Με 5,5 εκατ. ευρώ γίνεσαι πιλότος στην F1
Μυθικά χρήματα και τεράστια τύχη χρειάζεται κανείς για να γίνει Φερστάπεν ή Φερνάντο Αλόνσο.
Θες να γίνεις πιλότος στη Formula-1; Αν δεν έχει γερό πορτοφόλι, ξέχασε το. Για την ακρίβεια θα πρέπει να έχεις κάποια εκατομμύρια ευρώ για να χάσεις ώστε να κάνεις το όνειρό σου πραγματικότητα. Αν, βέβαια, σε επιλέξουν τελικά τα αφεντικά του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ας κάνουμε τον λογαριασμό:
Για αρχή, 900.000 ευρώ για επτά χρόνια στα καρτ σε εθνικό και διεθνές επίπεδο.
Μετά 500.000 ευρώ για μια σεζόν στη Formula 4.
Αργότερα, 1 εκατομμύριο ευρώ για να ανεβείς στη Formula 3.
Αν τα καταφέρεις, θα βάλεις άλλα 3 εκατομμύρια ευρώ για να αγωνιστείς σε μια κορυφαία ομάδα της F2, το πρελούδιο της F1.
Ο βασικός στόχος που ονειρεύονται αγόρια και κορίτσια όταν αρχίσουν να αγωνίζονται.
Συνολικά 5,5 εκατ. ευρώ. Χωρίς υπερβολές.
«Οι αγώνες αυτοκινήτου δεν είναι φθηνοί», αναγνωρίζει σε συνέντευξή του στο ισπανικό πρακτορείο ειδήσεων, ο Nacho Aviñó, πρόεδρος της επιτροπής καρτ της Βασιλικής Ισπανικής Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (RFEDA) και επικεφαλής του Ισπανικού Πρωταθλήματος (CEK).
Οι υπολογισμοί είναι για μια ιδανική καριέρα. Ξεκινώντας με οκτώ χρόνια στην κατηγορία ‘Mini’ και στα 14 αφήνοντας το καρτ για να μεταβείς στα μονοθέσια στα 15, ανεβαίνοντας στην κατηγορία χρόνο με το χρόνο.
Επίδοση στο επίπεδο των καλύτερων στον κόσμο. Λίγοι τα καταφέρνουν, αλλά είναι πολλοί που προσπαθούν.
Στην πρώτη συνάντηση της στο Karting Campillos στη Μάλαγα σημειώθηκε ρεκόρ εγγεγραμμένων στο σιρκουί: 166. Ξεπέρασε αυτό της περσινής σεζόν. Μπαίνουν άτομα από όλες τις ηλικίες.
«Οι αριθμοί μετά την πανδημία, όσο περίεργο κι αν φαίνεται, έχουν αυξηθεί. Το κόστος έχει αυξηθεί, γιατί η ζωή γενικά έχει ανέβει. Προσπαθούμε να συγκρατήσουμε τα έξοδα όσο το δυνατόν περισσότερο, σε ό,τι περνάει από το χέρι μας», επισημαίνει ο Αβινιό.
«Αποδίδω αυτή την αύξηση σε μια αλλαγή στη φιλοσοφία, από το να είσαι μέσα στο σπίτι δίνεις τα πάντα για να κάνεις αυτό που σου αρέσει. Όταν είμαστε καλά στην υγεία μας, ξοδεύουμε περισσότερο», συμπληρώνει.
«Είμαι περήφανος που στον μηχανοκίνητο αθλητισμό οι γυναίκες μπαίνουν το ίδιο δυναμικά με τους άνδρες.. Περισσότερα κορίτσια εγγράφονται κάθε χρόνο. Πριν από δέκα χρόνια υπήρχαν δύο ή τρία. τώρα είναι 14», συλλογίζεται ο πρόεδρος της ισπανικής ομοσπονδίας αυτοκινήτου.
Επί του παρόντος, το ισπανικό πρωτάθλημα καρτ έχει την υποστήριξη του «Finetwork», με συμφωνία ονοματοδοσίας. Πριν ήταν η Banco Santander και προηγουμένως η LaLiga.
«Η ποιότητα του πρωταθλήματος είναι πολύ υψηλή. Έχει σημαντικό κόστος και πρέπει να αναζητήσεις εταιρείες όπως η Finetwotk για να προχωρήσεις. Δεν είναι επιλογή να χαμηλώσεις την ποιότητα, πρέπει να αναζητήσεις υποστήριξη και το Finetwork είναι θεμελιώδης πυλώνας», διαβεβαιώνει.
Ο αντίκτυπος ήταν θετικός σε όλους τους τομείς. Πάνω από 2 εκατ. ευρώ κινήθηκαν σε κάθε περιοχή το τριήμερο που διήρκεσε κάθε αγώνας καρτ. Ξενοδοχεία, εστιατόρια, δουλειές με… φούντες.
Ο ίδιος ο Φερνάντο Αλόνσο αναδείχθηκε από τις πίστες του καρτ. Το ίδιο και οι Λεκλέρκ και Ρικιάρντο.
Ο δρόμος σκληρός και ακριβός, βάση τα 5,5 εκατ. ευρώ, για την ανάβαση στην κορυφή. Μια καλή επίδοση στην πίστα μπορεί να κάνει μια ακαδημία ομάδας F1 να σας προσέξει και να σας πάρει από το χέρι ως την κορυφή.
Δεν συμβαίνει με όλους, αλλά είναι πιθανό. Σκάουτερ δεν υπάρχουν μόνο στο ποδόσφαιρο.
«Αναμφίβολα, οι αγώνες αυτοκινήτου δεν είναι φθηνοί», αναγνωρίζουν οι άνθρωποι του χώρου.
Δεν είναι μόνο ο εξοπλισμός. Τεστ, συντήρηση, καύσιμα, στολές, μετακινήσεις, ταξίδια, σίτιση. Τα πάντα. Οι γονείς τα δίνουν όλα για τα παιδιά τους, αλλά τα έξοδα είναι μεγάλα. Το καρτ είναι η αρχή.
Η Ελλάδα δεν έχει Φερνάντο Αλόνσο ως ίνδαλμα για τους νέους, μήτε αντίστοιχες διακρίσεις, αλλά το πάθος για τα αυτοκίνητα, τη φόρμουλα-1 και όλα όσα αφορούν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι αδιαμφησβήτητο.
Λεφτά υπάρχουν;
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις