Φωτογραφίες: Automedia

H κινεζική Zeekr έχει ήδη δώσει τα πρώτα δείγματα γραφής για την «έξοδό» της στην Ευρώπη μέσω του Zeekr X, ενός αμιγώς ηλεκτροκίνητου crossover το οποίο αναμένεται να ξεκινήσει την πορεία του στην γηραιά ήπειρο από το δεύτερο εξάμηνο του 2023.

Ωστόσο, τα σχέδια της Ζeekr δεν περιλαμβάνουν μόνο την κατάκτηση μεριδίου της «ηλεκτρικής» αγοράς της Ευρώπης καθώς η θυγατρική της Geely, σχεδιάζει την εξέλιξη ενός ρομποτικού, αυτόνομου οχήματος το οποίο έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις ανάγκες των υπηρεσιών κινητικότητας. Για την ακρίβεια το ρομποτικό ταξί της Zeekr έχει σχεδιαστεί προκειμένου να ενταχθεί στο στόλο της Waymo η οποία δραστηριοποιείται στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού και ανήκει στην μητρική της Google, Alphabet.

Το αυτόνομο όχημα έχει ξεκινήσει εδώ και περίπου ένα χρόνο τις δοκιμές εξέλιξης οι οποίες συνεχίζονται σε ευρωπαϊκό έδαφος και για την ακρίβεια σε σουηδικό, κάτι που σημαίνει ότι η Zeekr έχει στο πίσω μέρος του μυαλού της και την ευρωπαϊκή αγορά.

Βέβαια, μένει να υπάρξει και το ανάλογο νομοθετικό πλαίσιο που θα επιτρέψει την κυκλοφορία αντίστοιχων οχημάτων στην γηραιά ήπειρο. Όπως και να έχει, η τεχνολογική εξέλιξη δεν μπορεί να περιμένει ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξουν διαφορετικές εκδοχές του ρομποτικού ταξί με την αρχική να διαθέτει όλη την απαιτούμενη τεχνολογία για πλήρως αυτόνομη οδήγηση αλλά να «αφήνει χώρο» για οδηγό μέχρι να εκπληρωθούν οι απαραίτητες νομικές προϋποθέσεις. Εξάλλου, πλην των νομικών διατυπώσεων, θα χρειαστούν κάποια χρόνια δοκιμών και συλλογής δεδομένων σε ρεαλιστικές συνθήκες πριν η πλήρως αυτόνομη οδήγηση μπορέσεις να γίνει πραγματικότητα.

Σε ό,τι αφορά την ωοειδή προσέγγιση στην σχεδίαση είναι σαφές αλλά και αυτονόητο ότι η Zeekr προτεραιοποιεί την άνεση και την χρηστικότητα έναντι της αισθητικής για το ρομποτικό της ταξί. Υπό αυτό το σκεπτικό το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο διαθέτει συρόμενες πόρτες και αυξημένο ύψος ούτως ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση τους επιβάτες και τις αποσκευές τους.  

Η κινεζική φίρμα έχει ήδη δώσει μέσω ψηφιακών απεικονίσεων μια γεύση για το πώς ακριβώς θα δείχνει το όχημα που θα ενταχθεί στο μέλλον στον στόλο της Waymo αν και αναμενόμενα οι πρώτες σχετικές εικόνες από το εσωτερικό αφορούσαν την πλήρως αυτόνομη εκδοχή του, χωρίς τιμόνι.