Ατοπική δερματίτιδα: Επιβαρύνει σημαντικά την ποιότητα ζωής
Εκστρατεία ενημέρωσης για έγκαιρη επίσκεψη στον δερματολόγο όσων πάσχουν από ατοπική δερματίτιδα «SKIP AD - Κάνε SKIP το βάρος της Ατοπικής Δερματίτιδας»
- Έτσι θα λήξει το θρίλερ με τον θάνατο του Παναγιωτάκη - «Θα ανάψει το φως για ό,τι έχει συμβεί»
- Νεκρός γνωστός YouTuber – Έσβησε στην άσφαλτο
- «Στεγνώνει» η Αράχωβα - Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης λόγω λειψυδρίας
- Διεθνής κατακραυγή για την απόφαση του Ιράκ να μειώσει την «ηλικία γάμου» για τα κορίτσια στα 9 έτη
Μειωμένη κοινωνικότητα, προβλήματα στον ύπνο, αλλά και στο σχολείο και τη δουλειά λόγω μείωσης της συγκέντρωσης, προκαλεί η ατοπική δερματίτιδα, εξαιτίας των συμπτωμάτων της που επιβαρύνουν σημαντικά την ποιότητα ζωής των πασχόντων.
Η ατοπική δερματίτιδα είναι μία χρόνια δερματοπάθεια που προσβάλλει περίπου το 20% των παιδιών και το 5 – 10% των ενηλίκων.
Συνήθως, εμφανίζεται ήδη από τη βρεφική ηλικία και για το 30% των ασθενών παραμένει και στην ενήλικη ζωή, αν και μπορεί να εμφανιστεί για πρώτη φορά και κατά την ενήλικη ζωή ή και στην τρίτη ηλικία.
Η σημαντικότερη διαταραχή που προκαλεί, είναι η φλεγμονή, η οποία οδηγεί σε ερυθρότητα του δέρματος με πολλαπλές φυσαλίδες και έντονο κνησμό. Στις περιοχές της βλάβης, το δέρμα γίνεται πιο παχύ.
Παρότι πρόκειται για μια πολύπλοκη πάθηση που ταλαιπωρεί περίπου 230 εκατομμύρια ανθρώπους σε ολόκληρο τον κόσμο, ο δερματολόγος μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά στη ρύθμισή της, ανάλογα με το βαθμό βαρύτητας της κάθε περίπτωσης.
Με αφορμή τη δραστική μείωση της ποιότητας ζωής η βιοφαρμακευτική AbbVie ανέλαβε πρωτοβουλία ενημέρωσης και ενεργοποίησης των ατόμων που ζουν με ατοπική δερματίτιδα, μέσω της εκστρατείας «SKIP AD – Κάνε SKIP το βάρος της Ατοπικής Δερματίτιδας», η οποία ξεκίνησε στις 29 Μαρτίου 2023.
Στο πλαίσιο της εκστρατείας, εντάσσεται και η έναρξη λειτουργίας της ιστοσελίδας www.skipad.gr, που στόχο έχει να ενημερώσει, να ενδυναμώσει και να ενεργοποιήσει τους ασθενείς με ατοπική δερματίτιδα ώστε να επισκεφθούν τον εξειδικευμένο γιατρό, δηλαδή τον δερματολόγο, για έγκαιρη διάγνωση και σχεδιασμό της εξατομικευμένης θεραπείας που αφορά τον κάθε ασθενή, ώστε να συμβάλλει (η θεραπεία) στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών.
Στην έναρξη της εκστρατείας και της σχετικής ιστοσελίδας www.skipad.gr αναφέρθηκαν κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, ειδικοί Δερματολόγοι-Αφροδισιολόγοι όπως ο επ. καθ. Δερματολογίας ΑΠΘ από την Α΄ Πανεπιστημιακή Δερματολογική Κλινική στο Νοσοκομείο Αφροδισίων και Δερματικών Νόσων Θεσσαλονίκης Ευστράτιος Βακιρλής, ο επ. καθ. Δερματολογίας της Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ, στο νοσοκομείο «Ανδρέας Συγγρός» Σταμάτης Γρηγορίου, εκ μέρους του προέδρου της Ελληνικής Δερματολογικής και Αφροδισιολογικής Εταιρείας (ΕΔΑΕ) Ιωάννη Μπάρκη συμμετείχε ο γενικός γραμματέας της ΕΔΑΕ, ακαδημαϊκός Υπότροφος Ιατρικής ΕΚΠΑ Δημήτριος Σγούρος, ενώ την πλευρά των ασθενών εκπροσώπησε ο Πρόεδρος Συλλόγου Ασθενών «Επιδέρμια» Ρένος Βαμβακούσης. Εκ μέρους της AbbVie, ο υπεύθυνος Επικοινωνίας και Διαλόγου με τους Συλλόγους Ασθενών για την ανοσολογία Γιώργος Παπαγεωργίου, εξήγησε τη σημασία της ενημέρωσης των ασθενών και τη δέσμευση της AbbVie να αναγνωρίζει σημαντικά θεραπευτικά κενά και να δίνει αποτελεσματικές θεραπευτικές λύσεις μέσω της καινοτομίας και της προηγμένης επιστήμης που διαθέτει.
Ο κ. Σγούρος ανέφερε ότι: «Στόχος της εκστρατείας είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού για την ατοπική δερματίτιδα, αλλά κυρίως για τη συνειδητοποίηση από τους πάσχοντες, πόσο σημαντική είναι η δερματολογική εξέταση, η οποία θα βάλει έγκαιρα και αξιόπιστα τη διάγνωση της νόσου. Με βάση αυτό το δεδομένο, ο σύγχρονος δερματολόγος θα επιλέξει και θα οργανώσει σωστά τη βέλτιστη θεραπευτική προσέγγιση, στηριζόμενος κυρίως στην ένταση των συμπτωμάτων της νόσου. Έτσι, σήμερα, με τη βοήθεια των καινοτόμων θεραπειών που έχουμε στη διάθεσή μας μπορούμε να απαλλάξουμε τους ιδιαίτερα ταλαιπωρημένους ασθενείς μας, από τα βασανιστικά συμπτώματα της ατοπικής δερματίτιδας, καθώς και να αποκαταστήσουμε πλήρως την ιδιαίτερα διαταραγμένη ποιότητα ζωής τους».
Ο κ. Γρηγορίου πρόσθεσε ότι: «Η ατοπική δερματίτιδα είναι η πιο κοινή μορφή εκζέματος. Μπορεί τα πιο γνωστά -για το ευρύ κοινό- συμπτώματα να είναι ο κνησμός, η ερυθρότητα και η ξηρότητα του δέρματος, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε το τεράστιο φορτίο που φέρουν οι ασθενείς και την αρνητική επίδραση στην ποιότητα ζωής τους. Για το λόγο αυτό, η καμπάνια SKIP AD μπορεί να λειτουργήσει ως αρωγός έγκυρης πληροφόρησης των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα».
Ο κ. Βακιρλής ανέφερε ότι η παρότρυνση των ασθενών να κλείσουν ραντεβού με δερματολόγους είναι κομβικής σημασίας όπως και η αξιοποίηση σύγχρονων εργαλείων ενημέρωσης: «Η ατοπική δερματίτιδα είναι μια ιδιαίτερα πολύπλοκη πάθηση που πέρα από τα προφανή σημεία και συμπτώματα, προκαλεί προβλήματα στον ύπνο, στη συγκέντρωση, στο σχολείο και στην εργασία. Δυστυχώς, στη χώρα μας μέχρι και σήμερα δεν έχουμε καταφέρει να δώσουμε τη βαρύνουσα σημασία που αρμόζει σε αυτό το νόσημα, ώστε να μπορέσουν οι ασθενείς να λάβουν τη θεραπεία που θα τους ανακουφίσει από τα δυσμενή συμπτώματα της νόσου και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους. Μέσω αυτής της καμπάνιας θεωρώ πως οι ασθενείς θα μπορέσουν να ευαισθητοποιηθούν και να κινητοποιηθούν, ώστε να συναποφασίσουν και να επιλέξουν με τον δερματολόγο τους την καταλληλότερη θεραπεία, τόσο από την άποψη της αποτελεσματικότητας, όσο και από την ασφάλεια που παρέχουν τα νεότερα φάρμακα».
Ο κ. Βαμβακούσης ως Πρόεδρος του Συλλόγου Ασθενών «Επιδέρμια» τόνισε ότι: «Η ατοπική δερματίτιδα είναι μία νόσος με μεγάλο επιπολασμό που αφορά 230 εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο. Η μη μεταδοτική αυτή νόσος επηρεάζει σημαντικά την ποιότητα ζωής των ασθενών, καθώς και των οικείων τους. Ο έντονος κνησμός και οι δυσκολίες στον ύπνο, είναι κάποια από τα πολυάριθμα συμπτώματα που επηρεάζουν αρνητικά την καθημερινότητα των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα. Αξιοσημείωτο είναι πως το 45% των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα αναγκάζεται να περιορίσει τις κοινωνικές του δραστηριότητες. Η νόσος επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την ποιότητα ζωής των ασθενών, και πρέπει να αντιμετωπίζεται ανάλογα. Επιπλέον, θεωρούμε δεδομένο ότι η κατάλληλη θεραπεία συνεπάγεται τη μείωση της επίπτωσης της νόσου και τη βελτίωση της ζωής μας. Ως ασθενείς διεκδικούμε την απρόσκοπτη πρόσβασή μας σε όλες τις θεραπευτικές επιλογές και την ισότιμη αντιμετώπιση των Ελλήνων, με τους αντίστοιχους Ευρωπαίους ασθενείς».
Ο κ. Παπαγεωργίου πρόσθεσε ότι: «Στην AbbVie, οι ασθενείς και οι ανάγκες τους τροφοδοτούν την προαγωγή της έρευνας στο πεδίο της δερματολογίας. Η καμπάνια SKIP AD μπορεί να λειτουργήσει ως αρωγός έγκυρης πληροφόρησης των ασθενών με ατοπική δερματίτιδα και έρχεται να καλύψει το κενό στην ενημέρωση, ενδυνάμωση και ορθή διασύνδεση ασθενών και δερματολόγων.
Η κατανόηση των συμπτωμάτων από τους ασθενείς με ατοπική δερματίτιδα μπορεί να προσφέρει δύο πράγματα:
- να μπορέσει ο ασθενής να επικοινωνήσει σωστά με τον γιατρό του, για να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που βιώνει στην καθημερινότητά του και
- να συναποφασίσει με τον γιατρό του, για την κατάλληλη διαχείριση της νόσου.
Το www.skipad.gr είναι πλέον διαθέσιμο, και αποτελεί έναν θεμέλιο λίθο στην ενεργοποίηση των ασθενών».
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις