Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
weather-icon 21o
Τιτανικός: Πέντε διάσημοι που δεν επιβιβάστηκαν και γλίτωσαν από το ναυάγιο

Τιτανικός: Πέντε διάσημοι που δεν επιβιβάστηκαν και γλίτωσαν από το ναυάγιο

Η τύχη ήταν με το μέρος τους και δεν επιβιβάστηκαν ποτέ στον Τιτανικό. Ποιοι ήταν αυτοί οι πέντε διάσημοι άνθρωποι;

Συνολικά 2.224 άτομα ταξίδεψαν στο παρθενικό ταξίδι του Τιτανικού από το Σαουθάμπτον της Αγγλίας προς τη Νέα Υόρκη.

Στις 14 Απριλίου 1912, ο Τιτανικός προσέκρουσε σε παγόβουνο στον Βόρειο Ατλαντικό και βυθίστηκε, στέλνοντας 1.517 ψυχές στα κρύα βάθη.

Από εκείνη τη σκοτεινή νύχτα, ο θρύλος του έχει μεγαλώσει. Μάλιστα, πέντε ημέρες μετά το ναυάγιο, δημιουργήθηκε η Λέσχη «The Just Missed It». Ήταν μια ανεπίσημη λέσχη ανθρώπων -τόσο επιβατών όσο και πληρώματος- που ισχυρίζονταν ότι γλίτωσαν το θάνατο στο καταδικασμένο πλοίο καθώς δεν επιβιβάστηκαν ποτέ. Μέχρι τις 26 Απριλίου, καυχιόταν για τον απίστευτο αριθμό των 118.337 μελών.

Καθώς ο Τιτανικός μπορούσε να δεχτεί το πολύ 3300 άτομα -συμπεριλαμβανομένων των επιβατών και του πληρώματος-, γίνεται αντιληπτό πως τα περισσότερα από τα μέλη του κλαμπ «Just Missed It» ήταν απατεώνες που αναζητούσαν δόξα με αφορμή την τραγωδία.

Ωστόσο, αρκετοί άνθρωποι σχεδίαζαν να ταξιδέψουν με τον Τιτανικό, αλλά για κάποιο λόγο δεν το έκαναν. Ορισμένοι είχαν πράγματι κλείσει καμπίνες και αυτοί επιβεβαιώνονται από την παρουσία τους σε έναν πρώιμο κατάλογο επιβατών. Άλλοι εμφανίζονται μόνο σε αναφορές εφημερίδων ή σε οικογενειών.

Αυτές είναι οι ιστορίες πέντε τυχερών διάσημων ατόμων που άλλαξαν τα σχέδιά τους και δεν ταξίδεψαν τελικά με τον Τιτανικό.

Ποιοι είναι;

John Pierpont Morgan

Ο John Pierpont Morgan ξεκίνησε την καριέρα του ως λογιστής, πέρασε στις επιχειρήσεις, αναδιοργανώνοντας τους σιδηροδρόμους και συγχωνεύοντας διάφορες εταιρείες χάλυβα για να σχηματίσει τελικά την United States Steel, την πρώτη εταιρεία δισεκατομμυρίων δολαρίων στον κόσμο.

Μέχρι το 1891, η εταιρεία ήταν η κυρίαρχη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικού εξοπλισμού στις ΗΠΑ. Ο Μόργκαν φημολογείται επίσης ότι έσωσε το τραπεζικό σύστημα των ΗΠΑ κατά τη διάρκεια του 1907, κερδίζοντας τον τίτλο: «Ο Ναπολέων της Wall Street».

Ο Μόργκαν συγχώνευσε επίσης την πλειονότητα των υπερατλαντικών ναυτιλιακών γραμμών στην IMM – τη Διεθνή Εμπορική Ναυτιλία. Μεταξύ αυτών των γραμμών ήταν και η White Star Company, η εταιρεία στην οποία ανήκε ο Τιτανικός. Το γεγονός αυτό σήμαινε ότι, από τεχνική άποψη, ο JP Morgan ήταν ο ιδιοκτήτης του θρυλικού πλοίου που θα μπορούσε να του στοιχίσει τη ζωή.

Το ενδιαφέρον του ήταν τόσο μεγάλο που το πλοίο ήταν εξοπλισμένο με μια ιδιωτική σουίτα μόνο για τον Morgan, με κατάστρωμα περιπάτου και προσωπικό μπάνιο με ειδικά σχεδιασμένες θήκες για πούρα.

Έτσι, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι είχε κάνει κράτηση για το παρθενικό ταξίδι του Τιτανικού. Ωστόσο, δεν επιβιβάστηκε ποτέ.

«Οι χρηματικές απώλειες δεν σημαίνουν τίποτα στη ζωή. Είναι η απώλεια της ζωής που μετράει», είπε σε δημοσιογράφο των New York Times λίγες μέρες μετά το ναυάγιο.

Guglielmo Marconi

Ο εφευρέτης και η οικογένειά του έκαναν διακοπές στην Αγγλία κοντά στο Σαουθάμπτον και προσκλήθηκαν να είναι καλεσμένοι της εταιρείας White Star Company στο παρθενικό ταξίδι του πλοίου. Ο Μαρκόνι αρχικά δέχτηκε αλλά τα σχέδιά του ανατράπηκαν. Διαπίστωσε όμως,  ότι έπρεπε να επιστρέψει νωρίς στη Νέα Υόρκη. Έτσι, πήγε με το Λουζιτάνια, το οποίο αναχώρησε τρεις ημέρες πριν από τον Τιτανικό.

Ωστόσο, το σχέδιο ήταν, η σύζυγός του Beatrice και τα δύο τους παιδιά να ακολουθήσουν πράγματι με τον Τιτανικό. Και πάλι, όμως, η μοίρα επενέβη.

Ο γιος του αρρώστησε από ξαφνικό πυρετό και έτσι η γυναίκα του αποφάσισε να καθυστερήσει την αναχώρησή τους μέχρι να αναρρώσει το αγοράκι. Δεν είχαν καταλάβει πόσο τυχεροί ήταν!

Εν τω μεταξύ, ο Μαρκόνι έμαθε τα νέα από το ναυάγιο αμέσως μετά την άφιξή του στη Νέα Υόρκη.

Milton Hershey

Ο Milton Hershey ήταν ένας αυτοδημιούργητος άνθρωπος, ο οποίος έφτιαξε ένα εργοστάσιο για μαζική παραγωγή σοκολατών και κατάφερε να γίνει ένας από τους πιο πλούσιους ανθρώπους.

Ο Hershey και η σύζυγός του είχαν περάσει τον χειμώνα του 1911-12 κάνοντας διακοπές στη νότια Γαλλία. Η υγεία της Κάθριν ήταν κακή και το ζευγάρι πίστευε ότι το ζεστό κλίμα της Νίκαιας θα ήταν ευεργετικό. Ωστόσο, σχεδίαζαν να επιστρέψουν στις ΗΠΑ τον Απρίλιο και έκλεισαν εισιτήριο για τον Τιτανικό. Τα αρχεία της Hershey δείχνουν ότι στις 18 Δεκεμβρίου 1911, μια επιταγή 300 δολαρίων για σουίτα πέρασε από τους λογαριασμούς της εταιρείας Hershey.

Ωστόσο, οι Hershey δεν επιβιβάστηκαν ποτέ. Είχε επικοινωνήσει με έναν από τους υπαλλήλους του και του είχε ζητήσει να επιστρέψει νωρίτερα από το ευρωπαϊκό του ταξίδι, ώστε να μπορέσει να διεκπεραιώσει κάποιες δουλειές. Έτσι, ο Hershey έφυγε από την Ευρώπη τρεις ημέρες νωρίτερα.

Alfred Gwynne Vanderbilt

Ο Άλφρεντ Βάντερμπιλτ δεν ήταν μόνο εξαιρετικά πλούσιος, αλλά και αφοσιωμένος αθλητής. Τον Απρίλιο του 1912 βρισκόταν με τη σύζυγό του στην Ευρώπη και στις 9 Απριλίου, λίγο πριν ο Τιτανικός αναχωρήσει για το παρθενικό του ταξίδι, άλλαξε γνώμη και αποφάσισε να μην επιβιβαστεί. Κάποιος από την οικογένειά τους όμως,  είχε αντίρρηση να ταξιδέψουν με το νέο πλοίο.

Ωστόσο, ο υπηρέτης τους, Frederick Wheeler, έκανε το ταξίδι στις 10 Απριλίου 1912 μαζί με τις αποσκευές τους. Ταξίδεψε ως επιβάτης δεύτερης θέσης και πέθανε όταν ο Τιτανικός βυθίστηκε.

Τρία χρόνια αργότερα, η τύχη του θα τελείωνε. Σε ένα επαγγελματικό ταξίδι στην Ευρώπη ένα γερμανικό υποβρύχιο τορπίλισε το πλοίο του στα ανοιχτά της Ιρλανδίας.

Αρκετοί επιζώντες ανέφεραν ότι είδαν για τελευταία φορά τον Βάντερμπιλτ να προσφέρει το σωσίβιο του σε ένα παιδί και να βοηθά τη μητέρα να το δέσει πάνω στο παιδί. Ο ίδιος δεν επέζησε.

Theodore Dreiser

Ο Theodore Dreiser έγινε ένας από τους κορυφαίους μυθιστοριογράφους των αρχών του 20ού αιώνα όταν έγραψε για τον πλούτο που θα άλλαζε την Αμερική.

Ο Ντράιζερ είχε μόλις περάσει τέσσερις μήνες ταξιδεύοντας στην Ευρώπη για να συλλέξει υλικό για τα απομνημονεύματά του και ήθελε πολύ να γνωρίσει τη χλιδή του Τιτανικού. Ο Άγγλος εκδότης του όμως, τον έπεισε να πάρει μια φθηνότερη θέση σε ένα άλλο πλοίο.

Στα απομνημονεύματά του, ο Ντράιζερ κατέγραψε την αντίδραση του στην είδηση:

«Να σκέφτεσαι ένα πλοίο τόσο τεράστιο όσο ο Τιτανικός, καινούργιο και λαμπερό, να βυθίζεται σε ατελείωτες οργιές νερού. Και οι δύο χιλιάδες επιβάτες να διώχνονται σαν αρουραίοι από τις κουκέτες τους, μόνο και μόνο για να επιπλέουν αβοήθητοι μέσα σε μίλια νερού, προσευχόμενοι και κλαίγοντας!».

Must in

«Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”» – Το 4ο OT FORUM έρχεται…

Στις 2 και 3 Δεκεμβρίου στο Μικρό Χρηματιστήριο Αθηνών, ο Οικονομικός Ταχυδρόμος διοργανώνει το OT FORUM «Ένα Νέο Παραγωγικό Πρότυπο – “Ελλάδα 2030”»

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024