EE: Επιτέλους συμφωνία για τα αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών άνθρακα
Το μέτρο έρχεται με καθυστέρηση τριών εβδομάδων λόγω αντιρρήσεων της Γερμανίας, η οποία τελικά πέτυχε να εξαιρεθούν τα οχήματα εσωτερικής καύσης που καίνε συνθετικά καύσιμα.
Οι υπουργοί ενέργειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναμένεται να δώσουν την Τρίτη την τελική έγκριση στη νομοθεσία για μηδενισμό των εκπομπών άνθρακα στα νέα αυτοκίνητα από το 2035.
Η ψηφοφορία έρχεται με καθυστέρηση δύο εβδομάδων λόγω ενστάσεων που πρόβαλε η Γερμανία, η οποία πέτυχε τελικά να εξαιρεθούν από το μέτρο τα λεγόμενα συνθετικά καύσιμα.
Ο νόμος προβλέπει ότι οι εκπομπές των νέων οχημάτων θα πρέπει να μειωθούν έως το 2030 κατά 55%, σε σχέση με τα επίπεδα του 2021, ενώ από το 2035 θα πρέπει να είναι μηδενικές.
Στην αρχική του μορφή το νομοσχέδιο θα καθιστούσε πρακτικά αδύνατη την πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, όμως οι πιέσεις της Γερμανίας τελικά τους έδωσαν παράταση ζωής.
Συμβατικά οχήματα θα συνεχίσουν να πωλούνται και μετά το 2035 με την προϋπόθεση ότι χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα, τα οποία παράγονται από υδρογόνο και διοξείδιο του άνθρακα από βιομηχανικές εκπομπές. Θεωρούνται καύσιμα μηδενικού άνθρακα επειδή το CO2 που εκπέμπεται από την καύση τους αντισταθμίζεται από το CO2 που χρησιμοποιείται για την παραγωγή τους.
Στην ψηφοφορία της Τρίτης, αναφέρει το Reuters επικαλούμενοι ευρωπαίους αξιωματούχους, η πλειοψηφία των χωρών-μελών θα εγκρίνει το μέτρο. Η Ιταλία και η Πολωνία αναμένεται να το καταψηφίσουν, ενώ η Ρουμανία και η Βουλγαρία πιθανότατα θα απόσχουν.
Οι μεταφορές αντιστοιχούν σχεδόν στο ένα τέταρτο των συνολικών εκπομπών άνθρακα της ΕΕ και ο περιορισμός των εκπομπών στα αυτοκίνητα είναι απαραίτητη για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ένωσης.
Δεδομένου ότι η μέση διάρκεια ζωής των νέων αυτοκινήτων είναι περίπου 15 χρόνια, οι πωλήσεις οχημάτων που εκπέμπουν CO2 πρέπει να σταματήσει το 2035 ώστε να επιτευχθεί ο στόχος για μηδενισμό του συνόλου των εκπομπών το 2050.
Η Porsche και η Mazda υποστήριξαν την εξαίρεση για τα συνθετικά καύσιμα, τα οποία πάντως δεν παράγονται σήμερα σε μεγάλη κλίμακα. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η Ford ποντάρουν στα ηλεκτροκίνητα και ζήτησαν από την ΕΕ να μην υπαναχωρήσουν από τον στόχο του 2035.
Στη συνάντηση της Τρίτης δεν αποκλείεται να βρεθούν στο τραπέζι και οι διαφωνίες για το εάν η πυρηνική ενέργεια πρέπει να προσμετράται στους στόχους για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ένα δίλημμα που απειλεί να καθυστερήσει τη νέα πολιτική της ΕΕ για τις ΑΠΕ.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ