη σιδηροδρομική τραγωδία στα Τέμπη. Χθες Δευτέρα απολογήθηκε ο συμβασιούχος σταθμάρχης, ενώ ήδη έχει προφυλακιστεί ο 59χρονος σταθμάρχης.

Στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί ο επιθεωρητής.

Μετά την απολογία του στον ειδικό εφέτη ανακριτή, ο συμβασιούχος σταθμάρχης αφέθηκε ελεύθερος με εγγύηση 10.000 ευρώ και περιοριστικούς όρους.

Οι όροι που του επιβλήθηκαν είναι η εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα δύο φορές τον μήνα και η απαγόρευση εξόδου από τη χώρα.

Τι υποστήριξε

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο συμβασιούχος σταθμάρχης υποστήριξε πως επέστρεφε καθημερινά από την εργασία του με το βραδινό τρένο στις 22:15 ή 22:30 καθώς κατοικεί στον Βόλο.

Επομένως βάσει αυτού του γεγονότος, υποστηρίζει ο συμβασιούχος σταθμάρχης, δεν θα μπορούσε να είναι παρών μέχρι τις 23:00 το βράδυ, όταν έγιναν τα λάθη που με την απουσία των συστημάτων ασφαλείας οδήγησαν στη φονική σύγκρουση των τρένων.

Επιπλέον ισχυρίστηκε πως η εργασία του ήταν 40 ώρες εβδομαδιαίως, είτε 8ωρα επί 5 ημέρες, είτε 6 ώρες και 40 λεπτά επί 6 ημέρες, άρα δεν υπήρχε δυνατότητα να παραμένει στο σταθμαρχείο μετά τις 22:00 το βράδυ που σχολούσε.

Ακόμη, υποστήριξε ότι η εργασία του ήταν πάντοτε επικουρική, επομένως εκτελούσε πάντοτε εντολές από τον εκάστοτε εμπειρότερο συνάδελφο με τον οποίο ήταν σε κάθε βάρδια.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega και του Live News και κατόπιν επικοινωνίας με εργατολόγο, ο ισχυρισμός του συμβασιούχου σταθμάρχη περί υπερωριών είναι άκυρος.

Ειδικότερα, ο εν λόγω σταθμάρχης που είναι συμβασιούχος σημαίνει πως εργάζεται με μπλοκάκι, επομένως στη σύμβασή του δεν περιλαμβάνεται συγκεκριμένο ωράριο, άρα μπορεί να του ζητηθεί να δουλέψει όσες ώρες χρειαστεί, είτε 8, είτε 9, είτε 10.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο σταθμάρχης φέρεται να είχε κάνει μία προφορική συμφωνία με τον επιθεωρητή ότι θα εργαζόταν 5 ημέρες την εβδομάδα, από 8 ώρες.

Γιατί κατέθεσαν δύο ακόμη συμβασιούχοι σταθμάρχες – Ποιοι άλλοι μπαίνουν στο «κάδρο»

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής κάλεσε άλλους δύο συμβασιούχους σταθμάρχες να καταθέσουν, καθώς επιχειρεί να αποκτήσει την πλήρη εικόνα για το πώς γινόταν στην πράξη η οργάνωση των βαρδιών.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, στο «κάδρο» των ευθυνών μπαίνουν ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και εργολάβοι αφού ο ειδικός εφέτης ανακριτής ερευνά πώς λειτουργούσε συνολικά ο ελληνικός σιδηρόδρομος.

Τι θα υποστηρίξει ο τρίτος σταθμάρχης

Ο τρίτος σταθμάρχης θα κληθεί να δώσει απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα, μεταξύ αυτών και για τις βάρδιες που σβήστηκαν με μπλάνκο για να διορθωθούν.

Αυτός αναμένεται να υποστηρίξει ότι το δυστύχημα έγινε στις 23:05 και εκείνος έτσι κι αλλιώς 23:00 έπρεπε να έχει φύγει.

Με πολυσέλιδο υπόμνημα θα παρουσιαστεί ο επιθεωρητής – Τι λέει ο δικηγόρος του

Στις 30 Μαρτίου θα απολογηθεί και ο επιθεωρητής κυκλοφορίας, ο οποίος αναμένεται να καταθέσει υπόμνημα 80 σελίδων.

Σύμφωνα με τον δικηγόρο του, Γιάννη Γλύκα, ο οποίος μίλησε στο MEGA, αφενός ο επιθεωρητής δεν φέρει ευθύνη για την εκπαίδευση των σταθμαρχών, αφετέρου εκείνος προτείνει τις βάρδιες που στη συνέχεια εγκρίνουν ανώτεροί του.

Αναφερόμενος στις βάρδιες, ο κ. Γλύκας τόνισε: «Σε σχέση με τις βάρδιες, ο προϊστάμενος επιθεώρησης τις προτείνει και εγκρίνονται από τη διεύθυνση κυκλοφορίας. Η πρόταση είναι από τον προϊστάμενο επιθεώρησης και πάνω από εκείνον υπάρχουν άλλοι που εγκριθούν τη διαδικασία και έχουν ειδικό καθήκον την έκδοση και τροποποίηση του προγράμματος».

Ο κ. Γλύκας σημείωσε ότι τις ώρες 22.00 με 23.00 στη βάρδια υπάρχουν τρία άτομα. «Δεν ήξερε ότι έφυγαν στο 8ωρο αντί για 9ωρο και δεν θα επέτρεπε κάτι τέτοιο».


Σύμφωνα με πληροφορίες, ο επιθεωρητής αναμένεται να βάλει στο «κάδρο» των ευθυνών και τον Γιώργο Ζήνδρο καθώς όπως λέει αυτός ήταν ο βασικός εκπαιδευτής του προφυλακισμένου σταθμάρχη.

Κάτι πάντως που ο ίδιος διαψεύδει κατηγορηματικά με νέες δηλώσεις του στο MEGA.

«Πάνε να μπλέξουν και μένα. Αυτός λέει ότι βασικός εκπαιδευτής του ήμουν εγώ. Μακάρι να ήμουν εγώ. Ούτε μια μέρα δεν τον εκπαίδευσα από τους τρεις μήνες», δήλωσε ο κ. Ζήνδρος.

Στη μια και μοναδική φορά που συνάντησε τον μοιραίο σταθμάρχη κατά την εκπαίδευση του, ο Γιώργος Ζήνδρος τον περιέγραψε ως άπειρο και με επιφανειακές γνώσεις.

«Δεν τον εκπαίδευσα καθόλου εγώ. Δεν πέρασε από τα χέρια μου, από άλλους πέρασε. Τον έστειλε στο Λιτόχωρο. Τι να μάθει στο Λιτόχωρο; Τον έστειλε στην Καλαμπάκα, τι να πάρει; Δεν έχει πίνακα. Η μαθητεία τους έπρεπε να επικεντρωθεί στο Παλαιοφάρσαλο και στη Λάρισα» συμπλήρωσε ο ίδιος.