Lamborghini Revuelto: Με plug-in υβριδική ισχύ 1.001 ίππων
Η ιταλική φίρμα αποκαλύπτει τη διάδοχο της Aventador, Revuelto με plug-in υβριδικό σύνολο αποτελούμενο από ένα σχεδιασμένο εξαρχής V12 και τρία ηλεκτρικά μοτέρ
- Μιας διαγραφής… μύρια έπονται για τη Ν.Δ.- Νέες εσωκομματικές συνθήκες και «εν κρυπτώ» υπουργοί
- Τι βλέπει η ΕΛ.ΑΣ. για τη γιάφκα στο Παγκράτι – Τα εκρηκτικά ήταν έτοιμα προς χρήση
- Την άρση ασυλίας Καλλιάνου εισηγείται η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής
- Οι καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων κατά τη διάρκεια της Black Friday
Η διάρκεια ζωής της Aventador έφτασε τα 11 χρόνια αποτελώντας μια ιδιαιτέρως δημοφιλή πρόταση της Lamborghini. Πλέον η «βασιλεία» της έφτασε στο τέλος της, αφήνοντας χώρο για τη διάδοχο η οποία αποτελεί και το πρώτο ευρείας παραγωγής plug-in υβριδικό supercar της Lamborghini.
O λόγος για την Revuelto η οποία, όπως όλα τα κορυφαία supercars των Ιταλών από καταβολής Miura, πριν 57 χρόνια, δεν εγκαταλείπει την V12 ισχύ, απλώς φροντίζει να προσθέσει κάτι παραπάνω όπως ισχύει άλλωστε για όλες τις πτυχές του νέου supercar που φιλοδοξεί να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της Lamborghini που φέτος συμπληρώνει τα 60 της χρόνια.
Αναμενόμενα, επίκεντρο του νέου μοντέλου αποτελεί το plug-in υβριδικό σύνολο το οποίο αποτελείται από ένα νέο V12 με απόδοση 825 ίππους και 725 Nm ροπής με όριο στροφών ανά λεπτό στις 9.500, μεγέθη που τον καθιστούν τον ισχυρότερο V12 στην ιστορία της Lamborghini και τρία ηλεκτρικά μοτέρ. Τα τελευταία ακολουθούν τη διάταξη δύο στον μπροστινό και ένα στον πίσω, ενώ το σύνολο συμπληρώνει μια μικρή μπαταρία μόλις 3,8 kWh που τοποθετείται εκεί που παραδοσιακά θα βρισκόταν το τούνελ μετάδοσης. Η κίνηση μεταδίδεται και στους τέσσερις τροχούς με τους μπροστινούς να κινούνται αποκλειστικά με την συνδρομή των δύο ηλεκτροκινητήρων και τους πίσω από τον V12 κινητήρα.
Προκειμένου να επιτευχθεί η ιδανική διάταξη, οι μηχανικοί της Lamborghini επανασχεδίασαν από λευκό χαρτί τον V12 κινητήρα, περιστρέφοντας τον κατά 180 μοίρες ούτως ώστε να βρεθεί χώρος για την τοποθέτηση του εξίσου πλήρως ανασχεδιασμένου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη των οκτώ σχέσεων που φιλοξενείται πλέον πίσω από τον κινητήρα. Να σημειωθεί ότι οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται μέσω paddles πίσω από το τιμόνι, ενώ ο οδηγός ή «πιλότος» όπως αρέσκεται να τον αποκαλεί Lamborghini μπορεί πλέον να κατεβάσει πολλές σχέσεις διαδοχικά, πατώντας συνεχόμενα το αριστερό paddle.
Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, οι 1.001 ίπποι, εξασφαλίζουν στο ιταλικό supercar τη δυνατότητα να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 2,5 δευτερόλεπτα ενώ η μέγιστη ταχύτητά του διαμορφώνεται σε 350 χλμ./ώρα.
Φυσικά η Revuelto δεν έχει να κάνει μόνο με τα απόλυτα μεγέθη ισχύος αλλά, και με την οδηγική ευχαρίστηση. Η κατανομή του βάρους είναι 44% μπροστά και 56% πίσω ενώ το νέο supercar διαθέτει ενισχυμένες αντιστρεπτικές δοκούς σε σχέση με την Aventador Ultimae καθώς και διαφορετικού λόγου σύστημα διεύθυνσης (ο λόγος έχει μειωθεί κατά 10%) το οποίο υπόσχεται μεγαλύτερη αμεσότητα. Στις προδιαγραφές της Revuelto συγκαταλέγεται ως standard και σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Αναβαθμισμένο είναι και το σύστημα πέδησης προκειμένου να αντεπεξέλθει στην επιπλέον ισχύ και πλέον αποτελείται από δεκαπίστονες δαγκάνες στον μπροστινό άξονα και τετραπίστονες στον πίσω σε συνδυασμό με ακόμα μεγαλύτερα δισκόφρενα και ένα ανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης των φρένων.
Ως απόρροια των ακόμα πιο αιχμηρών σχεδιαστικών χαρακτηριστικών της σχεδίασης και των ενεργών αεροδυναμικών βοηθημάτων, η Revuelto υπόσχεται αυξημένη παραγωγή κάθετης δύναμης κατά 66% σε σχέση με την Aventador Ultimae αλλά και κατά 61% υψηλότερη αεροδυναμική απόδοση με την συνδρομή της ηλεκτρονικά ελεγχόμενης πίσω πτέρυγας αλλά και την ημι-ενεργή ανάρτηση από διπλά ψαλίδια.
Σε όρους εξοικονόμησης ενέργειας και εκπομπών ρύπων, η Revuelto διαθέτει κατά 30% βελτιωμένα μεγέθη σε σχέση με την Aventador Ultimae ενώ προσφέρει και μια μικρή ηλεκτρική αυτονομία περίπου 10 χλμ. χάρη στην μπαταρία, η φόρτιση της οποίας απαιτεί περίπου μισή ώρα σε πρίζα ή περίπου έξι λεπτά οδήγησης μιας και φορτίζει επίσης από τον V12 κινητήρα.
Σε ό,τι αφορά τις σχεδιαστικές προδιαγραφές της νέας Lamborghini, αν και αποτελεί μια απολύτως αναγνωρίσιμη εκπρόσωπο του είδους της, στις λεπτομέρειες και στην αφθονία του μοτίβου «Υ» σε διάφορα μέρη και τμήματα του θα αναγνωρίσει κανείς τις γωνιώδεις επιρροές της Sian αλλά και την αύρα της Countach όπως μαρτυρά το έντονα ανάγλυφα καπό. Εκτός από τα μπροστινά φώτα σε μοτίβο “Y” την ίδια λογική ακολουθούν και τα πίσω ενώ στους νεολογισμούς συγκαταλέγονται οι χαώδεις πλευρικοί αεραγωγοί πίσω από τους μπροστινούς τροχούς σχεδιασμένοι προκειμένου να συμβάλλουν στην διατήρηση της δυναμικής ευστάθειας κρατώντας «καρφωμένο» το supercar στην άσφαλτο. Πιο πίσω διακρίνονται οι εισαγωγές αέρα οι οποίες αναλαμβάνουν να τροφοδοτούν με αέρα τον τοποθετημένο κεντρικά θηριώδη V12.
Στο πίσω τμήμα διακρίνονται οι εξαγωνικές απολήξεις της εξάτμισης που τοποθετούνται ψηλά, αφήνοντας χώρο για τον εξίσου επιβλητικό αεροδυναμικό διαχύτη ο οποίος συνεργάζεται με μια ενεργή αεροδυναμική πτέρυγα. Το παζλ συμπληρώνουν τα ελαστικά Potenza Sport της Bridgestone σε διαστάσεις 20/21 ή 21/22 ιντσών, ειδικά σχεδιασμένα για την περίσταση της Revuelto.
Όπως εύκολα υποθέτει κανείς η Revuelto αξιοποιεί ένα monocoque πλαίσιο κατασκευασμένο από ανθρακόνημα ενώ από το ίδιο υλικό κατασκευάζεται και το αμάξωμα. Σύμφωνα με τις συστάσεις των Ιταλών, χάρη στην κατασκευή τους, πλαίσιο και αμάξωμα είναι κατά 10% ελαφρύτερα σε σχέση με της Aventador ενώ αυξάνουν και την στρεπτική ακαμψία κατά 25%.
Σημαντικές εξελίξεις έχουν συντελεστεί και στον σχεδιασμό του εσωτερικού το οποίο δείχνει να υπερβαίνει τον προηγούμενο ισχυρισμό της ιταλικής φίρμας ότι ένα αυτοκίνητο δεν χρειάζεται πολλαπλές οθόνες, μιας και η Revuelto διαθέτει τρεις, μια 12,3 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, μια κάθετου προσανατολισμού 8,4 ιντσών για το infotainment και μια ακόμα 9,1 ιντσών για τον συνοδηγό. Σε μια προσπάθεια να μειώσει συνολικά τον αντίκτυπο στο περιβάλλον η Lamborghini έχει αντικαταστήσει το φυσικό δέρμα στις επενδύσεις με ύφανση Corsa Tex η οποία κατασκευάζεται από ανακυκλωμένα πολυεστέρα.
Το τιμόνι έλκει την καταγωγή του από τον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού συγκεντρώνοντας τέσσερις επιλογείς μέσω των οποίων ο οδηγός μπορεί να επιλέξει τα προγράμματα οδήγησης και ρυθμίσεις για την ανάρτηση. Τα πρώτα έχουν εμπλουτιστεί με τρείς νέες επιλογές (Recharge, Hybrid και Performance) ως απόρροια του plug-in υβριδικού χαρακτήρα του συγκεκριμένου μοντέλου. Με την επιλογή του Recharge o οδηγός μπορεί να επαναφορτίσει την μπαταρία εν κινήσει, με την Hybrid οι κινητήρες λειτουργούν συνδυαστικά ενώ το ίδιο ισχύει και για την Performance με τη διαφορά, ότι αξιοποιείται το μέγιστο της δυναμικής τους ενώ αλλάζουν και οι ρυθμίσεις του συστήματος διαχείρισης ροπής προς όφελος μιας πιο σπορ κατανομής της ισχύος.
Εκτός από τα παραπάνω νέα προγράμματα το παρών δίνουν οι ρυθμίσεις, Citta, Strada Sport και Corsa καθώς και ο διακόπτης launch control που τοποθετείται στο κέντρο του ενός από τους δύο επιλογείς.
Φυσικά στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, θα ακολουθήσουν και πιο σκληροπυρηνικές εκδόσεις σχεδιασμένες για κίνηση σε πίστα και θα έχει ενδιαφέρον να δούμε κατά πόσο η Lamborghini θα επιδιώξει ακόμα υψηλότερη ισχύ.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις