Renault 5: Αντίστροφη μέτρηση για την ηλεκτρική επαναφορά ενός διασκεδαστικού supermini
H γαλλική φίρμα ξεκινά την αντίστροφη μέτρηση για την άφιξη του Renault 5 στις αρχές του 2024, δίνοντας στη δημοσιότητα τα πρώτα στοιχεία για την έκδοση παραγωγής
- Γιατί η Βραζιλία έχει μεγάλη οικονομία αλλά απαίσιες αγορές
- «Είναι άρρωστος και διεστραμμένος, όσα μου έκανε δεν τα είχα διανοηθεί» - Σοκάρει η 35χρονη για τον αστυνομικό
- «Πιο κοντά από ποτέ» βρίσκεται μια συμφωνία για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, σύμφωνα με την Χαμάς
- Διαρρήκτες «άδειαζαν» το εργαστήριο του γλύπτη Γεώργιου Λάππα στη Νέα Ιωνία
H Renault πρωτοανακοίνωσε την πρόθεσή της να επαναφέρει στο σήμερα το εμβληματικό Renault 5 ως ένα αμιγώς ηλεκτρικό supermini, τον Ιανουάριο του 2021. Πλέον η επαναφορά του αριθμού 5 στην γκάμα των Γάλλων βρίσκεται στην τελική ευθεία καθώς πρόκειται να οδηγηθεί στην παραγωγή από τις αρχές του 2024, με τη Renault να μοιράζεται τα πρώτα στοιχεία και τεχνικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου.
Σύμφωνα με αυτά, αφετηρία για το νέο, αμιγώς ηλεκτρικό Renault 5 θα αποτελέσει η αρχιτεκτονική CMF-B EV, με το supermini να «δανείζεται» έως και το 70% των τεχνολογικών του χαρακτηριστικών και εξαρτημάτων από τα Clio και Captur που βασίζονται στην ίδια αρχιτεκτονική.
Η αξιοποίηση ήδη υφιστάμενων τεχνολογιών θα συμβάλλει στην εξοικονόμηση πόρων, μειώνοντας το κόστος παραγωγής του Renault 5 σε σχέση με του φυσικού προκατόχου του, Ζoe, έως και κατά 30% σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της γαλλικής φίρμας.
Μια εξίσου βασική διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο ηλεκτρικό supermini της Renault θα αφορά την τεχνολογία όσο και τη διάταξη της μπαταρίας. Σύμφωνα με τις συστάσεις της Renault το 5 θα κρύβει στην αθέατη πλευρά του τέσσερις μεγάλες κυψέλες, διατεταγμένες σε μονό επίπεδο, έναντι 12 μικρότερων στο Zoe.
Η συγκεκριμένη διάταξη όσο και η πρόοδος στην τεχνολογία των μπαταριών αναμένεται, αφενός, να μειώσει το συνολικό τους βάρος κατά 15 κιλά, εξασφαλίζοντας παράλληλα υψηλότερη ενεργειακή απόδοση αλλά και να συμβάλουν σε υψηλότερη στρεπτική ακαμψία, χάρη και στις υπόλοιπες προδιαγραφές του σχεδιασμού του πλαισίου. Επιπλέον η τοποθέτηση των μπαταριών στο δάπεδο αναμένεται να συμβάλει και στην άνεση λειτουργώντας ηχομονωτικά και ως μέσο απομόνωσης των μηχανικών και άλλων θορύβων από το εξωτερικό περιβάλλον.
Μιλώντας για άνεση, παρά την κατηγορία όπου ανήκει το Renault 5, η γαλλική φίρμα σκοπεύει να το εφοδιάσει με μια ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων για τον πίσω άξονα, διάταξη που θα παίξει το δικό της ρόλο στην προσφερόμενη άνεση αλλά και στην μετέπειτα, σπορ μετεξέλιξη του Renault 5, δια χειρός Alpine, μια έκδοση η οποία έχει ήδη ανακοινωθεί.
Στην αθλητικότητα της συγκεκριμένης έκδοσης θα συμβάλει αναμφισβήτητα και το χαμηλό κέντρο βάρους που εξασφαλίζει η διάταξη των μπαταριών ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι η Renault υποστηρίζει και επιβεβαιώνουν κατά κάποιο τρόπο τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά ότι θα πρόκειται για μια ιδιαιτέρως δυναμική και οδηγοκεντρική προσέγγιση, ανεξαρτήτως εκδόσεων
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις