«Τα Παιδιά του Πειραιά»: Το Όσκαρ Τραγουδιού στον Μάνο Χατζιδάκι που κατέληξε στα… σκουπίδια
Ήταν 17 Απριλίου 1961 όταν ο Μάνος Χατζιδάκις τιμήθηκε με το Όσκαρ καλύτερου τραγουδιού, ένα βραβείο που δεν συμπάθησε ποτέ
- Πατέρας βίαζε και εξέδιδε την ανήλικη κόρη του σε άγνωστους άνδρες - Σοκάρει υπόθεση στη Γαλλία
- Πολάκης: Τη Δευτέρα θα είμαι μπροστάρης σε μια προσπάθεια ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ
- Φάμελλος: Τυχοδιώκτης ο Κασσελάκης – Μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να σταματήσει το πάρτι δισεκατομμυρίων του Μητσοτάκη
- Το «εστιατόριο των λανθασμένων παραγγελιών» στην Ιαπωνία έχει να μας διδάξει πολλά
O Μάνος Χατζιδάκις κέρδισε ένα Όσκαρ αλλά όχι απλώς δεν το παρέλαβε αλλά δεν το ήθελε και ποτέ.
Ο σπουδαίος μουσικοσυνθέτης έγραψε την μουσική για την ταινία «Ποτέ την Κυριακή» και η κινηματογραφική κοινότητα του έδειξε τον απόλυτο θαυμασμό της.
Η ταινία ήταν παραγωγή της United Artist, με σκηνοθέτη τον Ζιλ Ντασέν, ο οποίος είχε γράψει και το σενάριο, έχοντας ως πρωταγωνίστρια την Μελίνα Μερκούρη, στην καλύτερη ερμηνεία της καριέρας της.
Το 1961 η ταινία ήταν υποψήφια για 5 Όσκαρ, μεταξύ των οποίων και για τον Πρώτο Γυναικείο Ρόλο, για τη Μελίνα Μερκούρη, βραβείο που τελικά έχασε από την Ελίζαμπεθ Τέιλορ, η οποία το κέρδισε για την ταινία «Ζήσαμε στην Αμαρτία» (BUtterfield 8, 1960).
Απουσία στην απονομή
Ήταν 17 Απριλίου του 1961 όταν στην τελετή απονομής των Όσκαρ όλοι έψαχναν τον Μάνο Χατζιδάκι για να παραλάβει το βραβείο του, αλλά εκείνος δεν εμφανίστηκε ποτέ.
Το Όσκαρ τραγουδιού δόθηκε για πρώτη φορά σε σάουντρακ άλλης γλώσσας εκτός των αγγλικών και «Τα Παιδιά του Πειραιά» έγιναν σήμα-κατατεθέν μια ολόκληρης εποχής με εκατοντάδες επανεκτελέσεις σε όλο τον κόσμο.
Τη βραδιά των Όσκαρ η Connie Francis ερμήνευσε το «Never On Sunday» και αμέσως μετά οι παρουσιαστές Steve Allen και η Jayne Meadows αμήχανοι περίμεναν κάποιον να εμφανιστεί προσπαθώντας να καλύψουν το χρόνο με χιουμοριστικές ατάκες.
Ο βασικός παρουσιαστής της βραδιάς, Μπομπ Χόουπ, πήρε στα χέρια του το Όσκαρ του Μάνου Χατζιδάκι, λέγοντας χαρούμενος: «Περίμενα πάντα αυτή τη στιγμή…».
Λίγες μέρες αργότερα, η Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου απέστειλε το Όσκαρ με το ταχυδρομείο, αλλά το βραβείο χάθηκε στη διαδρομή.
Όταν ο Χατζιδάκις φωτογραφήθηκε κρατώντας το Όσκαρ δεν ήταν αυτό που έγραφε το όνομά του, αλλά εκείνο που δανείστηκε από την Κατίνα Παξινού, για τις ανάγκες της φωτογράφισης.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Ακαδημία Κινηματογράφου του έστειλε ένα αντίγραφο αλλά ο ίδιος δεν το εκτίμησε ποτέ. Όπως δεν εκτίμησε ποτέ το τραγούδι που έγραψε, ούτε την ταινία.
Βραβείο στα… σκουπίδια
«Και το επίσημο κράτος με γιόρτασε για το Oscar που πήρα ερήμην μου και έξω απ’ τα δικά μου σχέδια. Πάλεψα χρόνια για ν’ αφαιρέσω αυτό τον «τίτλο τιμής» από την πλάτη μου…» είχε δηλώσει λίγα χρόνια αργότερα ο Μάνος Χατζιδάκις.
Ο συνθέτης όχι απλώς απεχθανόταν το Όσκαρ αλλά ήθελε και να απαλλαγεί από αυτό. Χρόνια αργότερα προσπάθησε να το ξεφορτωθεί και θα τα είχε καταφέρει αν δεν το έσωζε κυριολεκτικά τελευταία στιγμή η οικιακή βοηθός του σπιτιού.
Μια μέρα καθώς πετούσε τα σκουπίδια παραπονέθηκε για το ασυνήθιστο βάρος τους. Η αδερφή του Χατζιδάκι Μιράντα υποψιάστηκε ότι κάτι δεν πάει καλά και τελικά βρήκε το χρυσό αγαλματίδιο στα σκουπίδια. Το κράτησε η ίδια μέχρι τον θάνατό του και πια ανήκει στον θετό γιο του Γιώργο Χατζιδάκι.
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις