Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
ΚΝΕ: Ποιος Ποιος φταίει τελικά για το έγκλημα στα Τέμπη;

ΚΝΕ: Ποιος Ποιος φταίει τελικά για το έγκλημα στα Τέμπη;

Από το μικροσκόπιο της ΚΝΕ περνάει η τραγωδία με ένα θεματικό βίντεο.

Με την τραγωδία στα Τέμπη ασχολείται η σειρά θεματικών βίντεο (video essays) που έχει ξεκινήσει η ΚΝΕ βάζοντας στο μικροσκόπιο της μετά τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο που μαίνεται στην Ουκρανία τις παθογένειες που

«28 Φεβρουαρίου 2023. Λίγα δευτερόλεπτα μετά τις 23.20 το βράδυ, δύο αμαξοστοιχίες συγκρούονται μετωπικά στα Τέμπη. Ο απολογισμός τραγικός: 57 νεκροί, πολλοί από αυτούς φοιτητές, δεκάδες τραυματίες. Οι εικόνες αυτές έχουν χαραχτεί στα μυαλά όλων μας. Μαζί και τα ερωτήματα. Τι πήγε λάθος;

Ήταν η κακιά η (χ)ώρα; Το μεγαλύτερο όμως ερώτημα είναι γιατί, το 2023, που μπορείς να βλέπεις την πορεία της παραγγελίας σου από το κινητό, δύο τρένα κατέληξαν στις ίδιες ράγες σε πορεία σύγκρουσης για τουλάχιστον 12 ολόκληρα λεπτά…

Το έγκλημα αυτό γιατί είναι έγκλημα και όχι ατύχημα δεν πρέπει να συγκαλυφθεί και όλοι οι ένοχοι πρέπει να καταδικαστούν. Ποιος όμως φταίει τελικά γι’ αυτό το έγκλημα;», αναφέρει αρχικά στο βίντεο η ΚΝΕ που προσπαθεί να ρίξει «φως» στο ποιος τελικά φταίει για την τραγωδία.

Στο βίντεο προσπαθούν να αναδομηθούν οι δικαιολογίες που ακούστηκαν όπως το  ανθρώπινο λάθος και γίνεται μία ιστορική αναδρομή στα αίτια για το πώς φτάσαμε στην τραγωδία.

Η ιστορική αναδρομή της ΚΝΕ

  • Το 2009-2010 η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχωρά στον τεμαχισμό του ΟΣΕ ακολουθώντας τα πρώτα βήματα της στρατηγικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη λεγόμενη απελευθέρωση των σιδηροδρόμων.
  • Το 2013 η κυβέρνηση της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με τον νόμο 4199 αρχίζει να εισάγει τον ευρωπαϊκό κανονισμό 1370/2007 που προβλέπει την απελευθέρωση των συγκοινωνιών και ξεκινάει τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης της ΤΡΕΝΟΣΕ.
  • Το 2016 η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ψηφίζει νόμο που ενσωμάτωσε αυτούσια την οδηγία 2012/34/ΕΕ που προβλέπει τον διαχωρισμό της διαχείρισης και υποδομής του σιδηροδρομικού δικτύου από το μεταφορικό έργο. Ως διαχειριστής ορίστηκε ο ΟΣΕ, ο οποίος πλέον δεν έχει καμία πρόσβαση στο μεταφορικό έργο, ενώ παρεχόταν η δυνατότητα στον οργανισμό να εκπληρώνει το έργο του σε συνεργασία και με ιδιωτικές επιχειρήσεις
  • Το 2017 η ίδια κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παραχωρεί στη Ferrovie Dello Stato Italiane Group, δηλαδή στην εταιρεία κρατικών σιδηροδρόμων Ιταλίας την ΤΡΕΝΟΣΕ, η οποία μετονομάζεται σε Hellenic Train αντί 45.000.000 ευρώ και επιδοτείται με 50.000.000 τον χρόνο και να εκτελεί συγκεκριμένα δρομολόγια «άγονων γραμμών» όπως τις λένε μεταξύ των οποίων και το Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Την ίδια στιγμή τα χρέη τις ΤΡΕΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ ύψους 692.000.000 ευρώ διαγράφηκαν, ενώ οι εργαζόμενοι του ΟΣΕ μετακινήθηκαν σε άλλες θέσεις του Δημοσίου στο πλαίσιο των προγραμμάτων της λεγόμενης «εξυγίανσης».
  • Το 2018 η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με τον νόμο 4548 ενσωματώνει τον κανονισμό του 2007 της ΕΕ που εισήγαγε την πλήρη απελευθέρωση όλων των εμπορευματικών σιδηροδρομικών εταιρειών εντός των συνόρων της.Στη συνέχεια θεσμοθέτησε τη διευθέτηση του εργάσιμου χρόνου με 9ημερη συνεχόμενη εργασία.
  • Το 2019 η ΤΡΕΝΟΣΕ απολύει ακόμα 120 εργαζομένους.
  • Το 2022 η κυβέρνηση της ΝΔ επεκτείνει τη σύμβαση με την ΤΡΕΝΟΣΕ για ακόμα 10 χρόνια, δίνοντας 500.000.000 ευρώ προκειμένου να εκτελεί τα δρομολόγια στις λεγόμενες άγονες γραμμές. Παράλληλα το σπάσιμο συνεχίστηκε αφού η κυβέρνηση μετέτρεψε σε ξεχωριστές εταιρείες  τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ.

«Όλοι έβαλαν το λιθαράκι τους»

«Όλοι έβαλαν το λιθαράκι τους στην απελευθέρωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, στην υποβάθμιση και υποστελέχωσή του και έχουν ευθύνη για αυτό το έγκλημα που ήταν ζήτημα χρόνου να συμβεί», αναφέρεται ακόμα στο βίντεο.

Από το 2008-2021 καταγράφηκαν 324 σοβαρά ατυχήματα με αποτέλεσμα το θάνατο 199 ανθρώπων και τον σοβαρό τραυματισμό 170. Ακόμα αναφέρεται στη μη λειτουργία της τηλεδιοίκησης και των φωτοσημάτων, αλλά και οι περικοπές με αποτέλεσμα να υπάρχουν 850 κενές θέσεις εργασίας από το σύνολο 2150 και ο μ.ο. ηλικία 55 ετών.

Ακόμα αναφέρεται σε παρόμοια ατυχήματα και δυστυχήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στις ΗΠΑ αλλά και στο πώς δεν έχουν λειτουργήσει τα συστήματα της τεχνολογίας.

Επίσης αναφέρεται και στις ευθύνες που έχει η Hellenic Train και καταλήγει τελικά και ποιος και ποιες πολιτικές είναι υπεύθυνες για την τραγωδία.

Δείτε όλο το θεματικό βίντεο της ΚΝΕ

Must in

Απότομη πτώση στα αποθέματα γλυκού νερού – Ανησυχία για παγκόσμια ξηρασία

Η ποσότητα γλυκού νερού που χάθηκε σε μια δεκαετία ξεπερνά κατά 35.000 φορές τη λίμνη του Μαραθώνα. Η προειδοποίηση του ΟΗΕ και ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2024