Δόμνα Μιχαηλίδου: Οι ψυχολόγοι στα σχολεία είναι για να βοηθήσουν τα παιδιά
Η Δόμνα Μιχαηλίδου αναφέρθηκε στα περιστατικά bullying που έχουν καταγραφεί κατά καιρούς στα σχολεία.
Η Δόμνα Μιχαηλίδου μίλησε στο «Χαμογέλα και Πάλι!» για τις υποθέσεις bullying που έχουν δει το φως της δημοσιότητας, την έξαρση της βίας μεταξύ ανηλίκων αλλά και για τις σοκαριστικές υποθέσεις βιασμών και μαστροπείας, που έχουν συγκλονίσει την κοινή γνώμη το τελευταίο διάστημα.
Αρχικά η κ. Μιχαηλίδου σχολίασε την υπόθεση της 14χρονης μαθήτριας στον Εύοσμο, που ξυλοκοπήθηκε άγρια από συμμαθήτριές της έξω από μία πιτσαρία, αλλά και για τον συστηματικό εκφοβισμό που δεχόταν το νεαρό κορίτσι από την συγκεκριμένη παρέα.
«Οι ψυχολόγοι στα σχολεία είναι για να βοηθήσουν τα παιδιά»
«Έχουμε δει μία έξαρση της βίας, η οποία είναι οριζόντια, δηλαδή και χωρίς να έχει εισοδηματικά κριτήρια, και χωρίς να έχει ηλικία, και στα παιδιά αλλά και στους ηλικιωμένους και σε άτομα με αναπηρία, να έχει αυτή την έξαρση μετά την πανδημία. Οι ειδικοί λένε ότι ο εγκλεισμός και είναι λογικό, φέρνει ακραίες συμπεριφορές και αποπροσανατολίζει τα όρια. Και τα αποπροσανατολίζει σε τέτοιο βαθμό που να έχουμε τέτοιες κακοποιητικές συμπεριφορές.
Νομίζω ότι όλοι έχουμε βιώσει bullying στη ζωή μας και ιδίως ως μαθητές. Πλέον όμως τα επίπεδα έχουν ξεφύγει. Έχουν «κανονικοποιηθεί» στην καθημερινότητά μας κακοποιητικές συμπεριφορές και δη ανηλίκων, είτε είναι στο σχολείο είτε σε παιδιά τυπικής ανάπτυξης. Όλοι πια ακούμε ιστορίες, είτε σε παιδιά που ζουν μακριά από τους γονείς τους. προσδπαθει8 η πολιτεία με παρεμβάσεις, που η αλήθεια είναι ότι δεν είναι αρκετές και σε βάθος χρόνου θα δείξουν την όποια αποτελεσματικότητά τους», ανέφερε αρχικά η κ. Μιχαηλίδου.
«Οι ψυχολόγοι στα σχολεία είναι για να βοηθήσουν τα παιδιά αλλά και το οικογενειακό περιβάλλον για να μάθουν και να ξέρουν, να αποτυπώνουν και να μοιράζονται αυτές τις συμπεριφορές. Τα τελευταία χρόνια είχαμε συνηθίσει να κρύβουμε κάτω από το χαλί αυτές τις συμπεριφορές», συμπλήρωσε.
«Η πολιτεία έχει έναν πάρα πολύ μεγάλο ρόλο ως προς την πρόληψη»
Για την εμπλοκή και την παρέμβαση του σχολείου σε φαινόμενα βίας μεταξύ ανηλίκων, με αφορμή το περιστατικό του ξυλοδαρμού 15χρονου μαθητή σε σχολείο στην Αθήνα. «Στο πλαίσιο της κακοποίησης, και εδώ είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι η πολιτεία έχει έναν πάρα πολύ μεγάλο ρόλο ως προς την πρόληψη και την αντιμετώπιση της κακοποίησης αλλά ρόλο και ευθύνη έχουμε και όλοι μας.
Η κ. Κεραμέως, αν και δεν άκουσα την συνέντευξή της, είπε το σωστό, δεδομένου ότι το περιστατικό έγινε εκτός του σχολείου, αν δεν έχει την ευθύνη ο εκάστοτε διευθυντής, τότε αυτό που χρειάζεται είναι η κοινωνική υπηρεσία του δήμου.
Δηλαδή από τη στιγμή που είναι στο πλαίσιο της κοινότητας η μητέρα πρέπει να πάει στις κοινωνικές υπηρεσίες του Δήμου, μπορεί να καλέσει την γραμμή που έχουμε για την παιδική προστασία, την 1109, να καταγραφεί η κακοποιητική συμπεριφορά έτσι ώστε να είναι καταγεγραμμένη για να ξέρουμε περί τίνος πρόκειται και να λάβει είτε στο τηλέφωνο είτε στις κοινωνικές υπηρεσίες του δήμου, την ψυχοκοινωνική βοήθεια που χρειάζεται για εκείνη και για το παιδί της», υπογράμμισε η κ. Μιχαηλίδου.
«Η ευθύνη που έχουμε για την παιδική προστασία, είναι τεράστια»
Για τη υπόθεση της μαστροπείας της 14χρονης στη Νέα Σμύρνη ανέφερε πως, «το παζλ της παιδικής προστασίας και η ευθύνη που έχουμε για την παιδική προστασία, είναι τεράστια και δυστυχώς δεν μιλούσαμε γι’ αυτό, ήταν άλλη μια περίπτωση που τα κρύβαμε κάτω από το χαλί, γιατί αυτά δε γινόταν απλά χρόνια, γίνονται 10ετίες.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, είναι μία δομή που έχει κάνει πολύ μεγάλη προσπάθεια για την αποϊδρυματοποίηση. Είναι μία πολύ δύσκολη δομή, που πάνε μόνο έφηβα κορίτσια, πολύ δύσκολες περιπτώσεις που έχουν κακοποιηθεί πολύ άσχημα από το οικογενειακό τους περιβάλλον, που έχουν δεχθεί κακοποίηση σωματική, σεξουαλική, λεκτική, με τρομερή παραμέληση. Είναι δομή που πάνε κορίτσια από άλλες δομές γιατί άλλες δομές δεν μπορούν να τις στηρίξουν».
«Αυτό είναι η ανοιχτή δομή»
«Η δομή αυτή είναι ανοιχτή λόγω ότι είναι εφηβείας. Σημαίνει ότι φιλοξενεί αυτά τα παιδιά, έχει ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο για το πώς βγαίνουν τα παιδιά αυτά. Τα παιδιά που είναι κάτω από 15 χρόνων βγαίνουν 2-3 φορές τη βδομάδα πάντα με κάποιον από τη δομή και όταν είναι από 15 και πάνω, συνεδριάζει το επιστημονικό συμβούλιο της δομής για το εάν χρειάζονται κάποιον μαζί τους, πόσες φορές μπορούν να βγουν. Για το ότι έχει φύγει το κορίτσι 50 φορές, αυτές είναι περιπτώσεις φυγής, οι οποίες είναι καταγεγραμμένες στο σύστημα. Έχει ένα πολύ συγκεκριμένο πρωτόκολλο η δομή και εάν φύγει το παιδί με την άδεια που έχει να φύγει, με τον άνθρωπο που την συνοδεύει και δεν γυρίζει εντός ώρας, αυτό καταγράφεται ως φυγή», συνέχισε η υφυπουργός.
«Από τις 50 αυτές φορές, οι 35 είναι περιπτώσεις που πρέπει να τις καταγράψουμε γιατί δεν ξέρουμε τι ώρα θα γυρίσει το παιδί. Όντως υπήρχαν περιπτώσεις που είτε το «έσκαγε», είτε έβγαινε τυπικά και το «έσκαγε» απ΄ τον άνθρωπο που την προσέχει. Αυτό είναι η ανοιχτή δομή. Δεν μπορείς να κλείσεις ένα παιδί μέσα σε μία δομή, ούτε να έχεις έναν φύλακα κάθε 10 μέτρα, αν και αυτή η δομή έχει φύλακα, ούτε να βάλεις συρματοπλέγματα. Πολλές φορές όταν το «σκάει» ένα παιδί, το βλέπει είτε ο υπεύθυνος φροντιστής ή ο φύλακας, του μιλάει λεκτικά, μπορεί να το κρατήσει με τα χέρια του αλλά δεν μπορεί να ασκήσει βία», πρόσθεσε χαρακτηριστικά.
- Μαγδεμβούργο: Στο στόχαστρο της γερμανικής αστυνομίας τρία άτομα που χειροκροτούσαν τον μακελάρη
- Εγωκεντρικοί, εγωπαθείς και νάρκισσοι γύρω μας: Πώς τους διαχειριζόμαστε;
- LIVE: Ρόμα – Πάρμα
- Γάζα: 28 Παλαιστίνιοι νεκροί από επιθέσεις του Ισραήλ – Οι οκτώ σε σχολείο
- Σαμάτα: «Μπορώ να πεθάνω στο γήπεδο για την αγάπη του κόσμου»
- «Οι νέοι ηγέτες της Συρίας θα εκδιώξουν τις κουρδικές δυνάμεις», λέει η Τουρκία