Όλα όσα υποστήριξε ο επιθεωρητής του ΟΣΕ στην απολογία του για το μοιραίο βράδυ στα Τέμπη
Τι είπε για τους σταθμάρχες, τις βάρδιες και το πρώτο τηλεφώνημα μετά το δυστύχημα στα Τέμπη
Σε όλα όσα συνέβησαν το μοιραίο βράδυ στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε 57 συνανθρώπους μας, αναφέρθηκε ο επιθεωρητής κυκλοφορίας του ΟΣΕ ο οποίος, μετά από σύμφωνη γνώμη ανακριτή και εισαγγελέα, προφυλακίστηκε.
Ο 63χρονος κατάθεσε απολογητικό υπόμνημα 100 σελίδων με το οποίο παρουσίασε τα δικά του στοιχεία για το βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου, για τις βάρδιες αλλά και για τον σταθμάρχη Λάρισας.
Ο επιθεωρητής επιρρίπτει τις ευθύνες για τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη στον προφυλακισμένο σταθμάρχη Λάρισας ενώ την ίδια στιγμή φαίνεται πως καταλογίζει ευθύνες και στους άλλους δύο σταθμάρχες που έφυγαν από το σταθμαρχείο, πριν το τέλος της βάρδιας.
Όπως προκύπτει από τα βασικά σημεία της απολογίας του, βάζει στο «κάδρο» και τον σταθμάρχη στα Παλαιοφάρσαλα λέγοντας ότι όφειλε να ενημερώσει για την καθυστέρηση του μοιραίου Intercity 62.
Οι βάρδιες
Αναφορικά με τις βάρδιες, ανέφερε ότι αυτός ήταν που έφερε τις αλλαγές στο ωράριο εργασίας ώστε να υπάρχουν πέραν του ενός στα σταθμαρχεία. Μάλιστα, σύμφωνα με όσα αναφέρει η ΕΡΤ, με δικές του ενέργειες – όπως λέει ο ίδιος – στο πλαίσιο άσκησης των καθηκόντων του και κατόπιν πρότασής του στη Διεύθυνση Κυκλοφορίας, πραγματοποιήθηκε αλλαγή των υφιστάμενων ωραρίων, ως εξής:
- Από 06:00-14:30 Σε 06:00-15:00
- Από 14:00-22:30 Σε 14:00-23:00
- Από 22:00-06:30 Σε 22:00-07:00
Ακόμα ο Επιθεωρητής του ΟΣΕ στο υπόμνημά του επισημαίνει, επίσης, ότι μετά την τοποθέτηση των νεοπροσληφθέντων Σταθμαρχών – ανάμεσα στους οποίους και ο μοιραίος σταθμάρχης της Λάρισας – είχε ζητήσει στις 25 Ιανουαρίου, μεταξύ άλλων, την τήρηση του κανονισμού κυκλοφορίας, την ορθή επικοινωνία με τους μηχανοδηγούς και το πώς θα γίνεται η παράδοση και ανάληψη καθηκόντων ενώ σημειώνει ότι κανείς από τους κεντρικούς σταθμάρχες δεν του είπε κάτι για τους νεοπροσληφθέντες, ούτε και οι δεύτεροι ανέφεραν κάποιο κώλυμα. Κανείς, επίσης, δεν είπε κάτι όταν ενημέρωσε ότι ο μοιραίος σταθμάρχης θα αναλάμβανε νυχτερινές υπηρεσίες.
Ειδικά για τις βάρδιες και το πρόγραμμα εργασίας ο επιθεωρητής του ΟΣΕ αναφέρει ότι τις βγάζει η Διεύθυνση Κυκλοφορίας και Διαχείρισης Χωρητικότητας (ΔΚ).
Το πρώτο τηλεφώνημα το μοιραίο βράδυ
Ο επιθεωρητής στην απολογία του περιγράφει μεταξύ άλλων, το πρώτο τηλεφώνημα που είχε με τον σταθμάρχη Λάρισας μετά το δυστύχημα.
Όπως είπε, του φάνηκε ότι βρίσκεται υπό ταραχή και σύγχυση. Σημείωσε χαρακτηριστικά ότι του τηλεφώνησε στις 23:44 για να πάρει την απάντηση ότι δεν μπορούσε να προσδιορίσει από ποια γραμμή έχει διώξει την αμαξοστοιχία. Αμέσως μετά ο επιθεωρητής, όπως περιγράφει ο ίδιος, μίλησε και με τον κλειδούχο της νυχτερινής βάρδιας στη Λάρισα αλλά και τον απογευματινό σταθμάρχη.
Λίγο μετά τις 1:15 τα ξημερώματα της 1ης Μαρτίου ο 63χρονος Επιθεωρητής μεταβαίνει στο σταθμαρχείο Λάρισας και περιγράφει τη συνάντηση που είχε με τον μοιραίο σταθμάρχη.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Τραμπ: Καυγάς Μασκ με δικηγόρο και συνεργάτη του νέου προέδρου
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ