O σπουδαίος μαέστρος Peter Tiboris μιλάει στο in για την συναυλία στο Ωδείο ΑΘηνών
Η συναυλία με τίτλο «Πάθη και Μνήμες» θα δοθεί την Εβδομάδα των Παθών το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας 10 Απριλίου 2023
Με μία τελευταία συναυλία στις 10 Απριλίου, συνεχίζεται και ολοκληρώνεται για φέτος ο κύκλος «Συμφωνικές βραδιές», της σειράς συναυλιών της Φιλαρμόνιας Ορχήστρας Αθηνών στο Αμφιθέατρο «Ιωάννης Δεσποτόπουλος», τη νέα αίθουσα συναυλιών του Ωδείου Αθηνών.
Η συναυλία με τίτλο «Πάθη και Μνήμες» θα δοθεί την Εβδομάδα των Παθών το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας 10 Απριλίου 2023 και περιλαμβάνει αγαπημένες δημιουργίες σε αρμονία με το πνεύμα των ημερών. Στο πόντιουμ τη φορά αυτή θα ανέβει ο προσκεκλημένος Ελληνοαμερικανός πολύπειρος μαέστρος, Peter Tiboris, παλιός γνώριμος της ορχήστρας και επί σαράντα χρόνια δημιουργός και διευθυντής του καλλιτεχνικού γραφείου και της σειράς συναυλιών Mid-America Productions της Νέας Υόρκης.
Στο επίκεντρο του προγράμματος βρίσκεται η περίφημη Πέμπτη Συμφωνία του μεγάλου Ρώσου συνθέτη Πιότρ Ιλίτς Τσαϊκόφσκυ, ένα έργο γεμάτο δυναμισμό και ένταση, αλλά και πάθος και μελαγχολία, στην στοχαστική τονικότητα της μι ελάσσονος. Είναι ένα έργο που ο Peter Tiboris έχει ερμηνεύσει με μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης δύο έργα για ορχήστρα εγχόρδων, σε παθητικό ύφος, από τα πιο αγαπημένα του παγκόσμιου ρεπερτορίου. Το υπέροχο Adagio για έγχορδα του Αμερικανού συνθέτη του 20υ αιώνα, Samuel Barber, και το λυρικότατο Adagietto από την 5η συμφωνία του Gustav Mahler.
Τέλος, τιμώντας τους καταστατικούς της στόχους και φροντίζοντας, όπως πάντα, το έργο των Ελλήνων δημιουργών, η Φιλαρμόνια θα ερμηνεύσει και το έργο In Memoriam, του σύγχρονου σημαντικού Έλληνα συνθέτη, πιανίστα και δημοφιλούς ραδιοφωνικού παραγωγού, Χρήστου Παπαγεωργίου. Ειδικά για το έργο αυτό, στο πόντιουμ θα ανέβει ο Πρόεδρος της Φιλαρμόνιας, Καθηγητής Μουσικολογίας, Νίκος Μαλιάρας, ενώ στη θέση των σολίστ θα εμφανιστούν οι δύο κορυφαίες Ελληνίδες λυρικές τραγουδίστριες, Μίνα Πολυχρόνου και Αγγελική Καθαρίου.
Ο σπουδαίος μαέστρος Peter Tiboris μίλησε στο in
Τι θα ακούσουμε στις 10 Απριλίου στο Ωδείο Αθηνών;
Θα ακούσετε μια από τις σπουδαιότερες συμφωνίες, την 5η Συμφωνία του Tchaikovsky. Είναι ένα έργο που έχω ερμηνεύσει με μεγάλες συμφωνικές ορχήστρες σε ολόκληρη την Ευρώπη. Επίσης, το πρόγραμμα περιλαμβάνει το υπέροχο Adagio για έγχορδα του Αμερικανού συνθέτη του 20υ αιώνα, Samuel Barber, το λυρικότατο Adagietto από την 5η συμφωνία του Gustav Mahler και το έργο In Memoriam, του Χρήστου Παπαγεωργίου. Θα δείτε ακόμα μια εξαιρετική ορχήστρα που θα επιδιώξει να αποκαλύψει τη μουσική ακεραιότητα και τα μυστήρια που εμπεριέχονται σε αυτά τα έργα των ιδιοφυών συνθετών.
Από πού προέρχεται ο τίτλος της βραδιάς «Πάθη και μνήμες»;
Ο τίτλος προκύπτει, υποθέτω, από τη δραματικότητα και το χαρακτήρα της επιλεγμένης μουσικής. Επίσης, είναι σημαντικό ότι η συναυλία θα δοθεί την Εβδομάδα των Παθών και συγκεκριμένα το βράδυ της Μεγάλης Δευτέρας.
Πώς προέκυψε η επαγγελματική σας ενασχόληση με τη μουσική και ειδικότερα με τη διεύθυνση ορχήστρας;
Πολύ καλή ερώτηση… Με την επιλογή σπουδαίων συνθέσεων, με την επιρροή σπουδαίων δασκάλων και με την εμφάνιση σε σημαντικούς και απαιτητικούς μουσικούς χώρους με σημαντικούς μουσικούς. Ξεκίνησα παίζοντας εκκλησιαστικό όργανο στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα όταν ήμουν 7 ετών. Ο πατέρας μου ήταν ο αρχιμουσικός της μικρής χορωδίας. Από εκείνα τα σημαντικά οκτώ χρόνια, συνειδητοποίησα ότι η αγάπη μου για τη μουσική ήταν αληθινή. Στο σχολείο έπαιζα πιάνο και στη συνέχεια έκανα σπουδές στη μουσική στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin και στο Πανεπιστήμιο του Illinois για να γίνω καθηγητής πανεπιστημίου. Μετά το μεταπτυχιακό δίδαξα, αλλά με γοήτευσαν μαέστροι όπως ο Leonard Bernstein και συνειδητοποίησα ότι θέλω να διευθύνω. Τώρα, 40 χρόνια μετά, αφού μετακόμισα στη Νέα Υόρκη για να ξεκινήσω το Midamerica Productions, συνεχίζω να διευθύνω στο Carnegie Hall και σε όλη την Ευρώπη και την Ασία. Σημαντικές επιρροές για μένα ήταν ο Herbert von Karajan και ο Bruno Walter.
Ποια στιγμή της καριέρας σας μέχρι στιγμής ξεχωρίζει και γιατί;
Θεωρώ πολύ σημαντική στιγμή στην καριέρα μου τη γνωριμία μου με τον Leonhard Bernstein και τη φιλία που έχω μαζί του που μου είναι πολύτιμη.
Ποιος είναι ο επόμενος στόχος σας;
Να επιλέγω και να ερμηνεύω μεγάλα αριστουργήματα και να ανακαλύπτω την ουσία των ιδιοφυών συνθετών που μιλούν τη γλώσσα της ζωής μέσω του ήχου. Μια επιθυμία που έχω είναι να μου δοθεί η ευκαιρία στο μέλλον να διευθύνω τη λειτουργία σε σι ελάσσονα του Bach, και τη Missa Solemnis του Beethoven.
Τι σας κάνει να επιστρέφετε στην Ελλάδα;
Ως Ελληνοαμερικάνος εγγονός μεταναστών από τη Μεγαλόπολη το 1910, η Ελλάδα υπήρξε σημαντικός τόπος για μένα από το πρώτο μου ταξίδι το 1984. Είναι επίσης σημαντικό να γνωρίζεις τη γλώσσα, διότι δεν μπορείς να γνωρίσεις σε βάθος κάποιον πολιτισμό αν δεν γνωρίζεις τη γλώσσα του, έστω και λίγο. Επίσης, με μαγεύει η μουσική ατμόσφαιρα της Ελλάδας και θέλω να επιστρέφω.
Ποια είναι τα σχέδιά σας για το μέλλον;
Να συνεχίσω να εξερευνώ τα μυστήρια των μουσικών συνθέσεων βρίσκοντας νέα μουσικά μηνύματα και μαγεία μέσα σε αυτά τα έργα. Να έχω το ίδιο πάθος, ενθουσιασμό και σεβασμό για τη διεύθυνση μουσικής ορχήστρας, όπως αυτή τη στιγμή, και να εμπνεύσω νέους μουσικούς να ακολουθήσουν τον δρόμο του μαέστρου.
- Απόπειρα εκβιασμού με σκευωρία που στήθηκε με όρους παρακράτους καταγγέλλει ο Ολυμπιακός
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Χτύπημα Ουκρανίας στη Ρωσία με αμερικανικούς πυραύλους ATACMS
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία