Τα «χαζά» τηλέφωνα αυξάνονται – Η γενιά Z προσπαθεί να περιορίσει τον χρόνο στην οθόνη
Τα χαζά τηλέφωνα μπορεί να βγήκαν από τη μόδα σε παγκόσμια κλίμακα, αλλά οι νεότεροι αλλάζουν την ιστορία.
- «Πνιγμός στα 30.000 πόδια» - Αεροπλάνο άρχισε να πλημμυρίζει εν ώρα πτήσης [Βίντεο]
- Μπακογιάννη: Η Σακελλαροπούλου θα μπορούσε να προταθεί για την Προεδρία της Δημοκρατίας
- Εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο του Σικάγο έπαιξαν ξύλο με... τις πινακίδες «προσοχή βρεγμένο δάπεδο»
- «Πρέπει να κάνουν δήλωση ότι σέβονται το πολίτευμα» - Οι όροι για να πάρουν την ιθαγένεια οι Γλύξμπουργκ
Εταιρείες όπως η HMD Global, η κατασκευάστρια εταιρεία της Nokia κινητών τηλεφώνων, συνεχίζουν να πωλούν εκατομμύρια κινητές συσκευές παρόμοιες με εκείνες που χρησιμοποιούνταν στις αρχές της δεκαετίας του 2000.
Αυτό περιλαμβάνει τις συσκευές που είναι γνωστές ως «feature phones» – παραδοσιακά τηλέφωνα με αναδιπλούμενη ή συρόμενη οθόνη που διαθέτουν πρόσθετα χαρακτηριστικά, όπως GPS ή hotspot.
«Νομίζω ότι μπορείτε να το δείτε σε ορισμένους εκπροσώπους της γενιάς Z – έχουν κουραστεί από τις οθόνες», δήλωσε ο Jose Briones, υποστηρικτής των χαζών τηλεφώνων και συντονιστής του γκρουπ στο reddit, με το όνμα «r/dumbphones».
«Δεν ξέρουν τι συμβαίνει με την ψυχική τους υγεία και προσπαθούν να κάνουν περικοπές, να αλλάξουν συνήθειες».
Το κλασικό «πορτάκι» του Ericsson
Στις ΗΠΑ, οι πωλήσεις των feature flip phones αυξήθηκαν το 2022 για την HMD Global, με δεκάδες χιλιάδες πωλήσεις κάθε μήνα. Την ίδια στιγμή, οι παγκόσμιες πωλήσεις χαρακτηριστικών τηλεφώνων, δηλαδή smart, έξυπνων τηλεφώνων της ίδιας εταιρίας ήταν μειωμένες, σύμφωνα με την εταιρεία.
Το 2022, σχεδόν το 80% των πωλήσεων feature phone το 2022 προήλθε από τη Μέση Ανατολή, την Αφρική και την Ινδία, σύμφωνα με την Counterpoint Research. Αλλά ορισμένοι βλέπουν ότι ο αριθμός αυτός μετατοπίζεται, καθώς ένα ενδεχόμενο των νέων στις ΗΠΑ επιστρέφει σε χαζά ή μινιμαλιστικά τηλέφωνα.
«Στη Βόρεια Αμερική, η αγορά για τα χαζά τηλέφωνα είναι σχεδόν ισοπεδωμένη» δήλωσε ο Moorhead. «Αλλά θα μπορούσα να τη δω να αυξάνεται έως και 5% τα επόμενα πέντε χρόνια, αν μη τι άλλο, με βάση τις ανησυχίες για τη δημόσια υγεία που υπάρχουν».
Μιλάμε για παγκόσμια τάση, δηλαδή;
Εταιρείες όπως η Punkt και η Light ανταποκρίνονται στην τάση αυτή, πουλώντας συσκευές που απευθύνονται σε όσους επιθυμούν να περνούν λιγότερο χρόνο στα τηλέφωνα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Στο YouTube, θα βρείτε μια πληθώρα από influencers που διαφημίζουν αυτά τα τηλέφωνα.
«Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε με το τηλέφωνο Light δεν είναι να δημιουργήσουμε ένα χαζό τηλέφωνο, αλλά να δημιουργήσουμε ένα πιο σκόπιμο τηλέφωνο – ένα premium, minimal τηλέφωνο – το οποίο δεν είναι εγγενώς αντι-τεχνολογικό», δήλωσε ο Joe Hollier, συνιδρυτής της Light.
«Αλλά έχει να κάνει με τη συνειδητή επιλογή του πώς και πότε να χρησιμοποιώ ποιες πτυχές της τεχνολογίας που προσθέτουν στην ποιότητα της ζωής μου».
Καλά νέα ακούγονται αυτά.
Δείτε το βίντεο
*Με στοιχεία από cnbc.com
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις