Γιώργος Μπόμπολας: Από αντάρτης του ΕΛΑΣ, εκδότης και εργολάβος – Η πορεία του
Ο Γιώργος Μπόμπολας έζησε 95 χρόνια γεμάτα από περιπέτειες, δικαστικούς αγώνες, συλλήψεις, αμφισβητήσεις, αλλά και σημαντικά έργα υποδομών
Πέθανε χθες ο επιχειρηματίας και εκδότης Γιώργος Μπόμπολας. Ο τελευταίος των μεγάλων εκδοτών. Έζησε 95 χρόνια γεμάτα από περιπέτειες, δικαστικούς αγώνες, συλλήψεις, αμφισβητήσεις, αλλά και σημαντικά έργα υποδομών. Καμάρωνε για τα έργα αυτά και την ποιότητα των υλικών τους.
Άντεχαν, όπως συχνά έλεγε στα πολλά ρίχτερ. Μια μέρα, ενώ βρισκόταν στον δεύτερο όροφο των εγκαταστάσεων του «Έθνους» γευματίζοντας με την Βάσω Παπανδρέου, η γη άρχισε να τρέμει κάτω από πόδια τους. Ήταν ο σεισμός των 5,5 ρίχτερ του 1993 που πλήγωσε τον Πύργο και λόγω μικρού εστιακού βάθους του ήταν έντονος και στην Αθήνα.
«Μην φοβάσαι κυρία υπουργέ, δεν πρόκειται να πέσει το οίκημα, εγώ ο ίδιος το έχτισα»
Η Βάσω τρόμαξε, ο Γιώργος Μπόμπολας προσπάθησε να την καθησυχάσει, πλην όμως η αγωνία της υπουργού του ΠαΣοΚ ήταν έντονη: «Μην φοβάσαι κυρία υπουργέ, δεν πρόκειται να πέσει το οίκημα, εγώ ο ίδιος το έχτισα», της είπε την ώρα που τα ρίχτερ σταμάτησαν να χορεύουν.
Ήταν ευγενής, κυρίως με τους υπαλλήλους και τους συνεργάτες του. Είχε μια αγάπη για την εφημερίδα (αν και δεν ήταν από αυτούς που λέμε «παραδοσιακούς εκδότες»), την διάβαζε όλη, βρισκόταν κοντά σε κάθε έκδοσή της κι αν καμμιά φορά απουσίαζε, τότε έβαζε και του την διάβαζαν. Ή του έστελναν φωτοτυπία τις σελίδες της
Από αντάρτης του ΕΛΑΣ, εκδότης και κατασκευαστής
Γεννήθηκε το 1928 στον Πειραιά με καταγωγή από τη Μεσσηνία και τη Λακωνία. Ο πατέρας του ήταν αντάρτης του Ελληνικού Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού και πολέμησε στην Εθνική Αντίσταση. Συνελήφθη σε ηλικία 14 ετών από τους Γερμανούς επειδή έγραφε συνθήματα υπέρ της Αντίστασης σε τοίχους στην Καστέλα. Φυλακίστηκε και μαζί με καμία δεκαριά άλλους συνομήλικους περίμεναν κάθε ξημέρωμα, να ακούσουν τα βήματα εκείνων που θα τους οδηγούσαν στο εκτελεστικό απόσπασμα: «Ο θάνατος με είχε πιάσει απ’ το χέρι» έλεγε χρόνια μετά.
Συνέχισε τη δράση του ως μέλος της ΕΠΟΝ. Αργότερα σπούδασε πολιτικός μηχανικός στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και αναζήτησε δουλειά στο υπουργείο Δημοσίων Έργων χωρίς αποτέλεσμα, καθώς είχε «φακελωθεί» ως κομμουνιστής.
Έτσι αναγκαστικά στράφηκε στον ιδιωτικό τομέα και ίδρυσε την κατασκευαστική εταιρεία «Τεχνοδομή» με βασικό συνέταιρο τον μετέπειτα υπουργό Δημοσίων Έργων Ευάγγελο Κουλουμπή.
Ο ίδιος στα χρόνια της επιχειρηματικής του ακμής αποκαλούσε τον εαυτό του ως εκδότη και όχι εργολάβο ή κατασκευαστή αν και η οικονομική του ανέλιξη στηρίχθηκε στις κατασκευές. Με ξεκίνημα στις δεκαετίες του ’50 και του ‘60 και αποκορύφωμα τη δημιουργία το 1999 της Ελλάκτωρ. Ενός ομίλου που προήλθε από τη συγχώνευση τριών κατασκευαστικών εταιρειών. Η Άκτωρ των Μπόμπολα και Κούτρα, η Ελληνική Τεχνοδομική των αδερφών Καλλιτσάντση και η ΤΕΒ της οικογένειας Τρίχα.
Οταν κατηγορήθηκε ως πράκτορας της Κα-Γκε-Μπε
Τη δεκαετία του 1980 κατηγορήθηκε ως πράκτορας των σοβιετικών μυστικών υπηρεσιών (Κα-Γκε-Μπε), αρχικά από τον Παύλο Αναστασιάδη (Paul Anastasi) ανταποκριτή στην Ελλάδα της κεντροδεξιάς βρετανικής εφημερίδας Daily Telegraph, και έπειτα και από το γνωστό βρετανικό περιοδικό Economist.
Ο Γιώργος Μπόμπολας, με δικηγόρο τον Στάθη Αλεξανδρή (υπουργό του Ανδρέα Παπανδρέου), ξεκίνησε δικαστικό αγώνα και δικαιώθηκε, καθώς ο Αναστασιάδης καταδικάστηκε για συκοφαντική δυσφήμηση από την ελληνική Δικαιοσύνη, ενώ ο Economist υποχρεώθηκε από τη βρετανική Δικαιοσύνη να πληρώσει χρηματική αποζημίωση και να ζητήσει συγγνώμη από τον Μπόμπολα.
«Αποκαλούσε τον εαυτό του ως εκδότη και όχι εργολάβο ή κατασκευαστή»
Είχε ταυτιστεί με τον επιχειρηματικό τομέα αλλά και με τα μέσα ενημέρωσης. Ήταν εκδότης του Έθνους της πρώτης εφημερίδας ταμπλόιντ στην Ελλάδα αλλά και ένας εκ των εκδοτών που ίδρυσαν το MEGA Channel τον «τηλεοπτικό σταθμό των εκδοτών», όπως είχε επικρατήσει. Ο Μπόμπολας ήταν οι κατασκευές, ήταν ο Άκτωρ ήταν ο Ελλάκτωρ ήταν τα μεγάλα έργα υποδομών της Ελλάδας που αναπτύχθηκαν την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Η αντιπολίτευση τον αποκαλούσε «εθνικό κατασκευαστή», από τα έργα τα οποία πλειοδοτούσε.
Η Ελλάκτωρ από το 1999 και έπειτα θα μεσουρανούσε στο χώρο των κατασκευών. Ο όμιλος είχε φτάσει σε έσοδα στα 1 δις. ευρώ έχοντας κατασκευάσει μεγάλα έργα όπως η Αττική Οδός, η γραμμή 3 του Μετρό καθώς και τους αυτοκινητόδρομους Ελευσίνα – Κόρινθος – Πάτρα, Μαλιακός – Κλειδί, Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα.
Η αυτοκρατορία του Γιώργου Μπόμπολα την οποία προσπάθησαν να συντηρήσουν ως ένα βαθμό τα παιδιά του Φώτης και Λεωνίδας Μπόμπολας έβαλε τίτλους τέλους στην επιχειρηματική της δραστηριότητα μέσα σε ένα χρόνο. Τον Ιούλιο του 2017 ο Φώτης Μπόμπολας διευθύνων σύμβουλος της εκδοτικής Πήγασος έπειτα από μία μεγάλη οικονομική κατάρρευση των μέσων Έθνος, Ημερησία, ethnos.gr, imerisia.gr και της συμμετοχής του στην Τηλέτυπος (Mega) παρέδωσε τα κλειδιά.. του μάνατζμεντ και των μετοχών σε άλλον επιχειρηματία.
- Τραμπ και ελληνοτουρκικά – Τι πιστεύουν οι Έλληνες, ένας πρώην διπλωμάτης των ΗΠΑ και ένας πανεπιστημιακός
- Masdar: Με όχημα την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ σχεδιάζει off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά 6 GW σε Ελλάδα και Ισπανία
- Διαγραφή Σαμαρά: Κάνει ζυμώσεις για κόμμα – Όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά
- Μέσω ΑΣΕΠ οι προσλήψεις στη Δημοτική Αστυνομία
- Ο Φουκώ διαβάζει Χέγκελ
- Βατικανό: Μπορείτε να περιηγηθείτε ψηφιακά στη Βασιλική του Αγίου Πέτρου χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη