Εκλογές: Η εναλλακτική καμπάνια των αρχηγών
Οι επικοινωνιακές ομάδες των υποψηφίων προσπαθούν να συνδυάζουν στα αρχηγικά προγράμματα περιοδείες, σποτ, συνεντεύξεις και «καθημερινές» αναρτήσεις στα social media με την ελπίδα να δείξουν πιο προσιτοί
- Ανήλικοι μαχαίρωσαν 23χρονο στον πνεύμονα για… μία παρατήρηση - Τι λέει ο πατέρας του θύματος
- Ανατριχιαστική δολοφονία - Πατέρας αποκεφαλίζει τον ενός έτους γιό του
- Δραματική η κατάσταση στη Γάζα - Οικογένειες ψάχνουν καθημερινά στα σκουπίδια για να φάνε, καταγγέλλει η UNRWA
- Ο Τραμπ κατηγορεί για υπερβολικά τέλη την κυβέρνηση του Παναμά και ζητεί πίσω τη Διώρυγα
Η επιχείρηση «εναλλακτική καμπάνια» μέσα από τα social media και εκπομπές (τηλεοπτικές, ραδιοφωνικές), που δεν καταπιάνονται με τη σκληρή πολιτική επικαιρότητα αλλά περισσότερο με lifestyle ή κοινωνικά θέματα, είναι σε εξέλιξη από σχεδόν όλα τα κομματικά επιτελεία, από το Μέγαρο Μαξίμου έως τον Περισσό, όπως δείχνουν οι κινήσεις των πολιτικών αρχηγών.
Εκτός από την προεκλογική ανάδειξη με σκληρή γλώσσα των εκλογικών διλημμάτων και των πολιτικών θέσεών τους, οι αρχηγοί έχουν ανάγκη να «χτίζουν» το προφίλ ενός πιο προσιτού – προς τους ψηφοφόρους – πολιτικού. Με την προσδοκία ότι η εικόνα τους γίνεται περισσότερο ελκυστική σε ακροατήρια, που μοιάζουν προνομιακά για τους πολιτικούς αντιπάλους τους. Εξού και οι επικοινωνιακές ομάδες προσπαθούν να συνδυάζουν στα αρχηγικά προγράμματα περιοδείες, σποτ, πιο «καθημερινές» αναρτήσεις στα social media.
Στόχος τους είναι μεταξύ άλλων η γενιά που ψηφίζει για πρώτη φορά, οι σημερινοί 17άρηδες και 20άρηδες, καθώς και οι γυναίκες, οι οποίες συχνά εντοπίζονται να υπερέχουν έναντι των ανδρών στη δεξαμενή των αναποφάσιστων. Χαρακτηριστική μια αποστροφή του Κυριάκου Μητσοτάκη στην εκπομπή «Mega Καλημέρα» της Ελεονώρας Μελέτη για τους νέους, τους οποίους «δεν θα τους βρούμε» – είπε – «μέσα από τα παραδοσιακά μέσα, άρα, αν θέλουμε, όχι μόνο να μας ακούσουν, αλλά να τους ακούσουμε, πρέπει να χρησιμοποιήσουμε τα κανάλια που αυτοί χρησιμοποιούν».
Κυριάκος Μητσοτάκης
Στο πλατό με μηνύματα σε νέους και γυναίκες
Μέσα σε πέντε μέρες ο Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να εμφανιστεί σε τηλεοπτικό καναπέ (Mega) της πρωινής ψυχαγωγικής ζώνης και σε podcast 26χρονης (Νεφέλη Μεγκ/Μπούκλα 99), να… εισβάλλει τηλεφωνικά στη ροή ραδιοφωνικού σταθμού (Status 107.7) και να ζητήσει μέσω TikTok από τους νέους να τους λύσει ο ίδιος τις απορίες για τον «ατομικό κουμπαρά».
Η «συνταγή» του λεγόμενου targeting, δηλαδή μιας προσπάθειας διείσδυσης στο κοινό που είναι απόμακρο είτε συνολικά από την πολιτική είτε ειδικά από τη ΝΔ, δεν είναι καινούργια στο επικοινωνιακό «μενού» του Μητσοτάκη, ωστόσο εφαρμόζεται εντατικά ενόψει 21ης Μαΐου.
Πέρα από τις περιοδείες και τις ομιλίες σε καφετέριες, που θα ενταθούν μετά το Πάσχα ώστε να μεταφέρει τις πολιτικές θέσεις του, ο πρωθυπουργός επενδύει σε πιο εξωστρεφή καμπάνια (και) με προσωπικές συζητήσεις. Ηταν Ιούνιος του 2019 όταν το είχε επιχειρήσει για πρώτη φορά σε βραδινό talk show (ΑΝΤ1) ενώ αργότερα εντάχθηκαν στο πρωθυπουργικό πρόγραμμα αντίστοιχες «χαλαρές» παρεμβάσεις (Luben, μεσημεριανή εκπομπή/Alpha κ.λπ).
Ηδη στην ατζέντα «επόμενης τετραετίας» είναι ψηλά οι 17-34 ετών νέοι (ένα δύσκολο για τη ΝΔ ακροατήριο) και οι γυναίκες. Ενδεικτικές οι χθεσινές τοποθετήσεις του Μητσοτάκη στην εκπομπή «Mega Καλημέρα» της Ελεονώρας Μελέτη, στην οποία ήταν εκτεταμένες οι αναφορές στα παιδιά, στη σύζυγο και στις αδελφές του, στο κίνημα #MeToo που «ήταν γροθιά στο στομάχι», στα social media της νεολαίας, σε ιδιωτικές στιγμές του.
«Αισθάνθηκα μεγάλη πίεση και ιδιωτικά μπορεί και να έκλαψα (…) ξέρετε, μπορώ να εκφράσω τα συναισθήματά μου αλλά την επόμενη μέρα πρέπει κάτι να κάνω γι’ αυτό το οποίο έγινε» είπε για την τραγωδία των Τεμπών. Ο ίδιος προαναγγέλλοντας ανακοινώσεις στήριξης των γυναικών, για την ακρίβεια υπονοώντας ένα σχέδιο μείωσης φόρου στα προϊόντα εμμήνου ρύσης, είπε ότι εξέτασε το παράδειγμα της Ισπανίας, κατόπιν προτροπής της μικρής κόρης του.
«Ηθελα πραγματικά να εκτεθώ στις σκληρές ερωτήσεις ενός νέου κοριτσιού» σχολίασε για τη συνέντευξη στη Νεφέλη Μεγκ, ενώ χαρακτήρισε το TikTok «εργαλείο με δύναμη» αλλά και με «ερωτηματικά, γιατί ο αλγόριθμος αναπτύχθηκε στην Κίνα και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί». Εξού και, όπως είπε, το χρησιμοποιεί αλλά δεν το έχει εγκαταστήσει στο κινητό του, έχοντας απαγορεύσει να το «κατεβάσουν» και οι υπουργοί του.
Αλέξης Τσίπρας
Στήνει κερκίδα ΣΥΡΙΖΑ στις ηλικίες 17-34
Είναι κοινός τόπος όλων των μετρήσεων πως ο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία έχει σαφές προβάδισμα στα νεανικά κοινά. Αυτό δεν φρενάρει την πρόθεση του Αλέξη Τσίπρα να επιστρέφει στις νεανικές δεξαμενές τις οποίες θεωρεί και κρίσιμες για αλλαγή των συσχετισμών και με την εγγενή δυσκολία πως «δεν πάνε να ψηφίσουν».
Στους μεν νέους ηλικίας μέχρι 34 ετών προηγείται στην πρόθεση ψήφου ο ΣΥΡΙΖΑ με 26% έναντι 14% της ΝΔ, ενώ στις ηλικίες 65 ετών και άνω το προβάδισμα της ΝΔ είναι τεράστιο (42% ΝΔ, 22% ΣΥΡΙΖΑ) κατέγραφε πρόσφατα (31 Μαρτίου) η Palmos Analysis.
Kαι πάμε στα παραδείγματα των νέων δρόμων επικοινωνίας που και ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ακολουθεί. Η συνέντευξή του στους Betarades μέσα στο γήπεδο του Πανιωνίου έχει ξεπεράσει τις 325.580 επισκέψεις μόνο από το κανάλι των νέων αθλητικογράφων και έγινε τον περασμένο Δεκέμβριο. Ακόμη και οι εξελισσόμενες επισκέψεις – ομιλίες του σε καφέ μεγάλων δήμων της Αθήνας, σε αυτή τη νέα στρατηγική εντάσσεται.
Η εικόνα συμπληρώνεται επίσης με έναν ενεργό και μαζικό λογαριασμό στο Tik Tok, το κατεξοχήν μέσο των νέων. Ενώ και τα περίφημα σποτ για τη νεολαία με το περίφημο «Bro-εδρε» έχουν να κάνουν με την επιχείρηση να μιλήσει τη γλώσσα των εικοσάρηδων – εδώ εντάσσονται και υποψηφιότητες, όπως της Βουτυράκου και άλλων νέων.
Πλέον και ο Τσίπρας δεν υποτιμά το lifestyle, την τηλεόραση και όλους τους ιμάντες αυτούς αλλά και αναζητά με τους επιτελείς του τα πιο αχαρτογράφητα νέα μοντέλα επικοινωνίας που η νεολαία έχει και που φαίνεται να αποτελούν κρίσιμους κόμβους για την προεκλογική καμπάνια και του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.
Δημήτρης Κουτσούμπας
Οταν ο Περισσός συναντά το lifestyle
Σε μια διαφορετική καμπάνια για το ΚΚΕ, ο Δημήτρης Κουτσούμπας έδωσε μεγάλη συνέντευξη στο περιοδικό antivirus για ΛΟΑΤΚΙ θέματα – πεδίο δύσκολο για τον Περισσό. Πιο πριν είχε πάει στο στούντιο της Ναταλίας Γερμανού «εισβάλλοντας» στο σαλόνι ενός τηλεοπτικού κοινού που δεν ήταν και στα συνηθισμένα για την πολιτική του ΚΚΕ.
Αυτές τις ημέρες θα δούμε λαμπάδες με ατάκες του γ.γ. της ΚΕ του Κόμματος ενώ νωρίτερα είχε την τιμητική του επίσης στον σατιρικό ιστότοπο Luben. Οχι, το ΚΚΕ δεν ψάχνει τη νεολαία στον νέο αλγόριθμο, εξάλλου έχει σταθερή σχέση μαζί της και με δυνατή παράταξη στα ΑΕΙ και σε άλλους χώρους. Εχει απλώς μεταβάλει τους τρόπους του αλλά χωρίς να αναιρεί τις θέσεις του.
Εξάλλου ο Κουτσούμπας στην ομιλία του σε εκδήλωση της Τομεακής Οργάνωσης Πανεπιστημίων και Ερευνας του ΚΚΕ και της Περιφερειακής Οργάνωσης Σπουδάζουσας της ΚΝΕ, στο Πολυτεχνείο πρόσφατα κριτίκαρε τους «απίθανους τύπους που παριστάνουν τους ειδικούς στο να ερμηνεύουν δήθεν τι νιώθει και πώς σκέφτεται να εκφραστεί η νέα γενιά» και πρόσθεσε ότι «στις εκλογές τις 21ης Μάη η νέα γενιά έχει την ευκαιρία και την επιλογή για να εκφράσει αυτά που νιώθει, χωρίς διαμεσολαβητές, με τρόπο που δεν θα μπορεί να αμφισβητηθεί ή να παρερμηνευτεί».
Το Κόμμα επενδύει στον γραμματέα του, όπως επένδυε πάντα. Και η Αλέκα ή ο Χαρίλαος που προηγήθηκαν στην κορυφή της ΚΕ του και χιούμορ είχαν και ανθρώπινοι ήταν. Ο Κουτσούμπας φαίνεται να έχει γκελ στο κοινό των νέων, να μιλάει απλά και με ατάκες ή ρήσεις («αραμπάδες και καρούλια, ραπανάκια και μαρούλια») και όλο αυτό έχει συνδυαστεί με μια νέα στρατηγική επικοινωνίας του ΚΚΕ στα κοινωνικά δίκτυα, με τα podcasts της ΚΝΕ, τις πολιτιστικές εκδηλώσεις και τα αφιερώματα και τα έξυπνα βίντεο – σποτ.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΑ ΝΕΑ
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις