Τέλος για τον μεγαλύτερο «εφιάλτη» των οδηγών στη Γαλλία – Τι αλλάζει στους δρόμους
Τι ήταν το σύστημα και γιατί απέτυχε
- Κίνα: Αυτοκίνητο έπεσε επάνω σε πλήθος έξω από δημοτικό σχολείο – Τουλάχιστον 10 τραυματίες
- Θα «σπάσει» η Ελλάδα το καλούπι του δεξιού λαϊκισμού στην ΕΕ;
- Η υπερθέρμανση του πλανήτη κοστίζει ζωές - Για πρώτη φορά επιστήμονες υπολογίζουν τους θανάτους
- Το ΠΑΣΟΚ πολιορκεί το κέντρο που «χάνει» η ΝΔ και τη βαφτίζει «γαλάζιο ΣΥΡΙΖΑ»
Σε μερική απόσυρση ενός συστήματος ραντάρ, το οποίο είχε ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, προχώρησε η Γαλλία, προκαλώντας με τον τρόπο αυτόν την ανακούφιση δεκάδων χιλιάδων οδηγών της.
Πρόκειται για ραντάρ ελέγχου ταχύτητας, τα οποία ξεκίνησαν να χρησιμοποιούνται στους γαλλικούς δρόμους πριν από μία περίπου δεκαετία και είχαν τοποθετηθεί σε δρόμους όπου παρουσίαζαν υψηλή συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων.
Πώς λειτουργούσαν τα ραντάρ αυτά
Αυτά τα ραντάρ έχουν τη δυνατότητα να μετρούν την μέση ωριαία ταχύτητα κίνησης που αναπτύσσει ένα όχημα για μια απόσταση πολλών χιλιομέτρων καθώς συλλέγουν δεδομένα μεταξύ δύο σταθερών σημείων.
Η απόφαση για την απόσυρση των ραντάρ έρχεται από την γαλλική αρχή οδικής ασφάλειας Sécurité Routière, η οποία έχει τοποθετήσει στου δρόμους της χώρας περίπου 4.300 συστήματα ελέγχου ταχύτητας των οδηγών. Από αυτά κοντά στα 100 είναι κάμερες ελέγχου μέσης ωριαίας ταχύτητας.
Το σύστημα απέτυχε…
Αν και στην θεωρία ένα τέτοιο σύστημα θα έπρεπε να είναι πιο αποδοτικό από τα ραντάρ που μετρούν στιγμιαία την ταχύτητα ενός οχήματος, αλλά και πιο «δίκαιο», οι γαλλικές αρχές αναφέρουν ότι έπειτα από μία 10ετία χρήσης αποδείχθηκε τελικά αναποτελεσματικό.
Ο λόγος βρίσκεται στην πολυπλοκότητα του συστήματος αλλά και στα υψηλά έξοδα συντήρησης που παρουσιάζει σε σχέση με τις κάμερες-ραντάρ που μετρούν στιγμιαία την ταχύτητα ενός αυτοκινήτου, ενώ σύμφωνα και με τον γαλλικό τύπο μεγάλες ήταν και οι καθυστερήσεις στην παράδοση του προστίμου στους οδηγούς που παρανομούσαν.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα του παραπάνω είναι η περίπτωση μιας οδηγού που έλαβε μαζικά δεκάδες πρόστιμα για υπερβολική ταχύτητα, πρόστιμα που αφορούσαν συνολικά μια περίοδο δέκα μηνών.
Η αναβάθμιση των εν λόγω συστημάτων που χρησιμοποιούνται ήδη δέκα χρόνια είναι ένας ακόμη λόγος που οδηγεί τους Γάλλους στην απόσυρσή τους αφού κάτι τέτοιο θα ανέβαζε το συνολικό κόστος χρήσης τους σε ακόμη υψηλότερα επίπεδα, τη στιγμή που δεν είναι το ίδιο «αποτελεσματικά» στην… δημιουργία τζίρου.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις