BYD YangWang U9: Μια νέα «χορευτική» εμπειρία
Το ηλεκτρικό supercar της κινεζικής φίρμας αποκαλύπτει ορισμένα ενδιαφέροντα στοιχεία για την ιδιάζουσα ανάρτησή του η οποία του επιτρέπει να κινηθεί με τρεις τροχούς, να ξεπεράσει αποτελεσματικά εμπόδια και κυρίως μια νέα οδηγική εμπειρία σε όρους δυναμικότητας
Στις αρχές της χρονιάς, η κινεζική BYD αποκάλυψε την δική της εκδοχή για ένα ηλεκτροκίνητο supercar υψηλών επιδόσεων το οποίο φιλοδοξεί να φέρει σε δύσκολη θέση μοντέλα όπως η Lotus Evija και άλλες αντιστοίχως υπερβατικές κατασκευές.
Αρχικά η κινεζική φίρμα είχε αποκαλύψει τα «βασικά» τεχνικά χαρακτηριστικά του μοντέλου που υπόσχεται χάρη στην παρουσία τεσσάρων ηλεκτρικών μοτέρ συνδυαστική ισχύ που υπερβαίνει τους 1.000 ίππου, επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο μικρότερο των δύο δευτερολέπτων αλλά και αυτονομία 700 χλμ.
Πλην των παραπάνω μεγεθών η κινεζική φίρμα αποφάσισε να μπει σε περισσότερες λεπτομέρειες σε ό,τι αφορά δύο ενδιαφέροντα στοιχεία του ηλεκτρικού supercar, δημοσιοποιώντας ισάριθμα video στο Twitter.
Στο προκείμενο το YangWang U9, διαθέτει μια ιδιάζουσα ανάρτηση που θυμίζει την επαναστατική υδροπνευματική ανάρτηση του θρυλικού Citroen DS η οποία αφενός επιτρέπει στο αυτοκίνητο να αναπηδήσει μερικά εκατοστά από το έδαφος αλλά και να συνεχίσει να κινείται ακόμα και ένα από τα τρία ελαστικά με κάποιο τρόπο απολεσθεί ή απλά σκάσει.
Σύμφωνα με τις συστάσεις της BYD, το σύστημα Disus αποτελεί «το πλέον προηγμένο σύστημα ελέγχου ανάρτησης της αυτοκινητοβιομηχανίας» ενώ ίσως σημαντικότερα, μέρη του συγκεκριμένου συστήματος ελέγχου αναμένεται να βρουν διέξοδο και σε πιο προσιτές προτάσεις της κινεζικής φίρμας.
Even if one wheel was taken off, the vehicle equipped with DiSus-X still showcased its ability to dance, jump and drive.#Yangwang #U9 #DiSus pic.twitter.com/nv1N0IZf3k
— BYD Global (@BYDGlobal) April 10, 2023
DiSus-X
The most advanced vehicle body control system of the industry globally.#Yangwang #U9 #DiSus pic.twitter.com/XUX6TflyvO— BYD Global (@BYDGlobal) April 10, 2023
Σε ό,τι αφορά τις ιδιαιτερότητές του, το Disus αποτελείται από το Disus-C, που αναλαμβάνει τον έλεγχο των αμορτισέρ υπό την μορφή σωληνοειδών βαλβίδων, το Disus-A που έγκειται ουσιαστικά σε αερανάρτηση η οποία μπορεί να αυξομειώσει το ύψος της έως και κατά 15,0 εκατοστά και το Disus-P το οποίο έγκειται σε ένα σοφιστικέ ηλεκτρονικό σύστημα ηλεκτροϋδραυλικού συστήματος ελέγχου της ανάρτησης και των κλίσεων του αμαξώματος το οποίο η BYD περιγράφει ως το πιο προηγμένο του είδους του.
Το Disus-P μπορεί, αναλόγως με τις συνθήκες αλλά και τα δεδομένα από τα συστήματα επιτήρησης, να ελέγξει την πίεση λαδιού των αμορτισέρ, την σωληνοειδή βαλβίδα καθώς και τον βαθμό απόσβεσης και επαναφοράς. Επιπλέον, η συνολική απόσταση από το έδαφος χάρη στην ανάρτηση μπορεί να αυξομειωθεί έως και κατά 20 εκατοστά για κάθε τροχό ξεχωριστά ή για όλους μαζί.
Ως αποτέλεσμα όλων των παραπάνω το YangWang U9 μπορεί, όπως σημειώνει η BYD να «αναπηδήσει, να κινηθεί με τρεις τροχούς ή ακόμα και να… χορέψει». Nα σημειωθεί ότι η εξέλιξη του συστήματος ελέγχου της ανάρτησης περιλάμβανε 30 μήνες δοκιμών και πάνω από 10 εκατομμύρια χιλιόμετρα διαδρομών σε κάθε συνθήκη προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία και η ακρίβειά της.
Πλην του U9 η BYD σχεδιάζει να λανσάρει και ένα ανάλογων προδιαγραφών off-roader το οποίο αναμένεται να επωφεληθεί από την ίδια ανάρτηση και σύμφωνα με τις συστάσεις θα μπορεί να διανύσει έως και 120 χλμ. με ένα ελαστικό «εκτός μάχης».
- Κιμ Γιονγκ Ουν: Προειδοποιεί για κίνδυνο πυρηνικού πολέμου
- Ουκρανία: Παρίσι και Λονδίνο υπόσχονται να μην αφήσουν τον Πούτιν να «πετύχει τους σκοπούς του»
- Η βαθμολογία στον όμιλο της Εθνικής μετά την ήττα στο Λονδίνο
- Θα μπουν οι ΗΠΑ στο στόχαστρο των εκδικητών ομολόγων;
- Euroleague: Η βαθμολογία μετά τη νίκη του Ολυμπιακού επί της Μπασκόνια
- Μεγάλη Βρετανία – Ελλάδα 73-72: Μπλακ-άουτ και απότομη προσγείωση για τη «γαλανόλευκη»